eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaRaporty i prognozy › Internet a zakupy chemii gospodarczej

Internet a zakupy chemii gospodarczej

2010-12-22 12:13

Przeczytaj także: Rola Internetu w zakupach usług telekomunikacyjnych


fot. mat. prasowe

Jak często szukasz w internecie informacji nt. chemii gospodarczej?

Jak często szukasz w Internecie informacji nt. chemii gospodarczej?

62% respondentów co najmniej kilka razy w miesiącu poszukuje w Internecie informacji o produktach chemii gospodarczej. Dla porównania, w odniesieniu do innych badań z tego cyklu, wynik ten wynosił ponad 80% dla produktów żywnościowych, zaś 70% w odniesieniu do kosmetyków. Ciekawą obserwacją z badania jest także fakt, że kobiety i mężczyźni równie często poszukują online informacji na temat artykułów chemii gospodarczej.

Rola Internetu w zakupach produktów chemii gospodarczej

fot. mat. prasowe

Na ile zgadzasz się z poniższymi stwierdzeniami?

Na ile zgadzasz się z poniższymi stwierdzeniami?

Z odpowiedzi badanych Internautów wynika, że Internet pełni istotną rolę w procesie poszukiwania informacji o produktach chemii gospodarczej i planowaniu zakupu. Z punktu widzenia producentów chemii gospodarczej i ich obecności w sieci, duże znaczenie ma informacja, że 58% pytanych jest zdania, że Internet jest dobrym miejscem, aby dowiadywać się o nowościach w ofercie. Co więcej, 57% respondentów oczekuje, że informacje o produktach chemii gospodarczej będą jak najszerzej obecne w Internecie.

fot. mat. prasowe

Czy informacje z internetu są pomocne w decyzjach zakupowych?

Czy informacje z Internetu są pomocne w decyzjach zakupowych?

Internet jest pomocny również w procesie samego zakupu. Trzy czwarte badanych (75%) zgodziło się, że informacje z Internetu pomogły zdecydować jakie produkty chemii gospodarczej kupić podczas codziennych zakupów.

Rola reklamy w procesie podejmowania decyzji o zakupie artykułów chemii gospodarczej

fot. mat. prasowe

Reklamy jakich produktów chemii gospodarczej kojarzysz z internetu?

Reklamy jakich produktów chemii gospodarczej kojarzysz z Internetu?

Z raportu wynika, że spośród wszystkich produktów chemii gospodarczej, badani najlepiej kojarzą reklamy internetowe proszków i płynów do prania (61%). Zdecydowanie słabiej pamiętają reklamy innych artykułów z tej kategorii produktowej: środki do zmywania naczyń (34%), odświeżacze powietrza (31%), odplamiacze i wybielacze (29%), czy płyny i żele do czyszczenia toalet (26%).

Znajomość marek produktów chemii gospodarczej

W najlepiej rozpoznawanej kategorii produktów chemii gospodarczej (proszki i płyny do prania), badani wykazali bardzo dobrą znajomość aż 9 spośród zaprezentowanych popularnych marek (od 78 do 91% wskazań).

fot. mat. prasowe

Zaznacz wszystkie znajome (nawet ze słyszenia) marki

Zaznacz wszystkie znajome (nawet ze słyszenia) marki


Informacje o badaniu
Wywiady zrealizowano metodą CAWI (web survey). Respondentów rekrutowano spośród panelu badawczego GfK Polonia, jednego z największych access paneli w Polsce. Respondentami byli internauci, którzy mają decyzyjny wpływ na zakup produktów chemii gospodarczej. Strukturę tej grupy (a co za tym idzie i próby), wg płci, wieku i wykształcenia, oparto na danych badania TGI Index firmy Millward Brown SMG/KRC za okres styczeń – czerwiec 2010 roku. Grupa ta stanowi 30,4% całej próby badania TGI, co w przeliczeniu na populację Polaków w wieku 15+ daje 9,16 miliona osób. Wielkość badanej próby wyniosła 1003 osób, co oznacza iż maksymalny błąd pomiaru wynosi +/-3,1%.Wywiady przeprowadzono w dniach 9 – 17 października 2010 roku.


poprzednia  

1 2

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: