eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaRaporty i prognozy › Gemius: e-commerce w Polsce 2007

Gemius: e-commerce w Polsce 2007

2007-07-30 11:49

Gemius: e-commerce w Polsce 2007

© fot. mat. prasowe

PRZEJDŹ DO GALERII ZDJĘĆ (3)

Firma badawcza Gemius SA we współpracy z serwisem Sklepy24.pl opracowała raport "E-commerce 2007", dotyczący dynamiki handlu elektronicznego w Polsce. Jak pokazują wyniki badania zdecydowana większość internautów w Polsce zdaje sobie sprawę z możliwości robienia zakupów za pośrednictwem Internetu. Wśród nich 66 proc. przyznaje, że zdarzyło im się kupić coś w ten sposób, zaś co trzeci internauta, który kiedykolwiek robił zakupy w Internecie, zamierza w przyszłości kupować w ten sposób częściej niż dotychczas (36 proc.).

Przeczytaj także: Konsumenci stawiają na zakupy in-line

O coraz lepszej kondycji polskiego e-commerce świadczą także prognozy firm działających na e-rynku.

Jak wynika z raportu, ponad jedna trzecia (36 proc.) internautów kupujących w internecie robi to raz w miesiącu lub częściej, podobny odsetek (39 proc.) – kilka razy w roku. Magnesem przyciągającym klientów do sklepów internetowych jest przede wszystkim dostawa do domu (63 proc. wskazań), możliwość złożenia zamówienia o każdej porze (62 proc.) oraz oszczędność czasu (60 proc.) Użytkownicy aukcji internetowych zwracają natomiast w pierwszej kolejności uwagę na niższe niż w sklepach tradycyjnych ceny (72 proc.). Mimo rosnącej popularności zakupów przez Internet, ponad połowa badanych internautów (52 proc.) zgadza się ze stwierdzeniem, że kupowanie w internecie jest ryzykowne. Co więcej aż 60 proc. respondentów kupujących na aukcjach i niemal tyle samo klientów sklepów internetowych (56 proc.) wskazuje na trudności wynikłe podczas robienia zakupów.

W przypadku internautów kupujących w sklepach internetowych, co trzeci badany (33 proc.) skarżył się na zbyt długie oczekiwanie na dostawę. Co szósty respondent miał trudności ze znalezieniem właściwego produktu (16 proc.), a co ósmy spotkał się z niewłaściwą obsługą (12 proc.).

fot. mat. prasowe

Z jakimi problemami spotkał(a) się Pan(i) podczas robienia zakupów w sklepach internetowych?

Z jakimi problemami spotkał(a) się Pan(i) podczas robienia zakupów w sklepach internetowych?

 

1 2

następna

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: