Handel w Europie czekają zmiany
2010-06-15 11:38
Przeczytaj także: Rynek handlowy 2022: Polacy wrócili na zakupy
- Sprzedaż internetowa wciąż jest w fazie początkowej, lecz na przestrzeni następnej dekady, wraz ze zmniejszeniem się barier wejścia na ten rynek i wzrostem dostępności dla klientów, handel w sieci ulegnie diametralnej zmianie. Podczas gdy wiele z tradycyjnych sklepów już korzysta z możliwości, jakie dają internetowe zakupy, niewiele z nich przygotowało i dostosowało swój poprzedni model biznesowy do nowych potrzeb - zauważa Beatrice Mouton, dyrektor działu nieruchomości handlowych w Jones Lang LaSalle.
Jej zdaniem najbliższa dekada oznacza wielkie zmiany w handlu internetowym, a przewodzić im będą firmy nowe na rynku, niezwiązane wcześniej z handlem.
- Firmy te zrewolucjonizują rynek poprzez nowe techniki sprzedażowe, sposoby dostarczania towarów, system płatności i politykę zwrotu towarów - zapowiada.
Dotychczasowi gracze będą się musieli zmierzyć z nowymi internetowymi konkurentami, a by odnieść sukces, będą musieli zatrudniać pracowników z odpowiednim przygotowaniem i żyłką do internetu.
Sklepy z realu nie znikną
- Nie oznacza to, że nieruchomości staną się przeżytkiem dla handlowców. Pomimo iż dostosowanie swoich modeli biznesowych do możliwości wynikających ze sprzedaży internetowej będzie nieuniknione i kluczowe dla handlowców, fizyczne istnienie na rynku w formie tradycyjnego sklepu nadal będzie potrzebne - podkreśla Mouton.
- Sklepy te będą musiały ewaluować, aby nadążyć nad rosnącymi oczekiwaniami klientów. Pojawi się także zupełnie nowe zapotrzebowanie na przykład na centra dystrybucyjne, które będą obsługiwały zamówienia internetowe. Z drugiej strony internetowi handlowcy będą się decydować na otwarcie tradycyjnego sklepu w celu budowania świadomość swojej marki – dodaje.
W raporcie Retail 2020, którego kolejne rozdziały będą sukcesywnie publikowane i rozwijane, autorzy zapowiadają prognozy rozwoju rynku handlowego w wielu aspektach.
Retail 2020 jest następcą raportu Przyszłość Handlu 2010, opublikowanym dziesięć lat temu przez Jones Lang LaSalle. Firma trafnie przewidziała wiele zjawisk, które wpłynęły na branżę w ostatniej dekadzie.
1 2
oprac. : Handel-Net.pl
Przeczytaj także
-
49 nowych i rozbudowanych obiektów handlowych w 2023 roku
-
Galerie handlowe odżyły, są nowe trendy
-
Rynek handlowy w III kw. 2023
-
Rynek handlowy w I poł. 2023
-
Rynek handlowy w I kw. 2023
-
Parki i centra handlowe w trudnych czasach. Podsumowanie 2022
-
Inwestorzy wracają na rynek nieruchomości handlowych
-
15,6 mln mkw. powierzchni handlowej w Polsce na koniec II kw. 2022
-
Czynsze za powierzchnie handlowe w regionie EMEA wzrosły