eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaRaporty i prognozy › Branża PR w mediach IV 2008

Branża PR w mediach IV 2008

2008-05-16 11:53

Branża PR w mediach IV 2008

Kontekst, w jakim pisano o PR i ocena publikacji © fot. mat. prasowe

PRZEJDŹ DO GALERII ZDJĘĆ (2)

W kwietniu 2008 roku ukazało się aż 340 publikacji związanych z PR-em, to o 62% więcej niż w analogicznym miesiącu ubiegłego roku i o 116 publikacji więcej niż w rekordowym marcu tego roku. Najczęściej cytowanymi przez media tekstami odnoszącymi się do PR-u były w kwietniu artykuły autorstwa Tomasza Lisa - wynika z raportu PRoto.

Przeczytaj także: Branża PR w mediach III 2008

Kwietniowy raport PRoto o wizerunku branży public relations w mediach powstał na podstawie aż 340 materiałów związanych tematycznie z PR-em. Zdecydowanie najwięcej publikacji dotyczyło tematu PR-u Polski, który w analizowanym okresie dotyczył głównie działań promocyjnych różnych miejscowości.

Z analizy zakwalifikowanych do badania publikacji wynika, że zdecydowana większość (210) kwietniowych przekazów o branży PR miała wydźwięk neutralny, 87 materiałów było pozytywnych, a 43 publikacje miały charakter negatywny.

fot. mat. prasowe

Kontekst, w jakim pisano o PR i ocena publikacji

Kontekst, w jakim pisano o PR i ocena publikacji

Materiały dziennikarskie podpisane imiennie przez autorów głównie dotyczyły tematów: PR-u politycznego (15 publikacji) oraz PR-u Polski (14 materiałów). Co ciekawe, najczęściej cytowanymi przez media tekstami odnoszącymi się do PR-u były artykuły autorstwa Tomasza Lisa.

W kwietniu dziennikarze chętnie sięgali po eksperckie wypowiedzi osób związanych z branżą PR, w analizowanym miesiącu 185 razy cytowano i 73 razy wzmiankowano osoby w kontekście public relations. Do najczęściej cytowanych należeli: Anna Proszowska-Sala i Olgierd Annusewicz.

Anna Proszowska-Sala pierwsze miejsce w rankingu zawdzięcza II edycji Festiwalu Promocji Miast i Regionów, którego jest pomysłodawczynią. Jej wypowiedzi w mediach dotyczyły głównie tematyki kształtowania wizerunku miejsc i promocji miast.

Natomiast Olgierd Annusewicz zagościł w mediach głównie dzięki objęciu funkcji doradcy ds. wizerunku byłej już Rzecznik Praw Dziecka Ewy Sowińskiej.

Wśród najczęściej cytowanych/wzmiankowanych w kontekście PR-u agencji zwyciężyła Grupa Eskadra PR, która była wzmiankowana 8 razy i wyprzedziła: Agencję KLC, Alert Media Communications, Ciszewski PR i Solski PR, które wymieniano po 5 razy.

Wśród mediów najczęściej poruszających tematykę PR-owską na pierwszym miejscu znalazła się ponownie Gazeta Wyborcza, która na łamach swojego ogólnopolskiego wydania oraz dodatków regionalnych opublikowała 48 artykułów związanych tematycznie z branżą PR.

W kwietniu nieco częściej o PR pisały media regionalne, które zamieściły 179 publikacji związanych tematycznie z public relations. Natomiast w mediach ogólnopolskich znalazło się 161 materiałów o tej tematyce.

Zdecydowanie najczęściej o branży public relations w kwietniu pisały dzienniki – pochodzi z nich aż 226 na 340 wszystkich publikacji uwzględnionych w zestawieniu.

fot. mat. prasowe

Autorzy najczęściej piszący o PR oraz tematy przez nich poruszane

Autorzy najczęściej piszący o PR oraz tematy przez nich poruszane

Przeczytaj także: Branża PR w mediach IV 2010 Branża PR w mediach IV 2010

oprac. : Regina Anam / eGospodarka.pl eGospodarka.pl

Więcej na ten temat: monitoring mediów, media, branża PR, raport PRoto

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: