eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościPublikacje › Strona www a promocja firmy w sieci

Strona www a promocja firmy w sieci

2009-06-12 12:27

Przeczytaj także: Firmowa strona internetowa: co przyciągnie potencjalnych klientów?


Bardzo ważnym aspektem jest również zgodność z prawem materiałów wykorzystanych do stworzenia strony internetowej. Warto upewnić się, że wszystkie materiały użyte w serwisie są własnością firmy, która wykonała projekt. Wraz z zakupem prawa do korzystania z nich powinny być przeniesione na przedsiębiorstwo zlecające.

Strona WWW dla firmy

Bez względu na to czy firmowy serwis został zakupiony w modelu abonamentowym, w agencji interaktywnej, czy wykonany samodzielnie, jest wizytówką firmy w Internecie. Bardzo ważne jest, aby godnie ją reprezentowała. Informacje zawarte w serwisie mają skłaniać użytkowników do korzystania z niego, a w rezultacie z usług przedsiębiorstwa. Wykonanie strony WWW, profesjonalnie czy też nie, wpływa na obraz firmy w oczach odbiorców. Dlatego warto podejść rozsądnie i z uwagą do wyboru sposobu wykonania serwisu, zamieszczanych zdjęć, grafik oraz tekstów. Choć stworzenie strony WWW to inwestycja, której koszt nie musi być wysoki, to gwarantuje wymierne zyski wizerunkowe i sprzedażowe.

Strona WWW powinna być zgodna z identyfikacją wizualną firmy


Budując firmową stronę internetową należy pamiętać, że będzie ona kojarzona z innymi elementami wizualnymi firmy (reklamami zewnętrznymi, prasowymi czy nawet ulotkami). Wspólnie z nimi ma tworzyć jednolite narzędzie i fundament wszelkich kampanii promocyjnych firmy. Dlatego, ważne jest, aby firmowa strona WWW była spójna z ogólną identyfikacją wizualną firmy. Jeżeli firma posiada własne logo bądź sygnet, którymi opatruje firmowy papier, koperty czy wizytówki, powinna umieścić je także na każdej podstronie serwisu WWW. W przypadku, gdy firma zdeklarowana jest na konkretne kolory firmowe, które towarzyszą wszelkim działaniom marketingowym przedsiębiorstwa, także warto by witryna utrzymana była w tych barwach.

Także elementy promocyjne w postaci np. grafik, umieszczane w prasie, na ulotkach czy folderach, stworzą spójną całość, jeżeli zostaną umieszczone na podstronach serwisu firmowego. Możemy mieć wtedy pewność, że internauta od razu skojarzy firmę z jej reklamami. Obok spójności witryny z firmowymi materiałami, strona WWW musi być dostosowana do branży firmy. Tworząc serwis samodzielnie, bądź wybierając go z gotowych projektów, należy wkomponować w treść strony zdjęcia branżowe, wykresy, tabele bądź inne grafiki (np. na stronie przychodni lekarskiej warto umieścić grafik lekarzy, ich zdjęcia, cenniki usług czy wizualizację gabinetów) Dzięki temu, internauta na pierwszy rzut oka będzie wiedział, że odwiedził odpowiedni serwis.

W późniejszym administrowaniu stroną warto pamiętać, aby aktualizować na bieżąco jej treść. Jeżeli wprowadzamy na rynek nowe kreacje promocyjne i są one widoczne w innych mediach, zarówno elektronicznych jak i drukowanych, warto umieścić je również na firmowej stronie WWW. Jednak zmiany, które wprowadzamy nie mogą być zbyt radykalne (nie powinny naruszać stałego szkieletu strony) ani zbyt częste, aby nie zakłócić korzystania ze strony stałym użytkownikom
- radzi Beata Mosór, Starszy Specjalista ds. Marketingu i PR w NetArt.

oprac. : eGospodarka.pl eGospodarka.pl

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: