eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaRaporty i prognozy › Silna marka ciągle ważna

Silna marka ciągle ważna

2003-10-10 09:51

W związku z coraz silniejszą konkurencją firm azjatyckich i ogólnie słabą globalną sytuacją ekonomiczną, coraz większego rozpędu nabiera walka pomiędzy firmami świadczącymi usługi IT na rynku. Okazuje się, że silna marka przyciąga do firmy klientów nawet w takich sektorach, w których firma nie posiada przodującej pozycji.

Przeczytaj także: Towar markowy czyli jaki....?

Analityczna firma Gartner przeprowadziła badanie wśród 197 dystrybutorów i usługodawców, chcąc określić związek pomiędzy znajomością przez klientów marki na rynku, a ich postrzeganiem firmy. Wyniki okazały się chyba mało zaskakujące – im bardziej znana marka, tym firma silniej wyróżnia się z licznego grona konkurentów.

Badanie Gartnera miało na celu ustalenie, które marki są najbardziej kojarzone ze specyficznymi sektorami IT: konsultingiem IT, wdrożeniami systemów i integracją, outsourcingiem, oraz zewnętrznym przetwarzaniem danych.

Analizując odpowiedzi dotyczące konsultingu IT, okazało się że w czołowej dziesiątce znalazły się takie duże koncerny jak IBM, HP, czy Microsoft, pomimo tego że ich obecność w tym sektorze nie należy do najmocniejszych.

Co ciekawe, IBM było dominującą marką aż w trzech spośród czterech kategorii. "Poza IBM, żadna inna firma nie posiadała aż tak dominującej roli we wszystkich badanych kategoriach" – powiedziała Christine Adams, analityk Gartnera.

oprac. : 4Press

Więcej na ten temat: badania marki, marka
Niepopularna mobilna rozrywka

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: