eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaRaporty i prognozy › Oglądalność serwisów internetowych w USA

Oglądalność serwisów internetowych w USA

2006-10-03 13:01

Oglądalność serwisów internetowych w USA

© fot. mat. prasowe

PRZEJDŹ DO GALERII ZDJĘĆ (3)

ComScore Media Metrix opublikował swój comiesięczny raport dotyczący aktywności internautów w głównych portalach internetowych w sierpniu. Popularność Youtube.com nadal rośnie, liczba unikalnych odwiedzających wzrosła o 19 proc. osiągając poziom 19,1 miliona, co sprawiło, że portal ten został sklasyfikowany na 32 miejscu najczęściej odwiedzanych miejsc w Internecie w Stanach Zjednoczonych. Stanowiło to awans o 8 miejsc od lipca, kiedy to Youtube.com zadebiutował w rankingu Top 50 comScore Media Metrix.

Przeczytaj także: comScore: najlepsze strony internetowe

“Ponieważ rośnie popularność treści generowanych przez użytkowników Internetu, strony takie jak YouTube.com będą nadal celem odwiedzin ludzi, którzy chcą dzielić się swoimi nagraniami video, pomysłami, zdjęciami z innymi, tak samo jak z rodziną czy przyjaciółmi.” – powiedział Jack Flanagan, prezes comScore Media Metrix. „Obserwujemy firmy takie jak Coca Cola, która była w sierpniu jedną z 10 najbardziej zyskownych witryn, dzięki umożliwieniu odwiedzającym wysyłania plików video poprzez Internet. Ten typ marketingu tworzy forum dla konsumentów, dzięki któremu klienci są w ciągłej interakcji z produktem i utrwalają swoje relacje z marką.” – dodał Flanagan.

Innym przykładem budowania więzi z marką, jest kampania “Let’s Say Thanks” Xeroxa, która dała konsumentom możliwość wysyłania darmowych pocztówek do personelu wojskowego znajdującego się za granicą. W efekcie firma Xerox stała się w sierpniu najbardziej zyskowną witryną z 5,6 miliona odwiedzin, co stanowiło wzrost o 628 proc. w stosunku do lipca. Inaczej wyglądała sytuacja w firmie Dell, gdzie podana do publicznej wiadomości informacja o wycofaniu laptopów Della sprawiła, że 18,1 milionów amerykanów weszło na stronę firmy, co stanowiło wzrost o 23 proc. w stosunku do lipca.

Powrót do szkoły oznacza powrót do Internetu

Podczas gdy konsumenci przygotowują się do powrotu do szkoły, strony edukacyjne i informacyjne odnotowują wzrost odwiedzin, podobnie sklepy internetowe takie jak Staples.com (7 milionów odwiedzin i 32-proc. wzrost od lipca), Office Depot (6,7 milionów odwiedzających i 18-proc. wzrost w stosunku do lipca) i OfficeMax (3,2 miliony odwiedzin i 46-proc. wzrost). Te trzy serwisy znajdują się w pierwszej czwórce najchętniej odwiedzanych stron internetowych w kategorii dobra konsumenckie.

Również strony internetowe wspierające dzieci w wieku szkolnym i ich rodziców odnotowały wzrost odwiedzin. I tak AOL Research & Learn odwiedziło 4,7 miliona użytkowników (48-procentowy wzrost), Greatschools.net odwiedziło 3,4 miliona gości (36-procentowy wzrost), zaś sponsorowana przez Coca-Cole Family Education Network może się poszczycić 26-procentowym wzrostem odwiedzin i liczbą odwiedzających na poziomie 2,5 miliona.

Wśród stron internetowych skierowanych do studentów oraz młodzieży kończącej szkołę średnią również odnotowano znaczący wzrost liczby odwiedzających. 66-procentowym wzrostem może się pochwalić Allschools.com Network (386 tysięcy gości), Collegegrad.com odnotował 61-proc. wzrost (412 tysięcy odwiedzin), zaś liczba odwiedzin serwisu Finaid.org wzrosła o 55 proc. do 400 tysięcy gości.

 

1 2

następna

oprac. : Aleksander Walczak / eGospodarka.pl eGospodarka.pl

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: