eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościTelekomunikacja › Najcenniejsze marki świata 2014 - telekomunikacja

Najcenniejsze marki świata 2014 - telekomunikacja

2014-06-12 12:37

Najcenniejsze marki świata 2014 - telekomunikacja

AT&T, Verizon i China Mobile no najcenniejsze marki świata z branży telekomunikacyjnej © Andrey Armyagov - Fotolia.com

PRZEJDŹ DO GALERII ZDJĘĆ (2)

AT&T, Verizon i China Mobile no najcenniejsze marki świata z branży telekomunikacyjnej - wynika z dziewiątego dorocznego rankingu BrandZ Top 100 opracowanego w oparciu o badania przeprowadzone przez Millward Brown Optimor. W czołowej "10" znalazły się również Vodafone, Deutsche Telekom, Movistar oraz Orange.

Przeczytaj także: Najcenniejsze marki świata 2012 - telekomunikacja

Przykłady ekspansji marek telekomunikacyjnych to m.in. sektor bankowy, usługi przechowywania danych w chmurze czy rozrywka, a także bliższe im sektorowo zintegrowane usługi telekomunikacyjne.

Dzięki poszerzaniu oferty najlepiej wypadające marki wyprzedziły konkurencję, a wartość marek z pierwszej dziesiątki firm telekomunikacyjnych wzrosła o 8%, podczas gdy wzrost dla całego sektora wyniósł zaledwie 1,3%.

Najlepszym przykładem tego trendu jest BT, notujące największy przyrost (o 61%) i wchodzące po raz pierwszy do dziesiątki najcenniejszych marek telekomunikacyjnych z wartością 15,4 mld USD. BT awansowało w globalnym rankingu aż o 30 pozycji, plasując się na miejscu 64. dzięki nowo zunifikowanej marce oraz niedawnej decyzji o wejściu w branże rozrywkową.

Inni gracze wykonali analogiczne ruchy: na przykład rosyjska MTS z powodzeniem przekroczyła granice telefonii komórkowej, wchodząc w sektor bankowości i handlu detalicznego, a przy okazji notując wzrost o 14% przy wartości marki wynoszącej 12,2 mld USD. Kilka marek – w tym BT i Verizon – ukierunkowało się na osiąganie wysokich marż i bardzo obiecujące perspektywy wzrostu w usługach związanych z technologią chmury.

Innym źródłem wzrostów są fuzje i przejęcia – firma Vodafone ma w planie zakup operatorów TV kablowej w Hiszpanii i Niemczech w celu konsolidacji swojej pozycji jako lidera europejskich firm telekomunikacyjnych. Wartość marki Vodafone spadła o 9% do poziomu 36,3 mld USD, lecz jest to efekt tymczasowy związany ze sprzedażą pakietu akcji w firmie Verizon w USA.

I wreszcie Movistarowi udało się osiągnąć dobre wyniki mimo utrzymujących się kłopotów hiszpańskiej gospodarki. Stało się to za sprawą utworzenia Movistar Fusion – jednolitej taryfy obejmującą usługi telefonii stacjonarnej, komórkowej, Internetu szerokopasmowego i telewizji. W kraju, w którym konsumenci nieustannie poszukują zniżek i promocji, Movistar pozyskał 2,5 mln konsumentów dla swojej oferty Fusion w ciągu zaledwie jednego roku, co pozwoliło mu na zwiększenie wartości marki o 56% do poziomu 20,1 mld USD.

fot. Andrey Armyagov - Fotolia.com

AT&T, Verizon i China Mobile no najcenniejsze marki świata z branży telekomunikacyjnej

Dzięki poszerzaniu oferty najlepiej wypadające marki wyprzedziły konkurencję, a wartość marek z pierwszej dziesiątki firm telekomunikacyjnych wzrosła o 8%, podczas gdy wzrost dla całego sektora wyniósł zaledwie 1,3%.


Dwie najwyższe pozycje zajmują AT&T i Verizon (odpowiednio 77,9 i 63,5 mld USD), co świadczy o powrocie optymizmu konsumenckiego w USA oraz – w przypadku marki Verizon, która odnotowała wzrost o 20% rok do roku – o większym optymizmie co do przyszłości tej marki po wyklarowaniu się sytuacji właścicielskiej.

„Marki z sektora telekomunikacji muszą bardzo się starać, aby utrzymać pozycję rynkową i bazę klientów. Muszą w szybkim tempie włączać do swojej oferty nowe technologie i z roku na rok być coraz bardziej aktywne. Zwycięzcy tegorocznej pierwszej dziesiątki firm telekomunikacyjnych podjęli wszystkie tego typu wysiłki oraz poszerzyli swój horyzont biznesowy, poszukując nowych sektorów i ofert. Różni operatorzy wybrali rozmaite możliwości, ale wszyscy skorzystali na posiadaniu wizji poszerzania swojej oferty” – stwierdziła Anastasia Kourovskaia, wiceprezes na region EMEA w instytucie Millward Brown Optimor.

fot. mat. prasowe

Najcenniejsze telekomunikacyjne marki świata w rankingu BrandZ Top 10 w 2014 r.

Dwie najwyższe pozycje zajmują AT&T i Verizon (odpowiednio 77,9 i 63,5 mld USD), co świadczy o powrocie optymizmu konsumenckiego w USA oraz – w przypadku marki Verizon, która odnotowała wzrost o 20% rok do roku – o większym optymizmie co do przyszłości tej marki po wyklarowaniu się sytuacji właścicielskiej.


Informacje o badaniu
Badanie najcenniejszych marek świata BrandZ Top 100, realizowane na zlecenie WPP przez Millward Brown Optimor, obecnie weszło w dziewiąty rok swojej historii. Jest to jedyny ranking biznesowy, w którym przy obliczaniu wartości marek bierze się pod uwagę nie tylko dane finansowe, lecz także opinie potencjalnych i obecnych nabywców danej marki.

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: