eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaRaporty i prognozy › Rola Internetu w zakupach napojów bezalkoholowych

Rola Internetu w zakupach napojów bezalkoholowych

2011-02-11 14:00

Rola Internetu w zakupach napojów bezalkoholowych

Źródła wiedzy o napojach © fot. mat. prasowe

PRZEJDŹ DO GALERII ZDJĘĆ (7)

Raport z badania przeprowadzonego dla IAB przez PBI wskazuje, że dla internautów odpowiedzialnych za zakup napojów, Internet jest jednym z podstawowych źródeł informacji na temat tej kategorii produktowej. Połowa z nich najchętniej poszukuje w sieci informacji na temat kawy oraz soków owocowych i warzywnych. Korzystają oni z wyszukiwarek, grup dyskusyjnych, a także zaglądają na strony www producentów. W Internecie poszukują najczęściej opinii innych użytkowników o konkretnym produkcie, opisów produktów, informacji o cenach. Co ważne, internauci są aktywną grupą konsumentów, która uczestniczy w procesie kształtowania się wizerunku konkretnych produktów, marek i producentów.

Przeczytaj także: Internet a zakupy chemii gospodarczej

Źródła wiedzy o napojach i sokach

fot. mat. prasowe

Źródła wiedzy o napojach

Źródła wiedzy o napojach

Respondentami byli internauci, którzy kupują napoje bezalkoholowe i mają wpływ na zakupy napojów dokonywane w gospodarstwach domowych. Większość z nich, wśród źródeł informacji na temat napojów i soków, na pierwszym miejscu wymienia reklamę (69%) oraz etykiety i opisy na produktach (64%). W następnej kolejności respondenci wskazywali na znajomych i rodzinę (57%) oraz internet (54%). Pozostałe źródła informacji o napojach były wskazywane przez mniej niż połowę badanych.

Poszukiwanie informacji o napojach i sokach

Badani internauci najczęściej poszukują w sieci informacji na temat kawy (51%) oraz soków owocowych i warzywnych (połowa badanych). Nieco mniejszym zainteresowaniem cieszą się: herbata (43%), niegazowana woda mineralna (41%) oraz napoje energetyzujące i izotoniczne (39%). Informacje na temat pozostałych kategorii napojów i soków są poszukiwane wyraźnie rzadziej (nie więcej niż 35% wskazań), jednak tylko nieliczna grupa Internautów (13%) twierdzi, że w ogóle nie szuka takich informacji.

fot. mat. prasowe

O jakich napojach szuka Pan(i) informacji w internecie?

O jakich napojach szuka Pan(i) informacji w internecie?

 

1 2 3

następna

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: