eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaRaporty i prognozy › Rynek mediów i reklamy 2009-2013

Rynek mediów i reklamy 2009-2013

2009-06-18 12:51

Przeczytaj także: Rynek mediów i reklamy 2008-2012


Reklama telewizyjna

Z raportu wynika, że w krótkiej perspektywie spowolnienie gospodarcze będzie dominującym czynnikiem mającym wpływ na rynek reklamy telewizyjnej w poszczególnych regionach, a poprawa warunków gospodarczych przyczyni się do ożywienia spodziewanego w latach 2012 i 2013. Reklama wielokanałowa będzie najszybciej rozwijającym się segmentem w każdym regionie w wyniku większego rozpowszechnienia technologii cyfrowych oraz wzrostu oglądalności telewizji kablowej, satelitarnej oraz kanałów DTT.

Wg PwC globalny rynek reklamy telewizyjnej odnotuje spadek na poziomie 11,4 procent w 2009 roku i osiągnie szacowaną wartość 168,4 miliardów USD w 2013 roku, czyli powróci do poziomu 168,3 miliardów USD z 2008 roku.

W Polsce wskaźnik wzrostu dla segmentu reklamy telewizyjnej prognozowany jest na poziomie 0,8% CAGR, co patrząc na wartość rynku w poszczególnych latach przełoży się na spadek z poziomu 1 597 mln USD w 2008 r. do 1 400 mln USD w 2010 r., a następnie wzrost w 2013 do poziomu 1 659 mln USD. Prognozowany przez ekspertów spadek roli anten ogólnotematycznych na rzecz intensyfikacji i rozbudowywania portfolio kanałów tematycznych spowoduje, że wartość reklamy w kanałach tematycznych w Polsce będzie w dalszym ciągu rosnąć (poza niewielkim spadkiem w 2009) na poziomie 9,8 procenta CAGR, osiągając wartość 498 mln USD w 2013 r. Ponadto stacje tematyczne planują zdywersyfikowane źródła przychodów, które będą pochodzić ze sprzedaży czasu reklamowego i subskrypcji, co może zapewniać stabilny wzrost. Jednocześnie w dalszym ciągu będzie się w Polsce rozwijała telewizja wysokiej rozdzielczości, co znajdzie odzwierciedlenie w rosnącej liczbie programów i kanałów HD.

Płatna telewizja

Zdaniem autorów raportu segment telewizji płatnej na całym świecie odnotuje wolniejszy wzrost w latach 2009 -2010, po czym nastąpi oczekiwane ożywienie gospodarcze. Abonenci zamieniający telewizję analogową na wielokanałową telewizję cyfrową będą napędzać wzrost usług VOD (telewizji na żądanie), który odbędzie się głównie kosztem pay-per-view. Darmowe usługi telewizji komórkowej świadczone w wybranych krajach (np. Japonii) zmniejszą potencjalne wydatki na abonamenty telewizji komórkowej. Telewizja typu IPTV (internet protocol television), VOD oraz pay-per-view będą najszybciej rozwijającymi się technologiami abonamentowymi w poszczególnych regionach. W Europie, Afryce i na Bliskim Wschodzie, darmowa telewizja typu DTT rozwijać się będzie kosztem wydatków na abonamenty telewizyjne.

W opinii PwC globalnie segment ten wzrośnie z 186,1 mld USD w 2008 r. o 6,3% CAGR, by w 2013 r. osiągnąć pułap 252,3 mld USD. Wydatki na abonamenty telewizji komórkowej będą najszybciej rozwijającą się kategorią, która z niskiego pułapu osiągnie poziom 4,2 miliardów USD w 2013 roku.

W Polsce eksperci prognozują wzrost rynku płatnej telewizji o 3,1% CAGR z 1 829 mln USD w 2008 do 2 128 mln USD w 2013 r. „Konkurencja między głównymi graczami na rynku płatnego dostępu do kanałów telewizyjnych będzie nadal bardzo silna” – podkreśla Maciej Terlikowski, menedżer z zespołu ds. usług dla sektora mediów i rozrywki. ”Obecna dynamika sprzedaży świadczy o istniejącym wciąż popycie na usługi płatnej telewizji. Ponadto możemy spodziewać się rozwoju synergii pomiędzy usługami telekomunikacyjnymi i telewizyjnymi”.

poprzednia  

1 ... 4 5 6

następna

oprac. : Regina Anam / eGospodarka.pl eGospodarka.pl

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: