eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaRaporty i prognozy › Zakupy online: wygodę mąci niepokój

Zakupy online: wygodę mąci niepokój

2014-06-12 11:12

Przeczytaj także: Zakupy online. 7 (przedświątecznych) wskazówek dla e-sprzedawcy


ZAKUPY PRZYSZŁOŚCI

52% zbadanych przez McCann Truth Central osób wyraziło opinię, że zakupy stały się dla nich zbyt bezosobowym doświadczeniem, i że niepokoi je zależność od sklepowych algorytmów, które dyktują ich wybory zakupowe. 57% martwi się, że nadmierna personalizacja oferty ogranicza ich szanse na odkrycie nowych produktów. Ale jak twierdzą analitycy McCann Worldgroup, stanowi to jednocześnie szansę dla sprzedawców oferujących nowe produkty, gdyż ponad 66% badanych deklaruje, że poszukuje podczas zakupów inspiracji. Robiący zakupy oczekują wręcz ludzkiego i osobistego podejścia, w miejsce personalizacji bazującej na algorytmach.

Pragnienie to nie oznacza równocześnie, że badani całkowicie odrzucają użycie technologii w kształtowaniu swoich doświadczeń podczas zakupów. Przeciwnie, dane McCann Truth Central pokazują, że są oni otwarci na jej jeszcze szersze użycie niż ma to miejsce obecnie. 71% badanych chciałoby np. skorzystać z interaktywnych paneli pozwalających na przymierzanie ubrań bez potrzeby przebierania się. Zaznaczają jednak, że ciągle zależy im na autentycznej relacji ze sprzedawcą.

Technologie mobilne to obszar, w którym istnieje szczególnie silna potrzeba kreowania doznań związanych ze zmysłami. 49% konsumentów spośród tych, którzy robili zakupy mobilne w ciągu ostatnich 6 miesięcy, wyobraża sobie siebie robiących zakupy wyłącznie w ten sposób. Podkreśla to rolę, jaką będzie odgrywała technologia mobilna w zakupach przyszłości.

Z drugiej strony urządzenia mobilne zaczynają przejmować funkcję wystaw sklepowych. 70% konsumentów deklaruje, że komórki i tablety są dobre do przeglądania produktów, ale nie do robienia za ich pomocą faktycznych zakupów.

- Z naszych analiz wynika, że zakupy tradycyjne nadal są dla konsumentów formą spędzania wolnego czasu i generowania pozytywnych emocji. Urządzenia mobilne sprowadzają natomiast proces robienia zakupów do obszaru racjonalnego - za ich pomocą wolimy weryfikować cenę produktów i sprawdzać, czy oferta, jaką dostajemy w sklepie, rzeczywiście jest tą najlepszą – dodaje Wojciech Borowski.

Metodologia badania
Badanie zostało przeprowadzone przez McCann Truth Central, komórkę badawczą McCann Worldgroup. Bazuje ono na kwestionariuszu ilościowym wypełnionym przez ponad 10 000 osób z 11 krajów na świecie, wspartym dodatkowymi badaniami jakościowymi.

poprzednia  

1 2

oprac. : Aleksandra Baranowska-Skimina / eGospodarka.pl eGospodarka.pl

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: