eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaRaporty i prognozy › Profil konsumenta po 30-tce

Profil konsumenta po 30-tce

2006-04-10 00:37

Konsumenci w wieku 30-49 lat uważani są za najbardziej atrakcyjnych klientów, posiadających najgrubsze portfele i skłonnych do ich opróżniania. Acxiom Polska sprawdza, jakimi konsumentami są osoby w tym wieku, gdzie kupują i na co wydają pieniądze.

Przeczytaj także: Lekarze i farmaceuci jako konsumenci

Po trzydziestce zaczyna się okres względnej stabilizacji - osiągnięta już jakaś pozycja zawodowa, dochody na przyzwoitym poziomie i choć potrzeby są spore, można pozwolić sobie na trochę zakupowego szaleństwa.

Patrząc przez pryzmat faz cyklu życia rodziny, osoby w tym wieku są na etapie "pierwszego dziecka" - wciąż starają się jakoś urządzić, mają duże potrzeby i dużo konsumują lub też przeszli do fazy "nastolatki w domu", w której dorastające pociechy zaczynają odgrywać coraz ważniejszą rolę przy podejmowaniu decyzji na temat tego, co jest w gospodarstwie niezbędne i co się kupuje.

Dochody powyżej 2200 zł generuje co czwarta osoba w wieku 30-39 lat oraz 23% osób w wieku 40-49 lat. W tych grupach wiekowych znajdziemy też największy odsetek osób zajmujących stanowiska kierownicze i dyrektorskie czy też prowadzący własne biznesy (odpowiednio 11% i 9% w poszczególnych grupach wiekowych).

Najwięcej na tygodniowe zakupy wydają konsumenci w wieku 40-49 lat - 12% z nich przeznacza na ten cel więcej niż 250 zł. Trzydziestolatkowie natomiast płacą wyższe rachunki za telefon komórkowy - opłaty 16% przekraczają kwotę 100 zł. Obie grupy chętnie robią zakupy poprzez sprzedaż wysyłkową: tą drogą 45% z nich wydało co najmniej 200 zł.

Osoby po 30-tce lubią spędzać czas aktywnie (35% deklaruje zainteresowanie sportem, 32% wychodzi do pubów i dyskotek ) oraz pożytecznie (40% woli komputer i internet, 17% przeznacza wolny czas na samokształcenie/naukę języków obcych). Po 40-tce stajemy się większymi domatorami i większość zainteresowań skupiamy na zajęciach związanych z domem czy czytaniem książek.

Przykładowe charakterystyki grup konsumentów w wyżej opisywanych kategoriach wiekowych, opartych na ogólnopolskim systemie segmentacji gospodarstw domowych Personicx.

Profesjonaliści z potencjałem

Wykształceni, zajmujące atrakcyjne pozycje zawodowe, o stabilnej sytuacji finansowej, zamieszkali w dużych aglomeracjach miejskich.

Będąc u szczytu kariery zawodowej, korzystają z owoców swojego sukcesu. W ich pierwszym własnym domu/mieszkaniu w większości biega już małe potomstwo. Co rano podjeżdżają Fordem Focusem, Reno Megane czy Toyotą Corollą pod eleganckie biurowce, gdzie na stanowiskach specjalistycznych i kierowniczych, lub też rozkręcając swój biznes, skrzętnie pracują na wzrost swojego statusu. Lubią produkty z wyższej półki, szczególnie jeśli dodatkowo ułatwiają im życie. Zmywarki, komputery i wyższej klasy sprzęt rtv/agd jest więc jak najbardziej na miejscu. Sporo rozmawiają przez telefon komórkowy - miesięczne rachunki 40% z nich wynoszą więcej niż 100zł - preferując stały abonament od ofert pre-paid. Choć dzieci ograniczają nieco ich swobodę, bardzo rzadko spędzają urlop w domu. Połowa z nich wybiera polskie morze, Mazury lub góry, a jedna czwarta - spokojne, europejskie kurorty turystyczne. Poszukiwacze przygód, których w tej grupie jest całkiem sporo (8%), podróżują do egzotycznych miejsc na odległych kontynentach.

Udział procentowy w całości gospodarstw domowych: 2,4%

 

1 2

następna

oprac. : Joanna Kujawa / eGospodarka.pl eGospodarka.pl

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: