eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościPublikacje › Strona www a promocja firmy w sieci

Strona www a promocja firmy w sieci

2009-06-12 12:27

Przeczytaj także: Firmowa strona internetowa: co przyciągnie potencjalnych klientów?


Kontakt z klientem a strona WWW


Komunikacja na linii klient - firma jest niezwykle istotna. Wpływa na zadowolenie klientów, a co za tym idzie na wyniki sprzedażowe firmy. Klient powinien mieć możliwość skontaktowania się z firmą na wiele różnych sposobów, a satysfakcjonująca odpowiedź powinna trafić do niego szybko. Oczywiście większość firm stawia wciąż na kontakt telefoniczny. Coraz częściej jednak dominująca jest komunikacja z klientem za pośrednictwem Internetu. Jest to medium, które oferuje wiele różnorakich kanałów komunikacyjnych, przy zachowaniu bardzo niskich kosztów. Warto o tym pamiętać już w fazie projektowania strony WWW i umożliwić klientowi różnorakie formy kontaktu za jej pośrednictwem. Przede wszystkim zakładka „Kontakt” powinna być wyeksponowana na stronie, tak by możliwe było szybkie znalezienie danych kontaktowych firmy. Następnie, tuż obok numeru telefonu, przedsiębiorstwo powinno podać krótki i łatwy do zapamiętania adres e-mail.

Powinien on być w tej samej domenie, co adres strony WWW firmy (przykładowo gdy domena firmowa to www.twojadomena.pl to adres e-mail może mieć formę biuro@twojadomena.pl). Na stronie WWW warto zamieścić także formularz kontaktowy, za pomocą którego klienci będą mogli wysyłać zapytania ofertowe. Obecnie coraz częściej używanym przez klientów, a co za tym idzie coraz bardziej popularnym narzędziem komunikacji wśród firm, są komunikatory internetowe. Powszechne staje się zamieszczenie na stronie WWW numeru gadu-gadu, loginu skype lub msn. Kolejnym sposobem wymiany informacji między przedsiębiorstwem a klientami jest chat internetowy (np. Livechat). Warto także zwrócić uwagę na szybkość komunikacji firmy z klientem. Sprawny kontakt zwiększa efektywność działań prowadzonych przez firmę
- radzi Beata Mosór, Starszy Specjalista ds. Marketingu i PR w NetArt.

Strona WWW musi być aktualizowana na bieżąco


Przedsiębiorstwa bardzo często uważają, że samo stworzenie firmowej strony WWW jest zabiegiem wystarczającym do funkcjonowania w Internecie. Jest to mylne wrażenie. By strona WWW przynosiła wymierne korzyści dla firmy, to musi ona być często aktualizowana, uzupełniana o nowe informacje. Zmiany wprowadzane na stronie zmuszają użytkowników do jej aktywnego odwiedzania, w poszukiwaniu najświeższych informacji. Natomiast nieaktualne dane na stronie zniechęcają do wpisywania jej adresu do przeglądarki, gdyż klient ma świadomość, że nie znajdzie na niej ważnych i ciekawych informacji.

Brak aktualizacji może sugerować brak działalności firmy, a na pewno buduje jej niekorzystny wizerunek. Rozważmy sytuacje, w której klient wchodzi na stronę i zapoznaje się z ofertą firmy. Warunki oferty są dla niego niezwykle korzystne, jednak podczas składania zamówienia okazuje się, że ceny podane na stronie WWW były nieaktualne i koszt zamówienia jest wyższy. Nawet jeśli różnica cen nie jest duża, to klient jest rozczarowany i niezadowolony, a co za tym idzie prawdopodobnie nie skorzysta ponownie z usług niekompetentnej firmy. Dlatego właśnie firmy powinny pamiętać o częstym wprowadzaniu zmian na stronę, aktualizowaniu informacji o firmie oraz oferty na bieżąco
- radzi Beata Mosór, Starszy Specjalista ds. Marketingu i PR w NetArt.

Autor: Daniel Kotyras - Dyrektor ds. Marketingu i PR w

poprzednia  

1 ... 3 4

oprac. : eGospodarka.pl eGospodarka.pl

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: