AI trafiła pod strzechy: ChatGPT ma już 9,3 mln użytkowników
2025-08-08 00:15
Przeczytaj także: Nowy ChatGPT Agent działa za Ciebie - AI wchodzi na wyższy poziom
Z tego tekstu dowiesz się m.in.:
- Kto najczęściej korzysta z aplikacji ChatGPT?
- Ilu realnych użytkowników ma ChatGPT?
- Dlaczego narzędzia oparte na generatywnej AI stają się codziennością?
- Jak wygląda poziom zaangażowania użytkowników ChatGPT w różnych grupach wiekowych?
Analizie poddano brand ChatGPT (wersję WWW oraz aplikację mobilną). Dane dla aplikacji mobilnej ChatGPT są dostępne w badaniu od 26 lutego 2025, dlatego wcześniejsze zaprezentowane w raporcie dane uwzględniają tylko dane dla wersji przeglądarkowej. Autorem opracowania jest Bartosz Wójcik, Insights & Marketing Expert w Gemius.
Element codzienności
W czerwcu brand ChatGPT zanotował 9,3 mln realnych użytkowników, co oznacza, że korzysta dziś z niego niemal 1/3 wszystkich polskich internautów. Zbudował swoją popularność w rekordowym czasie i stał się elementem codzienności dla osób korzystających z sieci. Stanowi zarówno alternatywny sposób wyszukiwania informacji, jak i narzędzie pracy.
Pierwsze półrocze 2025 roku pokazuje, że generatywna sztuczna inteligencja nie jest już zjawiskiem niszowym w Polsce, a narzędzia takie jak ChatGPT stają się elementem codziennego życia milionów internautów. Technologia, która jeszcze niedawno była wykorzystywane przez entuzjastów, w ciągu kilku miesięcy trafiła do masowego odbiorcy, wyznaczając nowy standard w sposobie pozyskiwania informacji i interakcji online. – komentuje twórca analizy, Bartosz Wójcik.
fot. mat. prasowe
Realni użytkownicy
W czerwcu brand ChatGPT zanotował 9,3 mln realnych użytkowników
Domena młodych, aktywnych zawodowo
Blisko 60% użytkowników ChatGPT stanowią intenauci do 34 roku życia. Największy odsetek mieszka na wsi (39,6%), 52,8% stanowią kobiety. Jednak najbardziej zaangażowane w przeglądane treści są osoby mieszczące się w przedziale wiekowym 25-34 lat.
Przeciętny użytkownik potrafi spędzić z ChatemGPT nawet ponad 2 godziny miesięcznie (maj br.), z czego najwięcej czasu spędzają osoby w wieku 25-34 lata (w czerwcu średnio 2 godziny i 42 minut). Chat GPT nie jest więc tylko domeną uczniów i studentów, ale przede wszystkim młodszej grupy osób aktywnych zawodowo. – zauważa Marcin Niemczyk, doradca zarządu PBI.
fot. mat. prasowe
Wiek użytkowników
Blisko 60% użytkowników ChatGPT stanowią internauci do 34 roku życia
Największa nadreprezentacja wśród najmłodszych
O popularności brandu internetowego wśród użytkowników świadczą nie tylko ich liczba czy zaangażowaie w treści, ale również wskaźnik dopasowania (Affinity infex), informujący o poziomie ich reprezentacji. W przypadku ChatGPT najwyższy wynik obserwujemy dla najmłodszych odbiorców (7-14 lat), jest on też tym niższy, im starsi są użytkownicy.
fot. mat. prasowe
Wskaźnik dopasowania
W przypadku ChatGPT najwyższy wynik obserwujemy dla najmłodszych odbiorców (7-14 lat)
Więcej danych, obejmujących wskaźniki takie jak RU, Zasięg, Affinity Index oraz udział użytkowników, wraz z informacjami na temat poszczególnych grup demograficznych, dostępnych jest w pełnej wersji raportu.
Czy ChatGPT może kłamać? Tak, i to nieświadomie
oprac. : Aleksandra Baranowska-Skimina / eGospodarka.pl
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)
Najnowsze w dziale Wiadomości
-
AI w opiece zdrowotnej. Jak zmienia diagnostykę, leczenie i odkrywanie leków?
-
Biedronka i Action z największym awansem. Są wyniki najnowszego rankingu sieci detalicznych
-
62% Polaków poleciłoby swoją firmę znajomym - co wpływa na to zaufanie?
-
Czy AI jest odporne na ataki hakerów? Sprawdź wyniki najpopularniejszych LLM








Ile kosztują tanie mieszkania w polskich metropoliach?