eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaRaporty i prognozy › Branża retail lubi chmurę?

Branża retail lubi chmurę?

2019-03-19 11:34

Branża retail lubi chmurę?

Wnętrze sklepu © fot. mat. prasowe

Branża retail docenia nowe technologie, a wśród nich chmurę, którą uważa za jedno z kół napędowych transformacji cyfrowej w swoich firmach oraz kluczowe wsparcie procesów biznesowych - wynika z badania zrealizowanego przez SAP i Forrester Consulting.

Przeczytaj także: Cyfryzacja Polski: w obecnym tempie bez szans na sukces

Badacze SAP i Forrester Consulting sklasyfikowali firmy menedżerów retail z 9 krajów na: deklarujące się jako innowacyjne oraz pozostałe. 81% respondentów z pierwszej grupy rozpoczęło lub sfinalizowało już proces transformacji cyfrowej. W przypadku pozostałych odsetek ten sięgał 55%.

Z chmurą bardziej innowacyjni


Zebrane dane wyraźnie wskazują, że ci detaliści, którzy nadają ton całej branży, skupiają się na budowaniu jak najlepszych doświadczeń swoich klientów, opierając się przy tym na najróżniejszych narzędziach. Dokładają starań, aby digitalizować łańcuch dostaw i wprowadzać najnowsze technologie zarówno do sklepów internetowych, jak i stacjonarnych. Okazuje się również, że liderzy nie zamierzają osiąść na laurach i poprzestać na tym, co już udało im się osiągnąć - przeciwnie, nadal inwestują w rozwiązania cyfrowe, które mają wpływać na zwiększenie zaangażowania klientów.

Ci przedstawiciele branży retail, którzy chcą lepiej zrozumieć swoich klientów, dostawców oraz partnerów i nawiązać z nimi głębsze relacje, mogą wykorzystać do tego infrastrukturę chmurową. Retailerzy badani przez SAP i Forrester Research postrzegają chmurę jako kluczowy czynnik umożliwiający im realizację ich cyfrowych priorytetów. Są skłonni inwestować więcej w tę technologię w celu wsparcia procesów biznesowych, takich jak logistyka, badania i rozwój, jak również handel i sprzedaż.

fot. mat. prasowe

Wnętrze sklepu

Detaliści nadający ton swojej branży koncentrują się obecnie na budowaniu jak najlepszych doświadczeń dla swoich klientów


Internet Rzeczy najlepszy dla retailu


Badani za najbardziej przyszłościowe technologie w kontekście rozwoju cyfrowej sprzedaży uważają Internet Rzeczy (88% wskazań), analitykę w czasie rzeczywistym (86%) oraz uczenie maszynowe (84%). Aż 92% uważa, że wprowadzenie tych procesów do chmury miałoby pozytywny wpływ na zdolność do cyfrowej transformacji całego ekosystemu firmy.

Retailerzy deklarujący się jako innowacyjni dostrzegają we wdrażaniu procesów transformacyjnych korzyści przekładające się na wzrost efektywności ich firmy (97% respondentów) oraz zwiększenie przewagi konkurencyjnej nad mniej zaawansowanymi technologicznie rywalami (93%).

oprac. : eGospodarka.pl eGospodarka.pl

Przeczytaj także

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: