eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaRaporty i prognozy › Konsumenci i podejmowanie decyzji

Konsumenci i podejmowanie decyzji

2007-05-18 01:07

Przeczytaj także: Jakość obsługi: cena i oferta najważniejsze

2. Demokratyzacja rzecznictwa przejawia się w tym, że blisko jeden na dwóch konsumentów (45 proc.) jest uznawany za rzecznika. W Europie i Azji jest więcej takich rzeczników i mają oni większy wpływ na innych, niż w USA. Badanie wyodrębniło trzy typy rzeczników:
  • Rzecznicy zaangażowani (9 proc. globalnych konsumentów) angażują się w widoczne czynności takie jak organizacja protestów lub prowadzenie blogów z zamiarem poparcia ważnych spraw i problemów, marek czy produktów. Ta wąska grupa ma także szeroki zasięg oddziaływania – jedna osoba dociera średnio do 110 innych. W przypadku Azji i Pacyfiku, zaangażowani rzecznicy stanowią 11 proc. konsumentów.
  • Rzecznicy słabo zaangażowani (36 proc. konsumentów) aktywnie wspierają lub pomniejszają znaczenie spraw, odwodzą od marek i produktów, ale nie są tak gorliwi jak ich zaangażowani odpowiednicy. Dla przykładu, tego rodzaju rzecznicy najczęściej piszą listy do organizacji lub redakcji, ubiegają się o wsparcie dla ważnych spraw lub rozsyłają informację o produkcie do innych. Docierają do 38 średnio osób.
  • Negatywnie nastawieni rzecznicy – to rzecznicy z obu wymienionych wyżej grup, którzy koncentrują się na zniechęcaniu do produktów lub usług.
3. Tradycyjne środki przekazu mają największy wpływ na postawy i zachowania w kwestii ważnych spraw i problemów, oraz marek i produktów – jednak dla rzeczników największe znaczenie ma Internet.
  • Media drukowane i elektroniczne mają największy wpływ na opinie i działania wśród konsumentów na całym świecie.
  • Zaangażowani rzecznicy, częściej niż nie-rzecznicy, deklarują wpływ Internetu na swoje opinie.
  • Respondenci z Europy i Azji są bardziej podatni na wpływ radia, prasy I Internetu niż respondenci z USA.

oprac. : Aleksander Walczak / eGospodarka.pl eGospodarka.pl

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: