2017-04-11 10:55
HR © BillionPhotos.com - Fotolia.com
Przeczytaj także: Rekrutacja pracowników w dobie pandemii: czego oczekują kandydaci?
Badanie „Candidate Experience” jest wspólną inicjatywą eRecruiter oraz Koalicji na rzecz Przyjaznej Rekrutacji. Partnerem projektu jest Great Digital. Jego najnowsza odsłona może napawać pewnym optymizmem, ale jednocześnie potwierdza, że w kontaktach na linii kandydat - potencjalny pracodawca do zrobienia jest jeszcze wiele.– Na rezultaty czwartej już edycji badania „Candidate Experience” można patrzeć z zadowoleniem, jednocześnie jednak potrzebna jest pewna doza ostrożności. Niewątpliwie cieszyć może fakt, że wśród pracodawców dostrzegalna jest coraz większa świadomość praktyk, które pozytywnie przekładają się na wyniesione z rekrutacji doświadczenia kandydatów. Niepokojące z kolei jest to, że odsetek firm, które wprowadzają te praktyki w życie nie w pełni odpowiada deklaracjom. A warto podkreślić, że działania realizowane w obszarze candidate experience to odbicie panujących w firmie zasad i atmosfery. Jedynie należyte traktowanie kandydata daje nam pewność, że nie straci on zaufania do firmy i jej oferty – mówi Julia Urbańska, marketing manager w eRecruiter i koordynatorka Koalicji na rzecz Przyjaznej Rekrutacji.
fot. BillionPhotos.com - Fotolia.com
HR
Podczas gdy aż 83% przedstawicieli działów HR uważa, że stały kontakt z kandydatem wpływa pozytywnie na jego doświadczenie, w praktyce taki standard zachowuje tylko 65% firm.
Czytaj także:
- 30 oznak, po których poznasz złego kandydata do pracy
- Rekrutacja i promocja w jednym. 4 sposoby jak robić to dobrze
– Temat candidate experience w branży HR jest obecny od co najmniej kilku lat. Wielu HR-owców zgadza się, co do tego, że o kandydatów w procesie rekrutacji warto dbać i wie, że pozytywne doświadczenia wyniesione ze spotkań z pracodawcami mogą zaowocować dobrymi opiniami na temat firmy, a doświadczenia negatywne – wyrządzić jej wiele szkody. Niestety firm, które dbają o doświadczenia kandydatów w procesie rekrutacji i decydują się pójść krok dalej, czyli przeprowadzić badanie opinii wśród kandydatów aplikujących do firmy, jest wciąż niewiele. Z badania „Candidate Experience” wynika, że tylko 14% firm zrealizowało takie działanie, a co trzecia firma w ogóle nie widzi takiej potrzeby. Szkoda, bo kandydaci to klienci, którzy zdecydowali się na kontakt z daną marką. W marketingu i sprzedaży nikt nie kwestionuje potrzeby badania satysfakcji klientów z usług czy produktów firmy. W działach personalnych warto w ten sposób podejść do badania kandydatów i zobaczyć, jakie mają wrażenia. To jeden ze sposobów na sprawdzenie marki pracodawcy – mówi Marta Pawlak-Dobrzańska, Strateg i Analityk HR w Great Digital.
oprac. : eGospodarka.pl
Czego pracownik fizyczny wymaga od rekrutacji?
Candidate Experience, czyli o wysokich kosztach złej rekrutacji
W rekrutacji pracowników liczy się informacja zwrotna
Coraz bieglejsi w candidate experience?
Candidate Experience? Buduj go wespół zespół z agencją
Pracodawco! Skup się na candidate experience
Rekrutacja i promocja w jednym. 4 sposoby jak robić to dobrze
Candidate experience to już za mało
Rekrutacja pracowników zawodzi. Na co narzekają kandydaci?
Witam, podatnik VAT świadczy usługi rekrutacji. Usługi rekrutacji nie podlegają pod GTU. Natomiast świadczy również usługi dotyczące ...
Dzień dobry, prowadzę działalność gospodarczą i rekrutuję pracowników do mojej firmy przez internet. Chciałabym jednocześnie sprawdzić ...
Trwa słabość WIG-Górnictwo
Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio - auto, które kupuje się emocjami
Zakup mieszkania w Warszawie. Obszar rewitalizacji to dodatkowe problemy?
Ograniczenie dostępu do kredytów hipotecznych uderza w kupujących pierwsze mieszkanie
Nowe mieszkania od deweloperów - czerwiec 2022
Wymiana pieca albo kara 5 tys. zł. Czym zastąpić kopciucha?
6 kroków do bezpiecznej rezerwacji kwatery na wakacje 2022