eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościPublikacje › Jakie korzyści daje firmowa strona internetowa?

Jakie korzyści daje firmowa strona internetowa?

2009-06-17 14:09

Przeczytaj także: Firmowa strona internetowa: co przyciągnie potencjalnych klientów?


Jak stworzyć profesjonalny wizerunek firmy w Sieci?


Rozpoczynając działania promocyjne w Internecie, firma powinna zadbać o to, by sposób reklamy odpowiadał profilowi zarówno firmy, jak i odbiorców. Tylko w ten sposób przedsiębiorstwo ma możliwość zbudowania profesjonalnego wizerunku w Sieci. Jedną z najważniejszych kwestii jest dobranie odpowiedniego adresu WWW. Najkorzystniejszym rozwiązaniem jest użycie domeny z nazwą firmy bądź produktu. W przypadku, kiedy jest to niemożliwe, warto przed podjęciem decyzji o wyborze domeny określić do kogo adresowany jest serwis.

Tworząc wizerunek przedsiębiorstwa w Internecie, przy użyciu serwisu internetowego, należy położyć nacisk na jego niezawodność. Bardzo ważne jest, by działał bezawaryjnie oraz stabilnie. Zapewnia to potencjalnym klientom stały dostęp do pożądanych informacji. Jeśli użytkownik natrafi na przeszkody w dostępie do informacji, istnieje duże prawdopodobieństwo, iż poszuka ich u konkurencji. Dlatego należy szczególną uwagę zwrócić na to, aby firmowy serwis działał bez zarzutu, w ten sposób zbudowane zostanie pozytywne skojarzenie z marką.

Kolejnym, bardzo istotnym aspektem jest zawartość witryny pod względem merytorycznym. Elementy, które zamieszczone są w firmowym serwisie WWW, powinny być starannie wyselekcjonowane oraz pogrupowane. Zbyt dużo zbędnych danych lub plików multimedialnych może wprowadzać niepotrzebny zamęt, w następstwie utrudniać klientom korzystanie ze strony. Informacje należy również systematycznie aktualizować. Nieprawdziwe lub nieaktualne dane (np. cenniki) mogą wprowadzić potencjalnego klienta w błąd, co negatywnie wpłynie na wizerunek firmy.

Strona WWW spełniająca te kryteria będzie godnie reprezentować firmę w Internecie, budując wizerunek stabilnego, profesjonalnego oraz przyjaznego klientom przedsiębiorstwa. Aby spotęgować ten efekt warto umieścić w serwisie informacje potwierdzające rzetelność firmy, np. rekomendacje klientów lub kontrahentów. Można również zamieścić noty dotyczące czasu istnienia firmy, krótką historię rozwoju czy główne cele, jakie sobie stawia. Są to informacje ważne z punktu widzenia klientów, pomagające budować zaufanie do marki. Ważne również, aby strona WWW była użyteczna dla klienta. Powinna być tak skonstruowana, aby Internauta nie miał problemów z poruszaniem się po niej. Ważnym jest również, żeby aplikacje zawarte w serwisie (np. formularz kontaktowy) były intuicyjne w obsłudze i nie przysparzały trudności użytkownikom
- radzi Daniel Kotyras, Dyrektor ds. Marketingu i PR w NetArt

Promocję w Sieci zacznij od zbudowania firmowej strony WWW


Promocja firmy w Internecie jest obecnie jedną z najbardziej powszechnych i jednocześnie najskuteczniejszych form pozyskiwania klientów i budowania wizerunku firmy. Promocja w Sieci jest tańsza niż w innych kanałach, a jednocześnie najłatwiej jest zmierzyć jej efektywność. W zależności od potrzeb firmy, e-marketing może mieć bardzo rozbudowaną formę, przy koszcie realizacji niższym od innych form reklamowych. Firmowy serwis WWW jest podstawą, od której przedsiębiorstwo powinno zacząć promocję w Internecie. Profesjonalnie wykonany, powinien zawierać pełną i rzeczową ofertę oraz opis działalności firmy.

Z myślą o klientach odwiedzających witrynę, należy w łatwo dostępnym miejscu umieścić wielorakie formy kontaktu, umożliwić złożenie zamówienia poprzez formularze oraz wysłanie zapytania sprzedażowego. Warto zastanowić się nad zamieszczeniem elementów wzbudzających zaufanie klientów. Należą do nich referencje zadowolonych klientów, informacje o zrealizowanych usługach oraz materiały, które potwierdzają profesjonalizm firmy, czyli zdjęcia produktów, schematy usług. Jeżeli firma świadomie buduje swój wizerunek, a jej działalność ma być postrzegana jako wiarygodna i fachowa, powinna udostępnić w serwisie WWW takie dane identyfikacyjne, jak NIP, REGON czy KRS. Tak wykonana strona WWW spełnia oczekiwania klientów, jest funkcjonalna i stanowi doskonały fundament do prowadzenia wszelkich działań marketingowych, nie tylko w Internecie
- radzi Daniel Kotyras, Dyrektor ds. Marketingu i Public Relations w NetArt.

Autor: Beata Mosór - Starszy Specjalista ds. Marketingu i PR w .
Przeczytaj także: Firmowa strona internetowa Firmowa strona internetowa

poprzednia  

1 2 3

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: