eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościPublikacje › Jakie korzyści daje firmowa strona internetowa?

Jakie korzyści daje firmowa strona internetowa?

2009-06-17 14:09

Podczas tworzenia strony WWW firma wchodzi w posiadanie usług internetowych, będących zapleczem serwisu internetowego przedsiębiorstwa. Warto w pełni wykorzystać korzyści płynące z posiadania firmowej domeny i serwera.

Przeczytaj także: Firmowa strona internetowa: co przyciągnie potencjalnych klientów?

Domena wspomaga markę

Domena jest niepowtarzalnym adresem internetowym, który po wpisaniu w okno przeglądarki prowadzi do firmowej strony WWW. Bardzo ważny jest wybór odpowiedniej domeny dla przedsiębiorstwa. Powinna być rozpoznawalna oraz budzić skojarzenia z firmą, tak aby była łatwa do zapamiętania dla klientów. Dzięki temu nie będą mieli oni problemów z dotarciem do odpowiedniego serwisu internetowego.

Potencjał marketingowy Sieci jest bardzo duży. Jak wynika z analizy przeprowadzonej przez OMD Digital Internet to obecnie jedno z głównych źródeł, w którym Polacy szukają informacji. Badania pokazały, że ponad 50% rodaków korzysta z internetu w celu przeczytania bieżących informacji czy odnalezienia interesujących danych. Dlatego często zdarza się, że domena staje się bardziej rozpoznawalna od nazwy firmy. Warto podejść do strony WWW jak do podstawowej formy promocji przedsiębiorstwa i zamieszczać adres internetowy we wszystkich kreacjach reklamowych. Najprostszą, a jednocześnie bardzo skuteczną formą promocji domeny, jest umieszczanie jej na wszystkich dokumentach, papierze firmowym, kopertach. Przedsiębiorstwo powinno również umieścić adres strony WWW na wizytówkach pracowników, folderach i ulotkach, a także na gadżetach reklamowych (np. koszulkach, kubkach firmowych) oraz w reklamach outdoorowych (np. na samochodach). W ten sposób wśród odbiorców wzrośnie świadomość marki. Działania takie wpłyną również korzystnie na identyfikację domeny z nazwą firmy.

Domena główna i jej promocja

Coraz częściej, w celu zabezpieczenia adresu WWW, firmy decydują się na zakup pakietu domen. W ten sposób przedsiębiorstwa chronią się przed działaniami konkurencji, która pod podobnym adresem internetowym mogłaby zamieścić serwis internetowy. Sprawia to, że do firmowego serwisu internetowego kieruje kilka domen. Warto spośród nich wybrać jedną główną, natomiast pozostałe adresy traktować jako dodatkowe. Promując stronę WWW od samego początku pod jednym adresem, przedsiębiorstwo zwiększy rozpoznawalność i popularność domeny, a w rezultacie serwisu internetowego firmy. Działania takie przyniosą firmie korzyści wizerunkowe, jak i sprzedażowe, przekładając się na realny zysk firmy. Najkorzystniejszym dla przedsiębiorstwa rozwiązaniem na wyeksponowanie adresu głównego, jest przekierowanie na niego wszystkich pozostałych domen.

Domena internetowa może być bardzo skutecznym narzędziem tworzącym wizerunku firmy. Odpowiednio dobrane rozszerzenie wpływa na obraz firmy w oczach klientów, jako poważnego i profesjonalnego przedsiębiorstwa. Przykładowo domena z rozszerzeniem globalnym .com przedstawia firmę, jako działającą na rynku międzynarodowym, natomiast końcówka .eu świadczy o obecności na rynku europejskim. Na wizerunek wpływa również adres poczty elektronicznej, z którego prowadzona jest firmowa korespondencja. Zdecydowanie korzystniej prezentuje się adres e-mail w firmowej domenie, niż w ogólnodostępnym, darmowym adresie popularnego serwisu.
Przeczytaj także: Firmowa strona internetowa Firmowa strona internetowa

 

1 2 3

następna

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: