Świąteczne reklamowanie
2003-12-10 00:12
Przeczytaj także: Jakie benefity na Boże Narodzenie 2023 szykują pracodawcy?
W okresie od 1 stycznia do 7 grudnia producenci zabawek wydali na reklamę telewizyjną prawie 18 milionów złotych, z czego 64% wydatków (prawie 11,5 mln zł) pochłonęły reklamy wyemitowane w ciągu ostatnich kilku tygodni (01.11-07.12.2002 r.).Podobna sytuacja miała miejsce w odniesieniu do producentów perfum i wód toaletowych. W sumie od początku roku do 7 grudnia na telewizyjną reklamę tych produktów wydano 16 mln zł, w tym 10 milionów (63% wydatków na reklamę telewizyjną w tej kategorii) kosztowały reklamy wyemitowane w okresie 01.11-07.12.2003 r.
W rankingu produktów, które szczególnie intensywnie były obecne w blokach reklamowych w okresie gorączki świątecznej, znalazły się również sprzęty gospodarstwa domowego. Na sprzęty kuchenne w analizowanym okresie wydano prawie 40% tegorocznych ogólnych wydatków reklamowych (1,4 mln zł w analizowanym okresie; 3,9 mln zł od stycznia o 7 grudnia), zaś na sprzęty elektroniczne przeznaczono 36% ogólnych wydatków (odpowiednio 11,4 mln zł – kilka ostatnich tygodni; 31,5 mln zł – cały rok).
oprac. : TNS OBOP
Przeczytaj także
-
Reklamodawcy w TV: Lidl na czele rankingu marek
-
Reklamodawcy w TV: branża farmaceutyczna bez konkurencji?
-
Lidl liderem reklamy telewizyjnej
-
Reklamodawcy w TV: farmacja i długo długo nic
-
Reklamodawcy w TV: w 2016 r. rządził Aflofarm, a kto z nim?
-
W telewizji rządzi Lidl, T-mobile i Orange
-
Reklamodawcy w TV: Orange, Lidl oraz Play na podium
-
Przekaz podprogowy w reklamie
-
Skuteczność reklamy