eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaRaporty i prognozy › Rynek mediów i reklamy 2009-2013

Rynek mediów i reklamy 2009-2013

2009-06-18 12:51

Przeczytaj także: Rynek mediów i reklamy 2008-2012


Wybrane rynki i segmenty w skrócie

fot. mat. prasowe

Wzrost wydatków wg segmentów

Wzrost wydatków wg segmentów

Jak pokazują wykresy u góry i na dole, segmenty rynku ściślej związane z technologiami cyfrowymi takie jak dostęp do Internetu, promocja w Internecie oraz platformy telewizyjne będą się szybciej rozwijały w porównaniu z pozostałą częścią rynku zarówno w czasie spowolnienia, jak i ożywienia gospodarczego.

PwC podaje, że w przypadku innych segmentów takich jak rynek prasowy, okres ożywienia gospodarczego w globalnej ekonomii będzie się pokrywał z okresem powrotu do wzrostu, choć w przypadku rynku prasowego wzrost ten będzie następował z niższego niż wcześniej pułapu. Patrząc na poszczególne segmenty widać wyraźną prawidłowość, że przychody z usług cyfrowych będą rosły kosztem usług nie-cyfrowych, choć wszystkie segmenty mediów i rozrywki odczują negatywne skutki kryzysu gospodarczego.

fot. mat. prasowe

Udział poszczególnych segmentów w rynku w latach 2008 i 2013

Udział poszczególnych segmentów w rynku w latach 2008 i 2013

Reklama internetowa

W raporcie czytamy, iż kryzys gospodarczy będzie ograniczał wzrost reklamy internetowej w następnych dwóch latach i doprowadzi do spadków w Ameryce Północnej, Europie, Afryce i na Bliskim Wschodzie oraz do spowolnienia wzrostu na Dalekim Wschodzie i Ameryce Łacińskiej.

Klasyczne ogłoszenia drobne oraz reklama graficzna będą segmentami, które najbardziej ucierpią z powodu kryzysu, podczas gdy reklama video i w wyszukiwarkach nie będą aż tak dotknięte negatywnymi skutkami w globalnej gospodarce.

Zdaniem ekspertów oczekiwane ożywienie gospodarcze doprowadzi do powrotu dwu-cyfrowego wzrostu w latach 2012-2013. Wzrost ilości szerokopasmowych łączy internetowych będzie kluczowym czynnikiem napędzającym rozwój promocji w Internecie, podczas gdy na rynku usług mobilnych do głównych czynników wzrostu należeć będą rozwój sieci bezprzewodowych i komórkowych, wzrost liczby abonentów komórkowych, rosnący udział smart-phone’ów z dostępem do Internetu oraz ekspansja telewizji komórkowej.

PwC szacuje, iż wydatki na reklamę internetową wzrosną z 59.9 miliardów USD w 2008 r. do 86,7 miliardów USD w 2013 r, czyli o 7,7 procent rocznie w rejonie Ameryki Północnej, w Europie, Afryce, na Bliskim Wschodzie, Dalekim Wschodzie oraz w Ameryce Łacińskiej.

W Polsce wskaźnik wzrostu dla segmentu reklamy internetowej prognozowany jest na poziomie 12,6% CAGR, dzięki czemu wartość rynku osiągnie 736 mln USD w 2013 r. w porównaniu do 407 mln USD w 2008 r.

poprzednia  

1 2 3 4 ... 6

następna

oprac. : Regina Anam / eGospodarka.pl eGospodarka.pl

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: