Kto klika w linki sponsorowane
2006-03-15 12:09
Przeczytaj także: Internauci krytyczni wobec reklamy w sieci
Przeprowadzone przez Gemius SA badanie wykazało, że skuteczność linków sponsorowanych można analizować nie tylko w ujęciu bezpośrednim, wyrażonym jako liczba kliknięć. Okazuje się bowiem, że ponad 33 proc. ankietowanych deklaruje, że wchodzi (zawsze - 2,2 proc., często - 6,0 proc., czasami - 25 proc.) na strony internetowe, których adresy zapamiętali, gdy były wyświetlone jako linki sponsorowane. Co więcej, 36 proc. użytkowników, którzy nie odróżniają linków sponsorowanych od innych, deklaruje, że zapamiętuje (zawsze - 1,2 proc., często - 9,1 proc., czasami – 25,8 proc.) nazwy firm, które znajdują się na pierwszych miejscach wyników wyszukiwania.
fot. mat. prasowe
Czy zdarzyło się Panu(i) wchodzić na strony internetowe, których adresy zapamiętał(a) Pan(i), gdy by
Prezentacja wyników wyszukiwania - preferencje internautów i opinie klientów, luty 2006. N=1 978
fot. mat. prasowe
Czy zapamiętuje Pan(i) nazwy firm, których strony znajdują się na pierwszych miejscach wyników wyszu
Prezentacja wyników wyszukiwania - preferencje internautów i opinie klientów, luty 2006. N=1 195
Linki sponsorowane w przeciwieństwie do wielu innych form reklamy internetowej są postrzegane przez internautów jako raczej neutralne dla wizerunku firmy. Nie irytują tak jak formy graficzne. Co więcej, zdaniem niemal 74 proc. użytkowników, rozpoznających płatne odnośniki od innych wyników wyszukiwania, korzystanie przez firmę z linków sponsorowanych nie wpływa na jej wiarygodność, a według 14 proc. - firma staje się nawet bardziej wiarygodna.
O badaniu
Badanie zostało zrealizowane za pomocą ankiet emitowanych na witrynach internetowych korzystających z bezpłatnego audytu site-centric stat.pl/PBI. Ankiety emitowane były w dniach 2 - 4 lutego 2006. Analizą objęto 3 173 internautów w wieku co najmniej 15 lat, którzy zadeklarowali korzystanie z jakiejkolwiek wyszukiwarki internetowej oraz wypełnili ankietę do końca.
oprac. : Joanna Kujawa / eGospodarka.pl
Przeczytaj także
-
Reklama: prasa + internet = sukces
-
Skuteczna reklama wirusowa
-
Linki sponsorowane w NetSprint
-
Reklama w internecie, telewizji i w radio III 2024
-
Reklama w internecie, telewizji i w radio II 2024
-
Reklama zewnętrzna czarnym koniem rynku w 2023 roku
-
Reklama w internecie, telewizji i w radio I 2024
-
Reklama w internecie, telewizji i w radio: Media Expert nie daje o sobie zapomnieć
-
Reklama w internecie, telewizji i w radio: Media Expert i Lidl na czele