Gry wideo - azjatyckie hobby
2004-04-28 00:10
Przeczytaj także: Gry wideo zyskują zwolenników
W roku 2002 do korzystania z gier elektronicznych przyznawał się co czwarty Japończyk, w najnowszym raporcie obejmującym rok 2003 liczba aktywnych graczy została oszacowana już na 37%. Oznacza to, że aż 34,4 mln Japończyków to gracze, z czego 8,97 mln osób gra na telefonach komórkowych, a 3,43 mln osób bawi się w gry przez Internet.Jak się jednak okazuje, wzrost liczby odbiorców gier nie przekłada się na wpływy ze sprzedaży sprzętu i oprogramowania rozrywkowego. Wartość japońskiego rynku gier wyniosła w roku 446,2 mld jenów (4,11 mld USD), była więc o 11% niższa niż w roku 2002.
Co ciekawe, mieszkańcy innych krajów azjatyckich wykazują jeszcze większą aktywność "grową". Według CESA w Korei Południowej gracze to aż 61,8% ogółu społeczeństwa, a większość z tych osób gra poprzez Internet.
oprac. : Beata Szkodzin / 4Press
Przeczytaj także
-
Gry cyfrowe formą kultury?
-
Najpopularniejsze gry 2012
-
Rynek gier komputerowych oczami Polaków
-
Najpopularniejsze gry 2011
-
Gamedev: polska branża gier w drodze na szczyt?
-
Platforma Steam na celowniku. Co zrobić, gdy konto zostało zhakowane?
-
Jak bardzo opłaca się praca w gamedev? Wynagrodzenia od 6 tys. brutto
-
Polska branża gier będzie warta 3 mld PLN w 2024 roku
-
Cyberpunk 2077 przyciąga uwagę hakerów