eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaRaporty i prognozy › Warto dbać o customer experience

Warto dbać o customer experience

2013-12-07 00:49

Przeczytaj także: Sektor ICT w krajach Trójmorza rośnie w siłę. Co dalej?


Efektywne zarządzanie hybrydowym środowiskiem IT

Badanie dowiodło, że liderzy pod względem skuteczności zarządzania działami IT, chętniej wprowadzają rozwiązania oparte na chmurze, przez co odnotowują szybsze i większe korzyści z modernizacji technologii niż pozostałe organizacje. Jedna trzecia (33 procent) kadry menedżerskiej reprezentującej te firmy przyznała, że efektywnie zastępuje systemy informatyczne starszej generacji chmurą prywatną lub publiczną, a 15 procent już obecnie centralnie zarządza w pełni wirtualną i dynamicznie rozwijającą się infrastrukturą hybrydową.

Liderzy zakładają jednak, że część ich IT – zarówno w zakresie infrastruktury, middleware, jak i aplikacji - będzie nadal opierać się na tradycyjnych modelach, uwzględniających hosting i lokalizację w firmie. Uważają, że prawie sześć na dziesięć (59 procent) wykorzystywanych przez nich aplikacji w perspektywie do 2020 roku będzie nadal działało w dotychczasowym modelu.

Klient w centrum uwagi

Kształtowanie zorientowanych na klienta strategii inwestowania w obszar IT, wymieniane jest niezmiennie przez liderów rynku pośród trzech priorytetowych działań. Wysokoefektywne firmy dużo lepiej niż inne przedsiębiorstwa oceniają także pod względem technicznym i biznesowym swoje aplikacje front – office. Jest to konsekwencją wieloletniego priorytetyzowania inwestycji w aplikacje z obszarów: sprzedaży i marketingu, obsługi klienta, finansów i rachunkowości oraz wsparcia łańcucha dostaw.

Zarządzanie bezpieczeństwem IT i ryzykiem biznesowym

Organizacje coraz bardziej koncentrują się na zapewnieniu bezpieczeństwa stosowanych na szeroką skalę rozwiązań cyfrowych, ale wiele z nich ma problemy z wdrożeniem nowych technologii bezpieczeństwa.

Mimo iż większość respondentów wierzy, że poziom realizowanych przez nich inwestycji odpowiada ogólnym potrzebom, 44 procent ankietowanych przyznaje, że zbyt mało inwestowali w cyberbezpieczeństwo. Jednocześnie jednak dla 75 procent liderów wśród priorytetów na najbliższy rok znajduje się dalsze obniżanie profilu ryzyka i szybsze wprowadzanie nowocześniejszych praktyk i bezpieczeństwa w obszarze IT.

O raporcie Accenture
Accenture przygotowuje raport badawczy High Performance IT od 2005 roku. Raport 2013 High Performance IT został sporządzony na podstawie szczegółowej oceny technologii informacyjnej dokonanej przez kadrę menadżerską działów IT z 202 największych firm działających w sektorze prywatnym i publicznym na całym świecie. 19 procent badanych organizacji jest zlokalizowanych w Ameryce Północnej, 15 procent w Ameryce Łacińskiej, 45 procent w Europie, a 20 procent w regionie Azji i Pacyfiku. Roczne przychody tych przedsiębiorstw, reprezentujących szeroką gamę branż, wynoszą 2,4 biliona USD. Wśród respondentów znaleźli się zarówno klienci Accenture, jak i przedsiębiorstwa, z którymi nie mieliśmy jeszcze okazji współpracować.

poprzednia  

1 2

oprac. : Aleksandra Baranowska-Skimina / eGospodarka.pl eGospodarka.pl

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: