eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaRaporty i prognozy › Konsumenci i podejmowanie decyzji

Konsumenci i podejmowanie decyzji

2007-05-18 01:07

Konsumenci i podejmowanie decyzji

© fot. mat. prasowe

PRZEJDŹ DO GALERII ZDJĘĆ (4)

Proces podejmowania decyzji przez konsumentów oraz czas podejmowania przez nich działań istotnie się zmieniły - wynika z najnowszych badań konsumenckich ogłoszonych przez międzynarodową firmę public relations Weber Shandwick.

Przeczytaj także: Jakość obsługi: cena i oferta najważniejsze

Globalne badanie, “New Wave of Advocacy,” (Nowa Fala Rzecznictwa) dostarczyło mocnych dowodów świadczących o tej zmianie. Pomogło też zidentyfikować rzeczników spośród grup konsumentów, którzy wspierają marki czy jakieś zjawiska lub im szkodzą, wyrażając negatywne opinie.

„W obliczu konkurencyjnego i szybko zmieniającego się otoczenia działalności biznesowej, firmy oraz organizacje muszą poszukiwać nowych i kreatywnych sposobów angażowania kluczowych grup odbiorców,” powiedział prezes Weber Shandwick Jack Leslie. „Ważną rolę odgrywają w tym rzecznicy, którzy wpływają na opinię publiczną z szybkością Internetu. Są oni w stanie nawiązywać emocjonalne więzi oraz przyczyniać się do większego zaangażowania innych, co pomaga pozyskiwać nowych klientów, uzyskiwać ich poparcie dla ważnych spraw i problemów, szerzyć marketing szeptany oraz wzmacniać lojalność wobec marki.”

Rolą rzeczników jest wpływanie na opinie i decyzje innych. Aby poznać zjawisko New Wave of Advocacy, agencje Weber Shandwick i KRC Research przeprowadziły globalne badanie konsumenckie. Wyniki badania sprowadzają się do następujących, podstawowych wniosków:

1. Konsumenci na całym świecie podejmują decyzje, korzystają z produktów i usług, a także wyrażają swoje niezadowolenie szybciej niż do tej pory.
  • 6 na 10 (63 proc.) konsumentów podejmuje decyzje o zakupie szybciej niż miało to miejsce jeszcze kilka lat temu.
  • Konsumenci najdłużej – średnio 37 dni, podejmują decyzję dotyczące większych zakupów. Najmniej czasu zajmuje im podjęcie decyzji o wsparciu ważnych spraw/problemów oraz o wyrażeniu niezadowolenia z marki/produktu (odpowiednio 17 i 16 dni).
  • Obecnie dwie trzecie (67 proc.) Europejczyków podejmuje decyzje znacznie szybciej niż jeszcze klika lat temu. Szybciej niż konsumenci z innych kontynentów, zajmują oni stanowisko wobec istotnych kwestii i problemów i podejmują decyzję o ważnych zakupach. W przypadku konsumentów z USA szybkość podejmowania decyzji zmieniła się najmniej w stosunku do poprzednich lat – nadal wyrobienie sobie zdania i zajmowanie stanowiska w sprawie zajmuje im najwięcej czasu.

 

1 2 3

następna

oprac. : Aleksander Walczak / eGospodarka.pl eGospodarka.pl

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: