eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościMedia › Wydatki na reklamę sieci handlowych w IIQ 2015 r.

Wydatki na reklamę sieci handlowych w IIQ 2015 r.

2015-08-13 13:14

Wydatki na reklamę sieci handlowych w IIQ 2015 r.

Wydatki na reklamę sieci handlowych w IIQ 2015 r. © adisa - Fotolia.com

PRZEJDŹ DO GALERII ZDJĘĆ (6)

W II kwartale 2015 roku działające w Polsce sieci handlowe wydały na promocję ponad 308 mln zł – wynika z raportu Instytutu Monitorowania Mediów. To o około 24 mln więcej, niż kwartał wcześniej, a w porównaniu do analogicznego okresu rok temu, budżety wzrosły o 36 mln zł. Tradycyjnie już na podium stanęli Lidl, Tesco i Biedronka (która tym razem zajęła trzecią pozycję w zestawieniu).

Przeczytaj także: Wydatki na reklamę sieci handlowych w IQ 2015 r.

Lidl niedościgniony, Carrefour pnie się do góry


Wydatki na promocję pierwszej dziesiątki reklamodawców wśród supermarketów, hipermarketów, dyskontów i sklepów convinence zamknęły się w kwocie 277 mln zł. Zgodnie Liderem ponownie został Lidl, który na wszystkie reklamy tego kwartału przeznaczył łącznie ponad 121 mln zł. To o 22 mln więcej niż w poprzednim kwartale. Biedronka, która spadła na trzecią pozycję, mocno wyhamowała w II kwartale – jej wydatki zamknęły się w sumie 28 mln zł – w porównaniu z poprzednim kwartałem to spadek o 30 mln. W dalszym ciągu możemy obserwować ofensywę Carrefoura, który powiększył swój budżet reklamowy względem Q1 o 10 mln złotych. W pierwszej dziesiątce ponownie pojawił się również Auchan (około 9,5 mln złotych).

Sezon grillowy uważam za otwarty – ogłasza Tesco


Najdroższa reklama II kwartału została przygotowana przez Tesco i wprowadza nas w klimat piknikowy hasłem „Dziś kilka słów o pieczeniu – sezon grillowy otwarty”. Lokowanie spotu w badanych mediach kosztowało sieć ponad 4,5 mln złotych, a reklama była emitowana ponad 1 700 razy. Znany kucharz i krytyk kulinarny Robert Makłowicz zachęcał grillujących Polaków do przyrządzania pysznych dań zarówno mięsnych, jak i warzywnych, przygotowanych w marynacie z oliwy. Smak, ale również i zdrowie – tak można podsumować spot Tesco.

Biedronka w II kwartale 2015 roku cyklem spotów z popularną piosenką „Dwudziestolatki” w roli głównej świętowała 20-lecie istnienia sieci w Polsce oraz „niskie ceny”. Sieć Jeronimo Martins, emitując trzy spoty przygotowane na tę okoliczność, wydała łącznie ponad 4,7 mln złotych.

„Wpadnijcie na grilla” zapraszał Lidl i emitował spoty na temat jednej z ulubionych rozrywek Polaków, promując jednocześnie swoje produkty z serii „Grill&Fun”. Lidl informował, że co tydzień przygotowywane są nowe promocje i produkty z tej serii, na co wydał ponad 6 mln złotych.

Im bliżej weekendu, tym goręcej – kuchnia francuska w polskich domach


Maj zaczyna się majówką, a weekend może zacząć się już nawet w czwartek. Sieci handlowe postanowiły przypomnieć Polakom o tym, że przed wyjazdem na działki warto zrobić zakupy w ulubionym sklepie. Jak wynika z analizy danych aplikacji admonit, reklamodawcy najwięcej pieniędzy przeznaczali na promocję w czwartki i piątki. Reklamy dotyczące żywności czy produktów na grilla pojawiały się w reklamach sieci handlowych. „Netto otwiera sezon na grilla”, „Spotkajmy się przy grillu” – to tylko niektóre tytuły spotów.

fot. mat. prasowe

Najwięksi reklamodawcy a liczba publikacji w mediach

W II kwartale Biedronka znalazła się na trzecim miejscu w rankingu największych reklamodawców. Zdecydowanie przoduje Lidl


fot. mat. prasowe

Wydatki reklamowe w podziale na dni tygodnia

Sieci handlowe najwięcej przeznaczyły na promocję w czwartki i piątki


Jak wynika z danych admonit, największe wydatki reklamowe większość sieci handlowych poniosła w czerwcu. W tym miesiącu najwięcej na emisję reklam wydali Lidl, Tesco oraz Carrefour (odpowiednio 42, 23 i 11 mln), pozostawiając daleko w tyle Biedronkę, która tym razem postawiła na maj (prawie 13 mln).

Maj upłynął pod znakiem Dnia Matki, Dnia Dziecka i kuchni francuskiej. Lidl, Biedronka, Auchan oraz Real przygotowały z tej okazji specjalne spoty, w których zachęcają do wyboru prezentów dla mamy z ich asortymentu. W okolicach kolejnego rodzinnego święta sieci przypominały, że już niedługo dzieci będą oczekiwać prezentów. Lidl postawił na klocki Lego, Tesco na słodycze, a Biedronka na pościel w ulubionych fikcyjnych bohaterów maluchów. W maju najdroższe spoty wyemitowały Biedronka oraz Intermarche. Obie sieci postawiły na Francję. Biedronka spotem „Zakochaj się w smakach Francji” zachwalała produkty z tego regionu Europy, a sieć Intermarche przedstawiła słynnego francuskiego szefa kuchni Michela Rotha.

fot. mat. prasowe

TOP 10 reklamodawców w podziale na miesiące

Zdecydowana większość sieci na wydatki reklamowe przeznaczyła najwięcej w czerwcu. Auchan i Biedronka postawiły na maj

 

1 2

następna

oprac. : eGospodarka.pl eGospodarka.pl

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: