eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościPublikacje › Firmowa strona internetowa: co przyciągnie potencjalnych klientów?

Firmowa strona internetowa: co przyciągnie potencjalnych klientów?

2014-03-28 08:10

Firmowa strona internetowa: co przyciągnie potencjalnych klientów?

Witryna WWW jest często pierwszym punktem kontaktu odbiorcy z firmą © DOC RABE Media - Fotolia.com

Twoja strona internetowa jest miejscem, w którym rozgrywa się bitwa o nowych klientów. Zachęcenie do podjęcia akcji (ang. calls-to-action lub CTA) to kluczowy element strony, pozwalający na zwiększenie zainteresowania ofertą. Jak dobrze wiesz, witryna WWW jest często pierwszym punktem kontaktu odbiorcy z firmą. Upewnij się, że posiada ona wiele zachęt do podjęcia akcji, dopasowanych do klientów o różnych potrzebach i poziomach gotowości do zakupu.

Przeczytaj także: Firmowa strona internetowa

Poniżej znajdziesz sześć „calls-to-action”, które z pewnością ułatwią zbieranie informacji kontaktowych od ewentualnych klientów.

1. Skontaktuj się z nami

Jeśli potencjalny klient pragnie bezpośrednio skontaktować się z Twoją firmą, spraw, aby było to jak najłatwiejsze. Nie ma nic bardziej frustrującego od niemożności znalezienia firmowych namiarów lub formularza kontaktowego. Na szczęście, wiele firm pokazuje numer telefonu już w nagłówku strony głównej, wkleja formularz do kontaktu na stronach związanych z ofertą lub wyświetla przycisk „skontaktuj się z nami” prowadzący, do tzw. „landing page”. Za pomocą formularza kontaktowego można zapytać potencjalnego klienta o imię, nazwisko, e-mail firmowy, numer telefonu, nazwę firmy oraz liczbę pracowników. Warto również stworzyć miejsce na dodatkowe pytania i wątpliwości.

2. Możliwość pobrania wartościowych treści

Kolejną, podstawową metodą służącą do przyciągnięcia potencjalnych klientów jest umieszczenie na stronie wartościowych publikacji. Aby je otrzymać, użytkownik będzie musiał podać swoje dane kontaktowe. Strategia content marketingowa powinna zakładać stworzenie treści, które mogą zwrócić uwagę odbiorców potencjalnie zainteresowanych Twoją ofertą biznesową. Jeśli udostępniane artykuły dostarczają wiele korzyści, nie pozostaje nic innego, jak tylko poprosić o informacje potrzebne do kontaktu, w zamian za możliwość ich pobrania. Istnieje wiele teorii na temat tego, jak zaprezentować takie publikacje na stronie. Przekazanie przez potencjalnego klienta danych kontaktowych może zapewnić dostęp do kilku rodzajów treści lub do contentu specyficznego tylko dla danej usługi bądź produktu. Nie ma jednej właściwej drogi. Najlepiej jest przeprowadzić kilka eksperymentów i sprawdzić, które rozwiązanie przynosi najlepsze efekty. Najchętniej pobierane teksty to zazwyczaj poradniki, raporty branżowe lub wyniki z przeprowadzonych badań.

3. Chat

Kolejny element pozwalający przyciągnąć potencjalnych klientów to wprowadzenie chatu na stronie internetowej. Tak, jak formularz „Skontaktuj się z nami”, chat jest znakomitym sposobem komunikacji dla osób, które mają pytania co do oferty, ale nie są jeszcze gotowe na to, aby zadzwonić do działu handlowego. Warto zastosować to rozwiązanie szczególnie na specyficznych serwisach, związanych z produktami lub usługami (tu pojawia się najwięcej pytań). Chat może wystąpić w postaci „pop-upu”, który wyświetla się dopiero wtedy, gdy dany użytkownik spędzi odpowiednią ilość czasu na stronie. Oryginalny „pop-up” zachęca odbiorcę do zadawania pytań związanych z ofertą. Kiedy użytkownik kliknie na przycisk (np. „Zacznij chat”), przeniesie się do specjalnie przygotowanej strony, gdzie będzie zapytany o imię, nazwisko i adres email. Gdy informacje zostaną udostępnione, osoba zostaje przekierowana do chatu z pracownikiem, który odpowie na wszystkie pytania i wątpliwości.

