-
Czy feedback w pracy ma znaczenie?
12:12 13.08.2019
Informacje zwrotne od szefa nie są w polskich firmach rzadkością. Otrzymuje je 2 na 3 pracowników. To dobrze, ponieważ - jak wynika z opracowanego przez Randstad badania Workmonitor - dla ponad połowy zatrudnionych jest to baza dla zrozumienia stawianych przed nimi celów i metod ich realizacji. Feedback jest zatem koniecznością, ale warto pamiętać ...
Tematy: informacja zwrotna, feedback, zarządzanie pracownikami, komunikacja interpersonalna -
6 kroków menedżera do zdrowych relacji z nowym zespołem
14:04 01.08.2019
... etapów procesu rekrutacji przychodzi czas na pierwsze spotkanie nowego menadżera z jego zespołem. Nie od dziś wiadomo, że relacje między kierownikiem a pracownikami mają kluczowy wpływ na wyniki całego zespołu, a pierwsze wrażenia są często trwałe. W niniejszym artykule zwracam uwagę na to, co może ...
Tematy: menedżer, nowa praca, zmiana pracy, relacje interpersonalne -
Rynek pracy: jak postępować z generacją C?
14:19 31.07.2019
... ich data urodzenia, ale przyzwyczajenie do ciągłego dostępu do informacji, budowania relacji online oraz podłączenie do social mediów. Dla pracodawców zarządzanie generacją C (od ang. Connected – podłączony) jest wprawdzie dużym wyzwaniem, ale również szansą na zbudowanie swojej przewagi na tak dziś konkurencyjnym ...
Tematy: rynek pracy, zarządzanie pracownikami, generacja C, human resources -
Jak zatrudnić menedżera, który będzie do nas pasować?
00:45 26.07.2019
... weryfikacja ich wykonania. Identyfikacja stylu kierowania ważna jest zarówno pod kątem przewidywania efektywności działań menedżerskich, jak również odpowiedniego zarządzanie i motywowania menedżera w całej strukturze organizacyjnej. Odpowiednie postępowanie z menedżerem, zgodne z jego stylem zarządzania, daje mu poczucie bycia szanowanym, ważnym ...
Tematy: menedżer, kierownik, styl zarządzania, zarządzanie pracownikami -
Multitasking umarł. Poznaj 6 sposobów na produktywność pracy
12:07 24.07.2019
Mogłoby się wydawać, że w dzisiejszych czasach multitasking jest pewnego rodzaju standardem. Tymczasem często nam narzucana, wszechobecna wielozadaniowość bywa prostą drogą do wyraźnego spadku efektywności pracy. Tak uważa m.in. Matthew Jenkin, który uważa, że kluczem do zwycięstwa jest nie wielozadaniowość i podzielność uwagi, ale skupienie się ...
Tematy: multitasking, wielozadaniowość, efektywność pracowników, wydajność pracy -
Czy syndrom myślenia grupowego musi prowadzić do fiaska?
00:15 12.07.2019
Praca w grupie jest czymś, czego uczymy się właściwie od najmłodszych lat. Zupełnie słusznie, bo okazuje się ona być przydatną również na niwie zawodowej. Już na poziomie ofert pracy znajdujemy informacje, że kandydat powinien współpracować. Nie jest zatem żadnym zaskoczeniem, że relacje zachodzące w grupie poddawane są licznym dyskusjom i ...
Tematy: praca w grupie, zespół pracowników, zarządzanie pracownikami, zarządzanie zespołem -
Coaching on the job dla nowo zatrudnionych pracowników
08:26 04.07.2019
... , nie jest jednak złotym środkiem i receptą na wszystkie deficyty umiejętności podwładnych i kłopoty szefa. Postrzeganie coachingu jako sposobu rozwiązywania wszelkich problemów z pracownikami było charakterystyczne dla menedżerów w Polsce w latach 90-tych, kiedy wielu zachwyciło się nową metodą. Dziś większość osób na stanowiskach kierowniczych ...
Tematy: coaching, coaching on the job, zarządzanie pracownikami, rekrutacja -
Dział HR wzorem dla zespołu pracowniczego?
00:35 03.04.2019
... były jak najszybciej i jak najsprawniej. - Dzięki umiejętnościom coachingowym, facylitacyjnym i mediacyjnym HR Biznes Partnerów, bardzo często udaje się udrożnić współpracę między pracownikami czy też całymi zespołami – mówi Iwona Wencel, prezes firmy doradczej WNCL. To bardzo ważna i doceniania rola HR w organizacji, jeśli oczywiście ...
Tematy: HR-team, dział HR, specjalista hr, zarządzanie pracownikami -
Jaki jest HR biznes partner?
13:11 01.03.2019
HR biznes partner to ktoś, kto umiejętnie łączy w firmie aspekt ludzki (miękki) z finansowo-biznesowym (tzw. twardym). Jakie umiejętności posiada, a których cech mu brakuje? Z badania zrealizowanego przez firmę doradczą WNCL wynika, że osoba pełniąca tę funkcję najczęściej wzbudza zaufanie zarządu i menedżerów, ale też niedostatecznie interesuje ...
Tematy: specjalista hr, zarządzanie pracownikami, HR biznes partner, HR -
Jak wykorzystać storytelling do motywowania pracowników?
10:57 22.02.2019
... wyboru. W psychologii to zjawisko nazywamy reaktancją, oporem psychicznym. Przywództwo oparte na nakazach i zakazach na dłuższą metę zwykle się nie sprawdza. Zarządzanie pracownikami okazuje się zdecydowanie bardziej skuteczne, gdy menedżer wcale nie próbuje ich przekonywać, a za to angażuje ich np. poprzez klarowne pokazanie ...
Tematy: komunikacja w firmie, storytelling, motywowanie pracowników, zarządzanie pracownikami