eGospodarka.pl

eGospodarka.plWiadomościPublikacje › Strona www a promocja firmy w sieci

Strona www a promocja firmy w sieci

2009-06-12 12:27

Firmowa strona WWW jest podstawą wszelkich działań promocyjnych w Sieci. Umożliwia zapoznanie się z ofertą firmy o każdej porze dnia i nocy. Dzięki temu jest jedną z najbardziej powszechnych oraz najskuteczniejszych form pozyskiwania klientów. Coraz częściej firmowa strona WWW jest jedną z pierwszych inwestycji przedsiębiorstwa w promocję.

Przeczytaj także: Firmowa strona internetowa: co przyciągnie potencjalnych klientów?

Według Głównego Urzędu Statystycznego ponad 50% polskich przedsiębiorstw posiada firmową stronę WWW. Jej brak oznacza oddanie części klientów konkurencji, która prezentuje swoją ofertę w Internecie. Koszt stworzenia witryny jest obecnie niewielki, a zysk możliwy do osiągnięcia za jej pośrednictwem wysoki.

Wygląd strony WWW

Firmowy serwis WWW jest źródłem wszelkiego rodzaju informacji dla potencjalnych klientów oraz kontrahentów. Prezentuje ofertę firmy przez 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu, a dostęp do niej mają wszyscy Internauci. Strona powinna być zatem atrakcyjna dla odbiorcy, zarówno pod względem wizualnym, jak i merytorycznym. Serwis, w którym bez problemu można odnaleźć wszelkie potrzebne informacje jest niewątpliwym atutem firmy.

Wygląd strony WWW powinien być dopasowany do branży, w której działa przedsiębiorstwo oraz aktualnych trendów, panujących w Internecie. Jednak przede wszystkim szata graficzna witryny powinna być zgodna z identyfikacją wizualną przedsiębiorstwa oraz wizerunkiem kreowanym poprzez inne kanały komunikacji. Przykładowo, jeśli logo znajdujące się na stronie WWW jest odmienne od logo stosowanego w pozostałych materiałach promocyjnych, warto zwrócić uwagę, by oba stosowane znaki graficzne były podobne wizualnie, by ich forma była spójna.

Najważniejsze rzeczy, które powinny znaleźć się na stronie i na których warto się skupić to prezentacja przedsiębiorstwa oraz jego oferty. Ogólna forma ich prezentacji może być dostosowana do potrzeb przedsiębiorstwa, jednak informacje powinny być klarowne, łatwe do odnalezienia. Przykładowo strona agencji artystycznej będzie wymagała większej dbałości o stronę wizualną, ważne będą znajdujące się na niej animacje, a także to w jaki sposób prezentowane będzie portfolio. Jednak dla firm, które zajmują się dystrybucją wyspecjalizowanego sprzętu najważniejsza będzie klarowna prezentacja specyfikacji produktu, podkreślenie jego najważniejszych cech. Przydatne również będą informacje dotyczące jego eksploatacji oraz zdjęcia, prezentujące szczegóły danego asortymentu.

Strona WWW a klient

Tworząc stronę WWW warto pamiętać, że najważniejsza z puntu widzenia klienta jest jej użyteczność. Wszystkie zamieszczone informacje należy pogrupować w najbardziej optymalny sposób, tak aby każdy odwiedzający mógł znaleźć interesujące go dane w łatwy i szybki sposób. Jeśli oferta firmy będzie zamieszczona w formie bardzo interesującej prezentacji (np. w technologii Flash), jednak będzie ona działać zbyt wolno oraz nie będzie funkcjonalna, to mimo atrakcyjnej formy część osób może zrezygnować z niej zrezygnować. Istnieje również prawdopodobieństwo, że klient zasięgnie informacji na temat podobnego produktu u konkurencji. Dlatego, tworząc firmowy serwis, warto zwrócić szczególną uwagą, aby wszystkie zawarte elementy funkcjonowały prawidłowo, a informacje na niej zawarte były prawdziwe i aktualne.

Kolejnym, ważnym dla klientów aspektem, są możliwości kontaktu z firmą za pośrednictwem serwisu WWW. Podstawową formą komunikacji na linii klient – firma jest poczta elektroniczna. Powszechne jest zamieszczanie w witrynie formularza kontaktowego. Coraz popularniejsze staje się również podawanie na stronie WWW informacji pozwalających na kontakt za pomocą komunikatów internetowych (skype, tlen, gadu-gadu).

 

1 2 ... 4

następna

oprac. : eGospodarka.pl eGospodarka.pl

Przeczytaj także

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: