eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaRaporty i prognozy › Branża PR w mediach III 2008

Branża PR w mediach III 2008

2008-04-18 01:17

Branża PR w mediach III 2008

Kontekst, w jakim pisano o PR i ocena publikacji © fot. mat. prasowe

PRZEJDŹ DO GALERII ZDJĘĆ (2)

Marcowy raport PRoto o wizerunku branży PR powstał na podstawie analizy aż 224 publikacji związanych z public relations. Jest to o 5 artykułów więcej niż w lutym 2008. Tematyka promocji miast i regionów była liderem wśród zagadnień PR-owskich pod względem liczby publikacji. Co ciekawe, znacznie wyprzedziła drugi z najczęściej poruszanych przez media tematów - branżę PR, stanowiąc ponad 56 proc. wszystkich materiałów.

Przeczytaj także: Branża PR w mediach II 2008

Liderowi marcowego zestawienia, czyli PR-owi Polski poświęcono aż 127 publikacji w mediach. Zagadnienie to było omawiane głównie przez media lokalne, co sprawiło, że właśnie one opublikowały znacznie więcej, bo aż 134, artykułów związanych z public relations. Natomiast media ogólnopolskie zamieściły 90 PR-owskich materiałów. Zdecydowanie najczęściej o branży public relations w marcu 2008 pisały dzienniki – pochodzą z nich aż 183 publikacje.

Wśród mediów najczęściej poruszających tematykę PR-owską na pierwszym miejscu znalazła się ponownie Gazeta Wyborcza, która na łamach swojego ogólnopolskiego wydania oraz dodatków regionalnych opublikowała 37 artykułów, związanych tematycznie z branżą PR.

Drugim najchętniej poruszanym w omawianych publikacjach tematem była branża PR. Liczba materiałów poświęconych środowisku public relations nadal spada i w marcu wynosiła jedynie 39 publikacji. Tradycyjnie trzecim w kolejności najczęściej opisywanych w marcu zagadnieniem PR-owskim był PR polityczny.

fot. mat. prasowe

Kontekst, w jakim pisano o PR i ocena publikacji

Kontekst, w jakim pisano o PR i ocena publikacji

Z analizy zakwalifikowanych do badania publikacji wynika, że większość marcowych przekazów związanych z PR-em miała wydźwięk neutralny - było ich 151. Publikacje o negatywnym wydźwięku, w liczbie 50, znalazły się na drugim miejscu, podobnie jak w miesiącu ubiegłym. Natomiast pozytywnie traktujących o public relations materiałów było 23. Co ciekawe, zarówno na temat PR-u politycznego, porad praktycznych i lobbingu nie napisano w marcu ani razu pozytywnie.

Od dwóch miesięcy spada liczba powołań na opinię ekspertów związanych z PR-em. W analizowanych materiałach 74 razy zacytowano i jedynie 22 razy wzmiankowano osoby związane z branżą. W marcu najczęściej cytowaną osobą był Michał Krawczyk, którego opinię przytaczano 5 razy, a Adama Kałuckiego i Mateusza Zmyślonego - po 4 razy. Natomiast po 3 razy cytowano Piotra Czarnowskiego, Annę Proszowską-Sala i Dariusza Tworzydłę.

Również na firmy, instytucje i agencje PR-owskie powoływano się w marcu znacznie rzadziej niż w ostatnich miesiącach – łącznie 68 razy. Bez wątpienia spośród agencji liderem zestawienia jest Grupa Eskadra, którą wzmiankowano aż 13 razy przy okazji omawiania strategii promocji miast. Na drugim miejscu znalazły się Effective PR, First PR oraz Sarto Public Relations z liczbą 4 cytowań dla każdej z tych agencji. W analizowanych materiałach w kategorii firm i instytucji związanych z promocją i PR-em odnotowano jedynie dwie: PSPR ( 7 publikacji) oraz POT (2 publikacje).

fot. mat. prasowe

Najczęściej wzmiankowane agencje PR-owskie

Najczęściej wzmiankowane agencje PR-owskie

Przeczytaj także: Branża PR w mediach IV 2010 Branża PR w mediach IV 2010

oprac. : Regina Anam / eGospodarka.pl eGospodarka.pl

Więcej na ten temat: monitoring mediów, media, branża PR, raport PRoto

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: