eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaRaporty i prognozy › Gry wideo - azjatyckie hobby

Gry wideo - azjatyckie hobby

2004-04-28 00:10

Z najnowszego raportu japońskiego zrzeszenia wydawców gier wideo CESA wynika, że tej rozrywce oddaje się blisko 40% mieszkańców Kraju Kwitnącej Wiśni.

Przeczytaj także: Gry wideo zyskują zwolenników

W roku 2002 do korzystania z gier elektronicznych przyznawał się co czwarty Japończyk, w najnowszym raporcie obejmującym rok 2003 liczba aktywnych graczy została oszacowana już na 37%. Oznacza to, że aż 34,4 mln Japończyków to gracze, z czego 8,97 mln osób gra na telefonach komórkowych, a 3,43 mln osób bawi się w gry przez Internet.

Jak się jednak okazuje, wzrost liczby odbiorców gier nie przekłada się na wpływy ze sprzedaży sprzętu i oprogramowania rozrywkowego. Wartość japońskiego rynku gier wyniosła w roku 446,2 mld jenów (4,11 mld USD), była więc o 11% niższa niż w roku 2002.

Co ciekawe, mieszkańcy innych krajów azjatyckich wykazują jeszcze większą aktywność "grową". Według CESA w Korei Południowej gracze to aż 61,8% ogółu społeczeństwa, a większość z tych osób gra poprzez Internet.

oprac. : Beata Szkodzin / 4Press

Więcej na ten temat: gry wideo, gry, rynek gier, gracze, sprzedaż gier

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: