eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaRaporty i prognozy › Rynek mediów i reklamy 2009-2013

Rynek mediów i reklamy 2009-2013

2009-06-18 12:51

Przeczytaj także: Rynek mediów i reklamy 2008-2012


W 2009 roku w Polsce spodziewane jest uruchomienie pierwszych usług telewizji komórkowej, w których użytkownik będzie miał dostęp do kilkunastu kanałów telewizyjnych oraz radiowych. Czynnikami, które mogą mieć pozytywny wpływ na rozwój mobilnej telewizji będą organizacja EURO 2012 oraz duży udział telewizji jako głównego sposobu spędzania wolnego czasu (podobnie jak we Włoszech, gdzie telewizja mobilna osiągnęła bardzo dobry wynik). Duże znaczenie dla rozwoju tych usług będzie miała wysokość ceny detalicznej za oferowane pakiety kanałów. W krajach, gdzie operatorzy zdecydowali się na świadczenie usług telewizji komórkowej bez dodatkowych opłat abonamentowych jest zdecydowanie wyższa liczba użytkowników niż tam gdzie są pobierane dodatkowe opłaty. Pierwsze oferty mobilnej telewizji operatorów komórkowych wskażą, czy w Polsce będziemy mogli liczyć na podobny sukces jak we Włoszech. Wprowadzenie mobilnej telewizji jest przykładem na postępującą cyfryzację mediów również w Polsce.

Prasa

Z raportu wynika, że globalny rynek reklamy prasowej odnotował spadek o 8,7 procent w 2008 roku, a w następnych trzech latach zmniejszy się o dodatkowe 24 procent. Wydatki na reklamę w 2013 roku osiągną tym samym poziom 83,5 miliardów USD, co oznacza 4,5 procentowy spadek rok do roku.

Rynek reklamy wydań onlinowych tytułów prasowych wzrośnie o 6,8 procent rok do roku, do poziomu 8,3 miliardów USD w 2013 roku z poziomu 6 miliardów USD w roku 2008, zwiększając przy tym swój udział w ogólnym rynku reklamy prasowej do 9,1 procent z 5,4 procent w 2008 roku.

Wzrost obserwowany w segmencie reklamy cyfrowej nie zniweluje jednak spadków reklamy prasowej i łączny poziom wydatków na ten rodzaj promocji obniży się z 110,8 miliardów USD w 2008 r. do 91,8 miliardów USD w 2013 r., co stanowi 3,7 procentowy spadek licząc rok do roku.

W Polsce PwC prognozuje spadek wartości tego rynku o 3,6% CAGR, z 525 mln USD w 2008 r. do 438 mln USD w 2013 r.

Informacje o raporcie
Raport Global Entertainment & Media Outlook 2009-2013, przygotowany przez PricewaterhouseCoopers, jest już dziesiątą edycją opracowania, zawierającego głębokie analizy i prognozy dla 12 najważniejszych segmentów branży w czterech regionach globu: Ameryce Północnej (USA, Kanada), EMEA (Europa, Bliski Wschód, Afryka), Azja i Pacyfik oraz Ameryka Łacińska.

poprzednia  

1 ... 5 6

oprac. : Regina Anam / eGospodarka.pl eGospodarka.pl

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: