eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościMedia › Top Marka w mediach 2015

Top Marka w mediach 2015

2015-10-02 11:48

Przeczytaj także: Coca-Cola najlepszą marką spożywczą


Banki


Wśród marek bankowych pierwszą trójkę stanowiły PKO Bank Polski, Bank Zachodni WBK oraz Bank Pekao. Przy czym BZ WBK po raz ósmy z rzędu uzyskał najwięcej w swojej branży punktów za wydźwięk wzmiankujących o nich publikacji, za co ponownie otrzymuje specjalne wyróżnienie. W Internecie lider pozostał ten sam co w prasie, natomiast na miejscu drugim pojawił się mBank, wyprzedzając BZ WBK i Bank Pekao. Na miejscu piątym uplasował się mniej obecny w prasie Alior Bank.

Ubezpieczenia


W ubezpieczeniach prasowa pozycja PZU pozostała niezmienna. Lider zdobył najwięcej punktów zarówno za liczbę publikacji, ich zasięg, jak i wydźwięk. Na podium znalazły się również Aviva oraz Ergo Hestia. W rankingu obecności w Internecie Ergo Hestia znalazła się na drugim miejscu za PZU, a oczko niżej uplasowała się Skandia. Przewaga PZU w social media była miażdżąca – odnotowano sześć razy więcej publikacji niż o Ergo Hestii oraz dziesięć razy więcej niż o trzecim brandzie – Generali.

Sieci handlowe


Prasowy przekaz na temat sieci handlowych w znacznym stopniu zdominowały informacje o Biedronce. Marka otrzymała największą w całym rankingu liczbę punktów za zasięg publikacji – 53. Na miejscu drugim w sektorze uplasowało się Tesco, które jednym punktem pokonało Carrefour. W pierwszej piątce znalazły się również Lidl i Społem. W serwisach internetowych najczęściej pojawiało się Tesco, przed Biedronką i Lidlem. Na czwartym miejscu uplasował się Auchan, a za nim Carrefour. Podobna kolejność została zachowana na podium w social media, na czwartym miejscu pojawił się Carrefour, a zestawienie zamknęła Żabka.

Stacje radiowe


Liderem rankingu wśród stacji radiowych został RMF FM, znacznie dystansując drugie Radio ZET. Trzecią lokatę zdobyła Trójka Polskie Radio, za nią uplasowały się Radio Tok FM oraz Radio Maryja. W Internecie RMF również zachował pozycję lidera. Na drugim miejscu pojawił się Program III PR, wyprzedzając Radio ZET. W social media drugie miejsce należało do Radia Eska, które o włos przegrało z RMF FM.

Artykuły spożywcze


W sektorze artykułów spożywczych Coca-Cola powróciła na pozycję lidera rankingu z 16 punktami przewagi nad Red Bullem. Na miejscu trzecim uplasowało się Nestle, które otrzymało największą w całym rankingu Top Marka liczbę punktów za wydźwięk – 32. Za nim znalazły się Indykpol oraz Pepsi. W sieci Red Bull znacznie zdystansował Coca-Colę oraz Indykpol. W zestawieniu obecności marek w social media palmę pierwszeństwa dzierżyła Coca-Cola. Za nią pojawił się nienotowany w Top 5 marek w prasie czy Internecie – Tymbark. Społecznościową piątkę uzupełniają Pepsi, Żywiec oraz Red Bull.

Informacje o badaniu


Badaniem objęto materiały opublikowane w okresie od 1 lipca 2014 roku do 30 czerwca 2015 roku - łącznie 1,5 mln informacji internetowych, 326 tys. prasowych oraz 10 mln wzmianek w social media. Poddane analizie teksty dotyczyły najpopularniejszych marek z 10 branż, które najczęściej występowały w prasie: motoryzacji, energetyki, telewizji, telekomunikacji, stacji paliw, banków, ubezpieczeń, sieci handlowych, radia i artykułów spożywczych.

Poddane analizie publikacje zostały wyselekcjonowane na podstawie monitoringu 1,1 tys. tytułów prasy ogólnopolskiej i regionalnej. Pod uwagę wzięto ogólnopolskie dzienniki i tygodniki opinii, tytuły ekonomiczne, specjalistyczne (branżowe), magazyny lifestylowe kierowane do kobiet i mężczyzn oraz tabloidy. W Internecie podstawą badania był monitoring 850 tys. polskojęzycznych serwisów. Raport objął również główne serwisy społecznościowe oraz fora.


poprzednia  

1 2

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: