-
Burza w kieliszku wódki, czyli Żytnia Extra i reklamowy skandal
„Do niedawna nie wiedziałem nawet, że marka wódki 'Żytnia' jeszcze istnieje. Teraz słyszę o niej codziennie. Przypadek? Nie sądzę.” A to za sprawą jednego posta na profilu Żytniej Extra. Zgodnie z analizą Instytutu Monitorowania Mediów na temat kryzysu marki Polmos Bielsko-Biała w ostatnich trzech dniach, w okresie od 18.08 do 20.08.2015 roku, na ...
-
Banki spółdzielcze w mediach
Banki spółdzielcze stanowią atrakcyjną alternatywę dla instytucji komercyjnych. Jak wynika z analizy PRESS-SERVICE Monitoring Mediów, informacje na ich temat często pojawiają się w mediach – głównie w internecie. Łącznie w ciągu roku opublikowano o bankach spółdzielczych 13,4 tys. materiałów, a ich wartość wyniosła 60 mln złotych. Z analizy ...
-
Monitoring mediów: gwiazdy "Małych Gigantów" żyłą złota dla TVN
PRESS-SERVICE Monitoring Mediów sprawdził, na temat których prowadzących popularne programy telewizyjne najchętniej rozpisywały się media. Pierwsze miejsce zajęły gwiazdy „Małych Gigantów” na czele z Kubą Wojewódzkim – w pierwszej połowie roku na ich temat opublikowano 11 tys. materiałów. Wśród programów z jednym prowadzącym najlepiej radziły ...
-
Uchodźcy w Polsce: a co na to internauci?
Prawie 23 tysiące komentarzy związanych z problemem uchodźców w Europie ukazało się w polskim internecie i mediach społecznościowych – wynika z analizy Instytutu Monitorowania Mediów przeprowadzonej między 16 lipca a 3 września. Głównym miejscem dyskusji jest Facebook, gdzie opublikowano prawie 17 tysięcy wzmianek. Dyskusja trwa od połowy lipca, ...
-
Branża turystyczna a wydatki na reklamę I poł. 2015
Jak wynika z badania zrealizowanego przez Mondial Assistance, w bieżącym roku plany wakacyjne formułowało 16 mln Polaków, z czego niemal 1/3 zamierzało udać się za granicę. Nic zatem dziwnego, że branża turystyczna postanowiła zwiększyć budżety reklamowe. Względem analogicznego okresu roku minionego wydatki na działania promocyjne wzrosły o 16 ...
-
Top Marka w mediach 2015 - bankowość
Które z banków są najbardziej widoczne w mediach? Z tegorocznego rankingu „Top Marka” przygotowanego przez magazyn „Press” i „PRESS-SERVICE Monitoring Mediów” wynika, że absolutną czołówką są tu PKO BP, Bank Zachodni WBK oraz Pekao. Drugi z nich zasłużył również na specjalne wyróżnienia za ilość punktów, które udało mu się zdobyć za wydźwięk ...
-
Miasta wojewódzkie w mediach w III kw. 2015 r.
PRESS-SERVICE Monitoring Mediów opublikował wyniki najnowszego badania dotyczącego popularności miast wojewódzkich w mediach. W III kwartale 2015 r. łączna wartość materiałów odnośnie stolic poszczególnych województw wyniosła 9,5 mld złotych. Najczęściej pisano o Warszawie, ale w tytułach informacji dominował Kraków. Na temat miast wojewódzkich w ...
-
Wydawnictwa literackie i ich wizerunek w mediach
Na rynku wydawniczym w centrum uwagi jest przede wszystkim książka i jej autor. Wydawnictwo literackie natomiast, które umożliwia wydostanie się treści z przysłowiowej ‘szuflady’, stoi nieco w cieniu za głównymi bohaterami. Analiza przeprowadzona przez Instytut Monitorowania Mediów wskazuje jednak, że być może trzeba będzie obalić tę tezę. Na ...
-
Wynagrodzenia w branżach w 2014 roku
Najwyżej opłacaną branżą, podobnie jak w ubiegłych latach, pozostawało w 2014 roku IT. Przeciętne wynagrodzenie w branży IT w 2014 roku wynosiło 6 000 PLN. Mediana wynagrodzeń całkowitych brutto była równa 4 150 PLN i stanowiła 69% mediany wynagrodzeń w IT. Na drugim miejscu ex aequo znalazły się telekomunikacja i bankowość. Co druga zatrudniona ...
-
Expose Beaty Szydło na Twitterze
Wczorajsze expose Beaty Szydło wzbudziło wiele emocji, co znalazło odzwierciedlenie również w mediach społecznościowych. "PRESS-SERVICE Monitoring Mediów" przeanalizował "twitterową" aktywność internautów - 2,7 tys. użytkowników sieci ćwierkało o wystąpieniu, dzieląc się swoimi odczuciami i przemyśleniami aż 7,8 tys. razy. Wczorajsze wystąpienie ...
-
Magda Gessler króluje w social media
Moda na programy kulinarne zawitała do Polski już jakiś czas temu wraz z emisją pierwszego odcinka „Kuchennych rewolucji”. Brudno? Nie jem! Niesmaczne? Oddaję! Polacy mają coraz większe pojęcie o gotowaniu, być może dlatego powstają kolejne kulinarne reality show, w których zgodnie z danymi Instytutu Monitorowania Mediów to jednak jurorzy są ...
-
Wynagrodzenia w HR w 2014 roku
Mediana wynagrodzeń w dziale HR wyniosła 5 000 PLN brutto miesięcznie – wynika z Ogólnopolskiego Badania Wynagrodzeń przeprowadzonego przez Sedlak & Sedlak w 2014 roku. Jest to o 850 PLN więcej niż wyniosła mediana dla całego badania. Najniższe wynagrodzenia pracownicy działu HR otrzymywali w województwie lubelskim. Co drugi pracownik działu HR ...
-
Wydatki na reklamę w Polsce i na świecie - prognozy 2016
W nadchodzącym roku wydatki na reklamę w naszym kraju mają być o 3,2 procenta wyższe niż w roku bieżącym - prognozuje dom mediowy ZenithOptimedia Group. Z kolei globalne wydatki mają wspiąć się o 4,7 procenta, co byłoby wynikiem o 0,8 p.proc. wyższym od osiągniętego na koniec tego roku. Okazuje się również, że głównym motorem wzrostu globalnych ...
-
Co kupić na Święta? Przedświąteczna gorączka w social media
Prezenty miło jest dostawać, chociaż jeszcze przyjemniej dawać. Problem zaczyna się, kiedy musimy je kupić. Spodoba się jej? Będzie zadowolony? Znowu skarpetki?! Żeby uniknąć niezręcznych sytuacji warto popytać! Polscy internauci przymierzali się do wyboru świątecznych prezentów już od października. W listopadzie w social media zawrzało od próśb o ...
-
Robert Lewandowski królem social media
„PRESS-SERVICE Monitoring Mediów” zbadał, jak kształtowało się medialne zainteresowanie Robertem Lewandowskim w listopadzie bieżącego roku. Nie ulega wątpliwości, że piłkarz wciąż wzbudza wiele emocji – w analizowanym miesiącu na jego temat pojawiło się 323,3 tys. materiałów, a ich ekwiwalent reklamowy wyniósł blisko 56 mln zł. Listopad ...
-
Cyrk bez zwierząt, a co na to social media?
Do Słupska dołączyła Warszawa, a następne mogą być Toruń, Bydgoszcz lub Gliwice. Polacy w mediach społecznościowych masowo mobilizują się do walki z cyrkami, które w czasie pokazów wykorzystują tresowane zwierzęta - wynika z monitoringu internetu w IMM. Tylko w styczniu pojawiło się na ten temat ponad 8 tysięcy dyskusji i komentarzy, a z ...
-
Robert Lewandowski w grudniowych mediach
Grudzień był kolejnym miesiącem, w którym Robert Lewandowski cieszył się medialną popularnością. Liczba publikacji na jego temat wzrosła o 17 proc. w stosunku do listopada – wynika z raportu "PRESS-SERVICE Monitoring Mediów". Jeszcze w przedostatnim miesiącu 2015 r. w nawiązaniu do RL9 ukazało się 8,4 tys. doniesień medialnych, 30 dni później już ...
-
Jarosław Kaczyński ulubieńcem mediów w 2015 r.
Nagrodzony tytułem Człowieka Roku 2015 tygodnika „Wprost” – Jarosław Kaczyński – nie przestaje fascynować mediów. Na jego temat w ubiegłym roku opublikowano ponad 100 tys. materiałów – wynika z analizy „PRESS-SERVICE Monitoring Mediów”. Przyczyn tak dużej popularności polityka jest wiele. Ogromny wpływ miały wybory parlamentarne, przejęcie władzy ...
-
Piotr Głowacki i inni serialowi amanci w mediach w 2015 r.
Serialowi amanci liczyć mogą nie tylko na wzdychania zauroczonych fanek, lecz również na medialne zainteresowanie – jak wynika z analizy „PRESS-SERVICE Monitoring Mediów”, w 2015 r. najwięcej publikacji poświęcono Piotrowi Głowackiemu. Łączna wartość materiałów na temat 10 najpopularniejszych aktorów została wyceniona na 236 mln złotych. Ranking „ ...
-
Politycy i partie w mediach I 2016
"PRESS-SERVICE Monitoring Mediów” przeanalizował medialną popularność polityków i partii politycznych w styczniu 2016 r. Okazuje się, że choć Jarosław Kaczyński nadal bezsprzecznie prowadzi w tym zestawieniu, jego popularność w stosunku do grudnia dość znacząco spadła - z 12,7 tys. materiałów do 10,1 tys. Tendencja spadkowa dotyczy także ...
-
500 zł na dziecko w mediach. Internauci za czy przeciw?
W ciągu ostatnich 2 miesięcy w portalach internetowych i w mediach społecznościowych Polacy użyli słów „500 złotych na dziecko” ponad 48 tysięcy razy. Szansę na kontakt z publikacją na ten temat miało ponad 58 mln osób. Ponad połowa zabarwionych emocjonalnie informacji miała wydźwięk pozytywny – wynika z analizy Instytutu Monitorowania Mediów. ...
-
Jak Puszcza Białowieska i minister Szyszko podzielili social media
Informacja o zwiększeniu wycinki w Puszczy Białowieskiej wywołała gorącą dyskusję w mediach społecznościowych. Od początku marca na temat działań Ministra Środowiska Jana Szyszko ukazało się w mediach społecznościowych blisko 4,5 tys. komentarzy z czego ponad 3 tys. tylko w kontekście Puszczy Białowieskiej – wynika z monitoringu internetu w IMM. „ ...
-
Patriotyzm gospodarczy w social media, czyli burza wokół Poli
Polacy w serwisach społecznościowych często deklarują dumę z krajowych produktów, a w mediach pojawia się coraz więcej wzmianek o patriotyzmie gospodarczym – wynika z analizy mediów społecznościowych w IMM. Na przełomie marca i kwietnia dyskusję na ten temat rozbudził m.in. materiał wyemitowany przez niemiecką stację TV ośmieszający aplikację „ ...
-
Wynagrodzenia w firmach różnej wielkości w 2015 roku
Z wyników Ogólnopolskiego Badania Wynagrodzeń dostrzec można zależność między płacą pracownika, a wielkością firmy, w której jest zatrudniony. Mediana płac w przedsiębiorstwach wielkich, czyli zatrudniających powyżej tysiąca osób, była o prawie 60% wyższa niż w mikroprzedsiębiorstwach, czyli firmach liczących do 9 pracowników. Połowa pracowników ...
-
Sklepy meblowe w mediach: IKEA, a potem długo, długo nic
Krzesła, sofy, kanapy, stoły i szafy. Czy stawiamy na wnętrze bardziej minimalistyczne czy w stylu „na bogato” – dokonujemy zawsze mniej lub bardziej świadomego wyboru marki, na której produktach będziemy odpoczywać, pracować, czy gotować. Z zakupem mebli wiąże się wiele decyzji zakupowych, na które wpływa szereg czynników, m.in. popularność i ...
-
Michał Sołowow ulubieńcem mediów
Jeśli dziesięciu najbogatszych Polaków musiałoby wydać na promocję tyle, ile wyniosła wartość informacji medialnych na ich temat, to ich majątek uszczupliłby się o - bagatela - 190 mln złotych - wynika z analizy zrealizowanej przez „PRESS-SERVICE Monitoring Mediów”. Jej autorzy wzięli pod lupę 15 tys. materiałów, w których pojawiały się ...
-
Politycy i partie w mediach IV 2016
Jak wynika z kwietniowej analizy "PRESS-SERVICE Monitoring Mediów”, Prawo i Sprawiedliwość jest niezmiennie najczęściej przywoływaną w mediach partią, choć liczba publikacji na jej temat spadła w stosunku do marca o 5 tysięcy. Wśród polityków również bez niespodzianek – króluje Jarosław Kaczyński przed Ryszardem Petru i Grzegorzem Schetyną. Mimo ...
-
Wynagrodzenia w handlu i e-commerce w 2015 roku
Mediana wynagrodzeń pracowników zatrudnionych w handlu wyniosła 3 493 PLN w 2015 roku. Co czwarty zatrudniony w tej branży zarabiał 5 500 PLN i więcej, a 25% badanych otrzymywało 2 400 PLN i mniej. Warto jednak pamiętać, że branża handlowa nie jest pod tym względem jednorodna. Przykładowo w handlu tradycyjnym mediana zarobków wahała się od 3 000 ...
-
Politycy i partie w mediach V 2016
Jak wynika z majowej analizy "PRESS-SERVICE Monitoring Mediów”, Prawo i Sprawiedliwość pozostaje najczęściej przywoływaną w mediach partią, jednak jej popularność nadal spada. Wart podkreślenia jest znaczący wzrost liczby publikacji na temat Polskiego Stronnictwa Ludowego, które tym razem uplasowało się na pozycji wicelidera. W najnowszym raporcie ...
-
Netflix w mediach: popularność większa niż myślisz
Choć Netflix nadal nie prowadzi w mediach społecznościowych komunikacji w języku polskim, lukę w dyskusji z powodzeniem wypełniają internauci - wynika z monitoringu social media w IMM. Gigant VOD pojawia się w komentarzach Polaków blisko 1000 razy tygodniowo, a wirusowe kreacje nawiązujące do marki mogą liczyć na tysiące udostępnień. Ogromny ...
-
Karmienie piersią w miejscach publicznych - social media dyskutują
Większość Polaków w serwisach społecznościowych deklaruje poparcie dla matek karmiących piersią w miejscach publicznych – wynika z monitoringu social media w IMM. Głosów sprzeciwu jest wielokrotnie mniej. W ciągu kilku dni w mediach społecznościowych pojawiło się ponad 6,5 tys. komentarzy na ten temat. Dyskusje o problemie mogły zostać wyświetlone ...
-
Ślub od pierwszego wejrzenia: hit czy kit? Trwa dyskusja internautów
Lokalne firmy z branży ślubnej wykorzystują popularność programu "Ślub od pierwszego wejrzenia" telewizji TVN do promocji własnych marek w mediach społecznościowych. Jak wynika z monitoringu social media w IMM, tylko za pośrednictwem internetu i serwisów społecznościowych o programie miało szansę usłyszeć blisko 10 mln osób, a znaczna część ...
-
Real-time marketing w działaniach e-mail marketingowych
Real-time marketing (RTM) to działania realizowane w czasie rzeczywistym, wykorzystujące aktualnie popularną sytuację lub wydarzenie do komunikacji z odbiorcami marki. RTM nie jest pojęciem nowym, jednak dopiero rozwój social media pozwolił mu na zyskanie niebywałej popularności w działaniach marketingowych. Czy jest on jednak zarezerwowany tylko ...
-
Jak smog rozprzestrzenił się w Internecie?
Pierwsza fala ponadprzeciętnego stężenia smogu trwała dotychczas 5 dni. W internecie ten temat angażował 6 dni. Od początku to media społecznościowe przyczyniły się do rozwoju informacji o wysokim stężeniu. Duże komercyjne media niekoniecznie zdały egzamin. To, jak temat smogu rozprzestrzenia się w internecie, pokazuje: jakie są kanały ...
-
Wynagrodzenia w branżach w 2016 roku
W 2016 roku najwyżej opłacaną była branża IT, w której mediana miesięcznych zarobków wyniosła 5 650 PLN. Najniżej opłacane były usługi dla ludności, z medianą zarobków równą 3 000 PLN. Jednak najwyższe zarobki otrzymywali dyrektorzy nie w branży IT, ale w bankowości. Mediana ich płac to 15 000 PLN brutto miesięcznie. Dla porównania mediana płac ...