Branża retail lubi chmurę?
2019-03-19 11:34
Wnętrze sklepu © fot. mat. prasowe
Przeczytaj także: Cyfryzacja Polski: w obecnym tempie bez szans na sukces
Badacze SAP i Forrester Consulting sklasyfikowali firmy menedżerów retail z 9 krajów na: deklarujące się jako innowacyjne oraz pozostałe. 81% respondentów z pierwszej grupy rozpoczęło lub sfinalizowało już proces transformacji cyfrowej. W przypadku pozostałych odsetek ten sięgał 55%.Z chmurą bardziej innowacyjni
Zebrane dane wyraźnie wskazują, że ci detaliści, którzy nadają ton całej branży, skupiają się na budowaniu jak najlepszych doświadczeń swoich klientów, opierając się przy tym na najróżniejszych narzędziach. Dokładają starań, aby digitalizować łańcuch dostaw i wprowadzać najnowsze technologie zarówno do sklepów internetowych, jak i stacjonarnych. Okazuje się również, że liderzy nie zamierzają osiąść na laurach i poprzestać na tym, co już udało im się osiągnąć - przeciwnie, nadal inwestują w rozwiązania cyfrowe, które mają wpływać na zwiększenie zaangażowania klientów.
Ci przedstawiciele branży retail, którzy chcą lepiej zrozumieć swoich klientów, dostawców oraz partnerów i nawiązać z nimi głębsze relacje, mogą wykorzystać do tego infrastrukturę chmurową. Retailerzy badani przez SAP i Forrester Research postrzegają chmurę jako kluczowy czynnik umożliwiający im realizację ich cyfrowych priorytetów. Są skłonni inwestować więcej w tę technologię w celu wsparcia procesów biznesowych, takich jak logistyka, badania i rozwój, jak również handel i sprzedaż.
fot. mat. prasowe
Wnętrze sklepu
Internet Rzeczy najlepszy dla retailu
Badani za najbardziej przyszłościowe technologie w kontekście rozwoju cyfrowej sprzedaży uważają Internet Rzeczy (88% wskazań), analitykę w czasie rzeczywistym (86%) oraz uczenie maszynowe (84%). Aż 92% uważa, że wprowadzenie tych procesów do chmury miałoby pozytywny wpływ na zdolność do cyfrowej transformacji całego ekosystemu firmy.
Retailerzy deklarujący się jako innowacyjni dostrzegają we wdrażaniu procesów transformacyjnych korzyści przekładające się na wzrost efektywności ich firmy (97% respondentów) oraz zwiększenie przewagi konkurencyjnej nad mniej zaawansowanymi technologicznie rywalami (93%).
oprac. : eGospodarka.pl
Przeczytaj także
-
Co utrudnia transformację cyfrową?
-
Jak przebiegać będzie transformacja cyfrowa 2020?
-
Sztuczna inteligencja tematem nr 1 w e-commerce
-
1/3 Polaków doświadczyła redukcji etatów z powodu AI. Czy sztuczna inteligencja już odbiera nam pracę?
-
Cyfryzacja w biznesie idzie pełną parą. Dane z małych firm zaskakują
-
Polskie firmy coraz chętniej wdrażają sztuczną inteligencję
-
Sztuczna inteligencja ma usprawnić zakupy online
-
Luksusowe marki: czy klasyka i prestiż potrzebują nowych technologii?
-
Inwestycje w nowe technologie: rewolucja przyspiesza
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)