-
Nie wyrzucaj CV, możesz zniszczyć wizerunek firmy
11:56 09.09.2015
Prowadzisz rekrutację, wyłaniasz odpowiedniego kandydata lub kandydatów, a CV reszty wrzucasz do kosza. Z badania „Rekrutacja pod lupą” wynika, że taką praktykę stosuje co trzeci rekruter. Tymczasem o wiele bardziej prawidłowe jest podejście 38% przebadanych, którzy deklarują, że prowadzą bazę niedoszłych pracowników. Dlaczego? Zdaniem ekspertów ...
Tematy: rekrutacja pracowników, cv, dokumenty rekrutacyjne, rekrutacja -
Stres w pracy: najczęstsze powody
00:40 05.09.2015
... – na ten problem wskazało 24,59 proc. ankietowanych. Dobre samopoczucie w pracy to podstawa do uzyskania satysfakcji zawodowej, działa też motywująco. Kultura organizacyjna ma więc ogromne znaczenie, wpływa na wyniki pracy i to jak pracownicy oceniają firmę. Nic w tym dziwnego, w pracy spędzamy większość dnia ...
Tematy: stres, stres w pracy, jak radzić sobie ze stresem, sytuacje stresujące -
Menedżer, dyrektor, lider - co składa się na efektywne przywództwo?
00:59 30.08.2015
... mierze zależy od tego jaka kultura organizacyjna stoi za liderem, zatem w przypadku firm międzynarodowych kontrasty mogą być znaczące. Dla przykładu struktura azjatycka jest mocno hierarchiczna, co przekłada się na sposób zarządzania i kontaktu na linii szef-podwładni. Z kolei skandynawska kultura organizacyjna, opiera się na partnerskich relacjach ...
Tematy: dyrektor, zarządzanie pracownikami, szef, menedżer -
Trendy HR 2015: po pierwsze kultura organizacyjna
11:50 19.06.2015
... ujawnić” – dodaje. Biorąc pod uwagę stosunkowo nowe zjawisko tego rodzaju transparentności w biznesie, kultura organizacyjna może awansować do rangi kluczowej przewagi konkurencyjnej firmy lub w przeciwnym wypadku stać się jej piętą achillesową. Kultura i zaangażowanie to dziś istotne kwestie biznesowe, a nie tylko obszar zainteresowania działów HR ...
Tematy: HR, Human Resources, dział hr, zarządzanie kadrami -
Kultura organizacyjna
14:58 26.11.2014
... zachowań funkcjonujące w danej organizacji, przeważnie w sposób podświadomy. Kultura organizacyjna jest wynikiem kilku czynników: typu otoczenia, typu oraz cech organizacji, jak również cech uczestników tworzących daną kulturę (płeć, wiek, doświadczenie itp.). Kultura organizacyjna spełnia trzy podstawowe funkcje: integracyjną - wszyscy członkowie ...
Tematy: kultura organizacyjna, cechy organizacji, kultura korporacyjna