eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaRaporty i prognozy › Marki własne detalistów w Polsce 2008

Marki własne detalistów w Polsce 2008

2008-05-12 01:08

Przeczytaj także: Marki własne detalistów w Polsce 2010


Więcej i lepiej

fot. mat. prasowe

Rozwój marek własnych poszczególnych półek cenowych w Tesco, Carrefour i E.Leclerc w Polsce, I kw. 2

Rozwój marek własnych poszczególnych półek cenowych w Tesco, Carrefour i E.Leclerc w Polsce, I kw. 2006 i I kw. 2008












W ciągu ostatnich dwóch lat nastąpił znaczny rozwój marek własnych pozycjonowanych w średnim segmencie cenowym w porównaniu do tylko nieznacznego poszerzenia asortymentu najniższej półki. Największy postęp w tej dziedzinie poczyniły wiodące sieci hipermarketów Tesco i Carrefour. Oferta marki własnej należąca do średniej półki cenowej w Tesco (linia Tesco) urosła z około 2 000 artykułów w 2006 roku do 7 000 na początku 2008 roku. Dwu i półkrotnie wzrosła w tym czasie liczba produktów linii Wiodąca Marka w sieci E.Leclerc.

Oprócz rozwoju ilościowego nastąpił również postęp jakościowy marki własnej w Polsce. Dziś oprócz marek pierwszej ceny i średniego segmentu cenowego dostępne są już marki premium. Produkty tego typu charakteryzują się wysoką jakością i ceną porównywalną z cenami wiodących produktów markowych lub wyższą, oraz ciekawszymi i bardziej atrakcyjnymi, niż w przypadku tańszych private labels, opakowaniami.

fot. mat. prasowe

Marki własne segmentu premium w Polsce, marzec 2008

Marki własne segmentu premium w Polsce, marzec 2008

Wśród sieci hipermarketów Tesco i Carrefour oferują marki własne pozycjonowane w najwyższym segmencie cenowym. W Tesco produkty premium – sygnowane marką Tesco Finest – pojawiły się w 2007 roku. W marcu 2008 linia ta obejmowała ok. 170 indeksów, głównie wśród artykułów przemysłowych. Produkty Tesco Finest dostępne są w wybranych hipermarketach, głównie w dużych miastach.

W ofercie Carrefour, segment premium reprezentowany jest między innymi przez importowane z Francji organiczne produkty pod marką Bio oraz wyroby kuchni francuskiej pod marką Reflets de France i asortyment Carrefour Selection.

Inne marki premium dostępne na rynku to Krakowski Kredens w sieci delikatesów Alma i Specjały Konesera w sklepach dyskontowych Plus Discount.

poprzednia  

1 2

oprac. : Regina Anam / eGospodarka.pl eGospodarka.pl

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: