eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaRaporty i prognozy › Źle działające firmowe strony www odstraszają

Źle działające firmowe strony www odstraszają

2012-08-08 13:30

Źle działające firmowe strony www odstraszają

Które z poniższych stwierdzeń wydaje ci się najbardziej odpowiednie? © fot. mat. prasowe

PRZEJDŹ DO GALERII ZDJĘĆ (2)

82% użytkowników sieci w Polsce regularnie doświadcza niedogodności związanych z wadliwym działaniem stron internetowych. Ponad połowa konsumentów skarży się, że wolno działające strony wywołują w nich negatywne emocje, takie jak stres czy złość. Co ciekawe aż 44% internautów rezygnuje ze skorzystania z usług firmy, której strona funkcjonuje niepoprawnie.

Przeczytaj także: Polacy a firmowe strony www

Wyniki badań opublikowanych przez firmę 1&1 Internet, globalnego lidera wśród dostawców internetowych usług hostingowych, pokazują, że polscy internauci ciągle doświadczają wielu problemów z korzystaniem ze stron internetowych. Coraz więcej Polaków odczuwa frustrację z powodu serwisów internetowych, które nie działają prawidłowo lub są wyłączane na noc w celu przeprowadzenia działań konserwacyjnych. Jak wynika z badania, 42% respondentów postanowiło unikać firmy w przyszłości z powodu trafienia na źle działającą witrynę. Ponad połowa Polaków podchodzi dziś bardziej krytycznie do błędów w witrynach niż pięć lat temu.

Z przeprowadzonego na grupie ponad 1000 konsumentów badania wynika, że tylko niecałe 20% użytkowników sieci w Polsce nie odczuwa niedogodności związanych z wadliwym działaniem stron internetowych. Prawie połowa (49%) zauważa znaczne różnice w czasie ładowania poszczególnych stron. Trzy najczęściej wymieniane - przez polskich użytkowników sieci - wady witryn to:
  1. Wolne działanie (41%)
  2. Linki, które prowadza do nikąd (24%)
  3. Brak dostosowania do wyświetlania na urządzeniach mobilnych (21%)

Tego rodzaju wady stron WWW powodują, że prawie połowa internautów (44%) postanawia nie korzystać z usług firmy, która ma źle działającą witrynę. Błędy na stronach firmowych doprowadziły 60% przebadanych użytkowników sieci do złości i wywołały u nich frustrację. 40% wyraziło swoja obawę o realizację zamówienia on-line. Dodatkowo, aż 42% konsumentów przyznało, że źle działające strony internetowe zmniejszają prawdopodobieństwo skorzystania z usług firmy w przyszłości.

Co ciekawe, większość respondentów (41%) uważa, że błędy tak samo często występują w witrynach dużych firm, jak i małych. Ponad połowa Polaków (54%) podchodzi dziś do błędów bardziej krytycznie niż pięć lat temu. Prawie połowa respondentów (49,5%) zwraca obecnie większą uwagę na poprawność działania strony, a 45% badanych na tempo ładowania stron WWW.

Oliver Mauss, CEO firmy 1&1 Internet Ltd.: „Źle działające witryny psują wizerunek firm bez względu na ich wielkość i rodzaj. To jasne, że mając do czynienia z wadliwą lub nieczynną witryną, klienci zwrócą się gdzie indziej. Być może bardziej zaskakujące jest to, w jak dużej mierze nie będą skłonni do powrotu. Mając to na uwadze, firmy muszą zadbać, aby ich witryny były dobrze zaprojektowane, sprawnie funkcjonowały i korzystały z najszybszej i najbardziej niezawodnej infrastruktury hostingowej, do jakiej mają dostęp”.

fot. mat. prasowe

Które z poniższych stwierdzeń wydaje ci się najbardziej odpowiednie?

Prawie połowa (49%) zauważa znaczne różnice w czasie ładowania poszczególnych stron


Jak wynika z badań międzynarodowych, nie tylko Polacy narzekają na źle działające strony internetowe. Wśród Europejczyków problemy ze stronami WWW mają Hiszpanie – aż 75% z nich narzeka na nieprawidłowe działanie witryn. Pod względem gotowości do rezygnacji z usług firmy z powodu wadliwej lub nieczynnej witryny prowadzą Amerykanie (58%), drugie miejsce zajmują Hiszpanie (39%). Najbardziej gotowym do wybaczenia błędów narodem są Niemcy – zaledwie 16% traktuje taką sytuację jako powód do rezygnacji z usług irmy.

fot. mat. prasowe

Sposoby reagowania na zawierającą błędy stronę internetową

Błędy na stronach firmowych doprowadziły 60% przebadanych użytkowników sieci do złości i wywołały u nich frustrację


Informacje o badaniu
Badanie zostało przeprowadzone, za pomocą ankiety on-line, przez brytyjską agencję badawczą Opinion Matters na zlecenie firmy 1&1 Internet. Badanie objęło swoim zasięgiem całą Polskę, a zrealizowane zostało w okresie od 18.07.2012 do 27.07.2012. Reprezentatywną próbę badania stanowiło 1008 dorosłych Polaków.

Przeczytaj także

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: