Konsumenci i podejmowanie decyzji
2007-05-18 01:07
© fot. mat. prasowe
Przeczytaj także: Jakość obsługi: cena i oferta najważniejsze
Globalne badanie, “New Wave of Advocacy,” (Nowa Fala Rzecznictwa) dostarczyło mocnych dowodów świadczących o tej zmianie. Pomogło też zidentyfikować rzeczników spośród grup konsumentów, którzy wspierają marki czy jakieś zjawiska lub im szkodzą, wyrażając negatywne opinie.„W obliczu konkurencyjnego i szybko zmieniającego się otoczenia działalności biznesowej, firmy oraz organizacje muszą poszukiwać nowych i kreatywnych sposobów angażowania kluczowych grup odbiorców,” powiedział prezes Weber Shandwick Jack Leslie. „Ważną rolę odgrywają w tym rzecznicy, którzy wpływają na opinię publiczną z szybkością Internetu. Są oni w stanie nawiązywać emocjonalne więzi oraz przyczyniać się do większego zaangażowania innych, co pomaga pozyskiwać nowych klientów, uzyskiwać ich poparcie dla ważnych spraw i problemów, szerzyć marketing szeptany oraz wzmacniać lojalność wobec marki.”
Rolą rzeczników jest wpływanie na opinie i decyzje innych. Aby poznać zjawisko New Wave of Advocacy, agencje Weber Shandwick i KRC Research przeprowadziły globalne badanie konsumenckie. Wyniki badania sprowadzają się do następujących, podstawowych wniosków:
1. Konsumenci na całym świecie podejmują decyzje, korzystają z produktów i usług, a także wyrażają swoje niezadowolenie szybciej niż do tej pory.
fot. mat. prasowe
- 6 na 10 (63 proc.) konsumentów podejmuje decyzje o zakupie szybciej niż miało to miejsce jeszcze kilka lat temu.
- Konsumenci najdłużej – średnio 37 dni, podejmują decyzję dotyczące większych zakupów. Najmniej czasu zajmuje im podjęcie decyzji o wsparciu ważnych spraw/problemów oraz o wyrażeniu niezadowolenia z marki/produktu (odpowiednio 17 i 16 dni).
- Obecnie dwie trzecie (67 proc.) Europejczyków podejmuje decyzje znacznie szybciej niż jeszcze klika lat temu. Szybciej niż konsumenci z innych kontynentów, zajmują oni stanowisko wobec istotnych kwestii i problemów i podejmują decyzję o ważnych zakupach. W przypadku konsumentów z USA szybkość podejmowania decyzji zmieniła się najmniej w stosunku do poprzednich lat – nadal wyrobienie sobie zdania i zajmowanie stanowiska w sprawie zajmuje im najwięcej czasu.
oprac. : Aleksander Walczak / eGospodarka.pl
Przeczytaj także
-
Zakupy spożywcze robimy z listą w ręku
-
Smart shopping po polsku: czy kupujemy sprytnie?
-
Zwyczaje zakupowe: smart shopping po polsku
-
Pralki - preferencje konsumentów
-
Jakie opony letnie wybierają konsumenci?
-
Do galerii handlowej po odzież i obuwie
-
Czas na prace w ogrodzie: co kupujemy?
-
Preferencje konsumentów: oświetlenie
-
Preferencje konsumentów: Polacy otwarci na nowości