fot. DOC RABE Media - Fotolia.com

Witryna WWW jest często pierwszym punktem kontaktu odbiorcy z firmą

Jeśli potencjalny klient pragnie bezpośrednio skontaktować się z Twoją firmą, spraw, aby było to jak najłatwiejsze. Nie ma nic bardziej frustrującego od niemożności znalezienia firmowych namiarów lub formularza kontaktowego.


4. Benchmarki, oceny lub kwestionariusze

W zależności od oferowanego produktu lub usługi, możesz zapewnić odwiedzającym dodatkową wartość, w postaci banchmarków, ocen, quizów lub ankiet. Przykładowo, na stronie o dietetyce można zamieścić quiz, dotyczący sposobów zdrowego odżywiania. Każda osoba po odpowiedzeniu na pytania otrzymuje wynik quizu i call-to-action, w postaci „Dowiedz się więcej”. Po kliknięciu na przycisk, odwiedzający zostaje przeniesiony, na tzw. „landing page”, gdzie może udostępnić swoje informacje kontaktowe w zamian za dostęp do wartościowych treści. Jeśli są one mocno związane z tematyką quizu, możesz liczyć na to, że wiele osób z chęcią podzieli się z Tobą swoimi adresami e-mail.

5. Subskrypcje

Kolejnym sposobem na przyciągnięcie potencjalnych klientów za pomocą strony internetowej jest zachęcenie do subskrypcji Twojego bloga, newslettera lub centrum informacji. W zamian za udostępnienie adresu e-mail, użytkownik regularnie otrzyma streszczenie najnowszych wpisów na blogu, artykułów „premium” (np. raporty branżowe) i inne wiadomości związane z ofertą firmy. Warto umieścić zachęcenie do subskrypcji w sekcji strony, gdzie znajdują się przydatne materiały do pobrania. W tym przypadku najlepiej wkleić formularz w prawym górnym rogu strony, aby zwiększyć jego widoczność. Przyciągnie on uwagę, dzięki zaoferowaniu użytkownikom dostępu do darmowych narzędzi lub najlepszych praktyk w danej dziedzinie. Wszystko, o co prosisz w zamian, to jedynie adres e-mail. W formularzu warto również umieścić informacje o polityce prywatności, ponieważ wielu potencjalnych nabywców obawia się uciążliwego spamu w swojej skrzynce.

6. Konkursy

Przeprowadzenie konkursu to kolejny sposób na zdobycie informacji kontaktowych od ewentualnych klientów. Mało kto potrafi przepuścić przed nosem realną szansę na wygraną! Konkursy mogą również posłużyć do zdobycia większej popularności w mediach społecznościowych, dlatego pamiętaj o zastosowaniu przycisków umożliwiających „social sparing”, czyli dzielenie się treściami Twojej strony. Akcje konkursowe można również znakomicie wypromować za pomocą specjalnych funkcji Facebooka. Pamiętaj jednak, aby przed przeprowadzeniem konkursu skontaktować się z prawnikiem, w celu upewnienia się, że działasz zgodnie z obowiązującymi zasadami.

Zastosowanie powyższych elementów, z pewnością doprowadzi do zwiększenia liczby zapytań o ofertę Twojej firmy. Stworzenie właściwych narzędzi, zachęcających do podjęcia akcji, wymaga nieco wiedzy technicznej, nie jest to jednak niemożliwe do wykonania. Warto mimo wszystko spróbować, może to być w końcu jedna z najlepszych inwestycji marketingowych, jakie podejmiesz.

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: