-
Kogo słuchają liderzy polskiego biznesu?
... miejsce zajął prof. Leszek Balcerowicz. Najchętniej słuchani doradcy biznesu Jacek Santorski - psycholog biznesu, doradca firm, twórca Akademii Psychologii Przywództwa i firmy ... Blikle i Jacek Socha. Menedżerowie i przedsiębiorcy wśród największych autorytetów biznesu W kategorii liderów biznesu na pierwszym miejscu znalazła się dr Henryka Bochniarz ...
-
Polskie firmy w 2. roku pandemii. Jakie warunki prowadzenia biznesu?
... , gdzie można zaobserwować w najlepszym wypadku jedynie niewielki spadek sceptycyzmu polskiego biznesu. Wynika to zapewne z faktu, że drugi rok pandemii był dla firm ... . O Raporcie Badanie - Przedsiębiorstwa w Polsce wobec pandemii COVID-19 - zostało przygotowane przez Instytut Badań Rynkowych i Społecznych (IBRiS) na zlecenie EY w styczniu 2022 roku ...
-
Pokolenie Y krytykuje zaangażowanie społeczne biznesu
... ochroną zdrowia lub środowiska naturalnego i aż 83% z nich oczekuje zwiększenia aktywności biznesu w tym zakresie. Młodzi ludzie, także w Polsce, zdają sobie sprawę, ... z największych globalnych firm strategicznego doradztwa komunikacyjnego oraz międzynarodowy instytut badawczy Research One. W specjalnie przygotowanej ankiecie wzięło udział 8 tys. osób ...
-
Polscy przedsiębiorcy dbają o jakość biznesu - wielki finał XX edycji programu "Przedsiębiorstwo Fair Play"
... z pracownikami, klientami i kontrahentami. Takie wartości promuje Fundacja „Instytut Badań nad Demokracją i Przedsiębiorstwem Prywatnym”– organizator programu „Przedsiębiorstwo ... Play w Biznesie” 2017. W ten sposób uhonorowano 41 przedstawicieli polskiego biznesu: prezesów, dyrektorów i właścicieli firm – wieloletnich laureatów programu. Podczas XX ...
Tematy: Przedsiębiorstwo Fair Play -
Polskie firmy rodzinne 2016
... które firma doradcza PwC zrealizowała we współpracy z Instytutem Biznesu Rodzinnego. Opracowany przez PwC i Instytut Biznesu Rodzinnego raport dowodzi, że w minionym roku ... osób zaangażowanych w proces” – twierdzi dr Adrianna Lewandowska, prezes Instytutu Biznesu Rodzinnego. Firmy rodzinne: transformacja cyfrowa i nowe modele biznesowe Większość ...
-
Jak pracownicy postrzegają firmy rodzinne?
... postrzegają firmy rodzinne? Jakie zespoły tworzą sukcesorzy po przejęciu sterów biznesu założonego przez swoich rodziców? Czy problemem pozostaje nepotyzm i faworyzowanie członków rodziny? Odpowiedzi na te i inne pytania niesie za sobą opracowany przez Instytut Biznesu Rodzinnego raport "Pracownicy o firmach rodzinnych. Czy "rodzinność" firmy ma ...
-
Fundacja rodzinna czy podział majątku? Sukcesyjne dylematy rodziny biznesowej
... zadać sobie szereg pytań dotyczących kosztów związanych z wysokością podatków, wartością firmy oraz finansowaniem. A. Lewandowska, J. Lipiec, Fundacja rodzinna – prognozy i komentarze, s. 18., Instytut Biznesu Rodzinnego. A. Lewandowska, Diament Sukcesyjny. Sukcesja w praktyce., Instytut Biznesu Rodzinnego, Poznań 2020.
-
Nieodpowiednia technologia
Instytut Biznesu, Technologii i Etyki promuje hasło: "dobry biznes poprzez odpowiednią technologię i solidną etykę." W jaki sposób technologia może być nieodpowiednia? Myślę o technologii jako " ...
Tematy: -
Polskie firmy rodzinne 2015
... mediator, który pomoże upewnić się, że wszystko przebiega zgodnie z oczekiwaniami obu pokoleń oraz że następca jest dobrze przygotowany do przejęcia biznesu rodzinnego. Budującym jest fakt, że dzisiejsi sukcesorzy dostrzegają konieczność profesjonalizacji firm rodzinnych wobec rosnącej złożoności prowadzenia firmy”. Potrzeba profesjonalizacji Na ...
-
Firmy rodzinne: sukcesja czy sprzedaż?
... edycja badania stanowiąca część międzynarodowego projektu badawczego Global University Entrepreneurial Spirit Students' Survey (GUESSS), przeprowadzona w Polsce przez Instytut Biznesu Rodzinnego i firmę audytorsko-doradczą KPMG w Polsce. Celem badania było m.in. przeanalizowanie potencjału sukcesyjnego w polskich firmach rodzinnych. W badaniu ...
-
Rynek outsourcingu w Polsce rozkwita
... konieczności ograniczenia kosztów, zleceniodawcy – zamiast wycofywać się z umowy – po prostu dostosowywali skalę biznesu do potrzeb. Branżę BPO ominął dzięki temu problem odpływu klientów, dotykający wiele innych sektorów. Konsolidacja branży Instytut podaje, iż w minionym roku powstały dwie ważne instytucje branżowe. W maju powstał Związek ...
-
Karta Dużej Rodziny zyskuje na sile
... Wzajemnych „TUW”, C&A Polska Sp. z o.o., Centrum Sztuki Współczesnej Zamek Ujazdowski oraz Narodowy Instytut Fryderyka Chopina. Karta Dużej Rodziny to pierwszy w Polsce ogólnopolski projekt ... wielodzietnym, a także zwrócenie uwagi na istotną kwestię odpowiedzialności społecznej biznesu w Polsce. Wierzę także, że realizacja tego projektu powiększy ...
-
Sektor MŚP: ocena IV kw. 2013 i prognoza I kw. 2014
... wystawiane przez przedsiębiorców kondycji krajowej gospodarki. Zwłaszcza, jeśli chodzi o ten kwartał, Instytut Keralla Research notuje, że ponad 23 proc. badanych spodziewa się ... o 4 pkt. proc. mniej badanych. CZY ROK 2014 BĘDZIE DLA SMALL BIZNESU LEPSZY NIŻ 2013? Instytut Keralla Research zapytał również przedsiębiorców, czy obecny cały rok będzie ...
-
Outsourcing w Polsce 2011-2012
... renegocjacji już istniejących kontraktów i poszerzania zakresu umów o kolejne procesy, jak i z napływu nowego biznesu. - 50% wzrostu przychodów pochodzi od naszych obecnych klientów, którzy decydują się ... na rzecz rozwoju sektora w Polsce takim jak ABSL czy Instytut Outsourcingu. Lokalne firmy outsourcingowe umocniły swoją pozycję na polskim ...
-
Outsourcing w Polsce 2010 i prognozy 2011
... widać pole do dalszego rozwoju i pracy nad zwiększaniem efektywności polskiego biznesu. Nasze działania w zbliżającym roku będziemy skupiać przede wszystkim na ... Ograniczona wiedza Mijający rok był czasem intensywnej edukacji i promocji rynku. Instytut Outsourcingu, fundacja zrzeszająca sektor BPO w Polsce zrealizował szereg aktywności mających na ...
-
Sektor MŚP: ocena IV kw. 2011 i prognoza I kw. 2012
... na fatalne nastroje miała nie tylko ogólna niepewność i nerwowość na rynkach. Instytut Keralla Research ocenia, że główną rolę w spadkach nastrojów zaczęły odgrywać realne problemy ... w innych działach firmy; robi tak 14,5 proc. badanych. 6,1 proc. small biznesu, mówi wprost: podnosimy w związku z tym ceny własnych usług i produktów, czyli ...
-
Wakacje 2017: bardzo tani październik?
... bardziej odstawały od rzeczywistego stanu rzeczy w narastającej sprzedaży w branży. Instytut TravelDATA informował o tej sprawie już od maja wielokrotnie, a od 12 czerwca ... przewagę w zakresie informacji pozwalającą im (przynajmniej w teorii) trafniej planować rozwój swojego biznesu i skutecznie wypierać biura podróży z rynków na których biura i LCC ...
-
Sektor MŚP: ocena II kw. 2011 i prognoza III kw. 2011
... wynika z najnowszej edycji badania Sektora MŚP prowadzonego co kwartał przez wrocławski Instytut KerallaResearch. Skan nastrojów jest zaskakująco niekorzystny, po tym, jak ubiegły ... podczas zakupów do firmy. Przeciwne opinie wyraża jednak 38 proc. small biznesu, który zdecydowanie odczuwa podwyżki stóp procentowych w Polsce. W tej grupie 21,2 ...
-
Sektor MŚP: ocena I kw. 2012 i prognoza II kw. 2012
... o piłkarskie przeżycia, ale o spodziewany wzrost zamówień i sprzedaży. W tym kwartale Instytut Keralla odnotował wzrost skłonności do inwestowania. INDEX ZAIR informujący o skali zakupów, czyli ... zmianie (39,3 proc.). Najsilniej wzrosły pozytywne nastroje small biznesu jeśli chodzi o kondycję własnej firmy w tym kwartale. Poprawy sytuacji spodziewa ...
-
Ferie zimowe 2018: bardzo tani Cypr
... liczbą niemal dokładnie ze środka przedziału podawanego przed rokiem przez Instytut TravelDATA m.in. na ostatniej listopadowej konferencji podczas targów TT ... transakcji „touroperatorskich”, a w Polsce na taki rodzaj niezależności w ewolucji turystycznego biznesu pozwolić mogą sobie jedynie bardzo nieliczni organizatorzy. II. Istotne kwestie z ...
-
Centra handlowe: bogata oferta najważniejsza
... , socjolog z Uniwersytetu Medycznego w Łodzi. Informacje o badaniu Badanie Omnibus-Online zostało przeprowadzone na zlecenie spółki Fabryka Biznesu, inwestora Centrum Handlu, Biznesu i Rozrywki „Sukcesja” w Łodzi, przez Instytut Badania Rynku i Opinii Społecznej IMAS International w dniach 13-17 maja 2010 roku na reprezentatywnej dla użytkowników ...
-
Polski konsument ceni odpowiedzialny biznes
... wyborze konkretnego produktu, mogą wymusić na firmach zmianę takiego nastawienia. Informacje o badaniu Badanie na zlecenie Forum Odpowiedzialnego Biznesu przeprowadzone zostało przez Interaktywny Instytut Badań Rynkowych/Gemius SA. Część pierwsza, konsumencka, przeprowadzona została w lipcu 2010 r. na grupie 1216 internautów w wieku 15 i więcej ...
-
Randstad: rekrutacje pracowników już hamują, widmo recesji?
... i geopolityczna odbijają się na nastrojach pracodawców. Z przeprowadzonego przez Instytut Badawczy Randstad i pracowni Gfk badania „Plany Pracodawców” wynika, ... magazynowej i łączności (56 proc.), przemysłu (53 proc.) i nowoczesnych usług dla biznesu SSC/BPO (50 proc.). Najmniej pesymistyczni są pracodawcy z branży finansowej i ubezpieczeniowej – ...
-
Sektor MŚP: ocena IV kw. 2010 i prognoza I kw. 2011
... ankietowanego small biznesu. To 2,2 pkt. proc. więcej kwartał do kwartału i 3,3 pkt. proc. mniej rok do roku. Nadziei takiej nie wyrażają niestety pesymiści, których Instytut Keralla Research ... obaw – przedsiębiorcy spostrzegają sytuację własnej firmy. INDEX ZAIR Jak podaje Instytut Keralla Research, index ZAIR oparty na zakupach i rezygnacjach z ...
-
Najczęściej cytowane media X 2011
... prasowych. Instytut Monitorowania Mediów wyraża zgodę na publikację raportu, wyników badań i dołączonych do nich materiałów graficznych pod warunkiem podania źródła ("Instytut Monitorowania ... .pl. Media ekonomiczne Najczęściej przywoływanym medium ekonomicznym był Puls Biznesu, portalem biznesowym money.pl, telewizją - TVN CNBC a rozgłośnią radiową – ...
-
Festiwale w Polsce: Podlasie
... zbadanych przez IMM: Białystok online Instytut Monitorowania Mediów zbadał również kontekst dyskusji w internecie na temat Białegostoku. Z danych wynika, że o Białymstoku najczęściej pisze się w odniesieniu do edukacji, ale porównywalny udział mają też informacje w kontekście oferty kulturalnej i biznesu. Białystok na Facebooku: oficjalny ...
-
Media tradycyjne coraz chętniej korzystają z social media
... i najszybszym sposobem pozyskiwania informacji na temat znanych osób z show biznesu. Z Facebooka zarówno użytkownicy, jak i dziennikarze dowiadywali się o nowych związkach i ... w Polsce! Zob. raport z badania pilotażowego: http://www.instytut.com.pl/dla_mediow#/details/b67fbf261e83484039b9736b9486927a Zestawiając w ten sam sposób statystyki ...
-
Sektor MŚP: ocena I kw. 2011 i prognoza II kw. 2011
... inwestycji w nadchodzących miesiącach i uważa, że będzie w firmie lepiej. Jak podaje Instytut Keralla, utrzymał się niestety negatywny trend w postrzeganiu sytuacji gospodarczej kraju po I ... serwis czy e-sklepy (-70,99) w II kw. nie będą pierwszoplanowe dla small biznesu. Podobnie, jak inwestowanie w meble i wyposażenie (-87,76). Informacje o badaniu ...
-
Najczęściej cytowane media 2011
... Gazeta Prawna, a piąta do RMF FM - podaje Instytut Monitorowania Mediów W rankingu piętnastu najczęściej cytowanych mediów znalazło się w sumie 10 tytułów prasowych (Rzeczpospolita, Gazeta Wyborcza, Dziennik Gazeta Prawna, Wprost, Newsweek, Polityka, Super Express, Fakt, Puls Biznesu, Nasz Dziennik), 2 stacje telewizyjne (TVN24 i TVN) i 3 stacje ...
-
Kadra zarządzająca w social media II 2012
... („Człowiek Sukcesu”), Miroslav Rakowski („Menedżer Roku”) oraz Mirosław Godlewski („Człowiek Biznesu”). Z kolei Luigi Lovaglio (Pekao), Małgorzata Kołakowska (ING Bank Śląski) ... Wyselekcjonowano również wzmianki na temat bossów w mediach społecznościowych monitorowanych przez Instytut Monitorowania Mediów (lista dostępna na stronie Kompas Social ...
-
Sektor MŚP: ocena III kw. 2012 i prognoza IV kw. 2012
... że w przyszłym roku skończy się kryzys ma jedynie 10,2 proc. small biznesu. SYTUACJA GOSPODARKI KRAJU BARDZO SŁABO OCENIANA PRZEZ PRZEDSIĘBIORCÓW W ostatnim kwartale ... 2,7 pkt. proc. kw./kw, a jednocześnie jest to największy odsetek przedsiębiorców pesymistów, jaki Instytut Keralla Research zarejestrował od początku prowadzenia badania od 2009 roku. ...
-
Alerty BIK i inne sposoby dyscyplinowania nierzetelnych płatników
Już od lat jedną z największych bolączek polskiego biznesu jest nierzetelność kontrahentów. Potwierdza to chociażby niedawne badanie, które Instytut Keralla Research zrealizował dla Rejestru Dłużników BIG InfoMonitor. Wynika z niego, że na przestrzeni ostatnich 6 miesięcy problem niesolidnych odbiorców (powyżej 60 ...
-
Sektor MŚP: ocena IV kw. 2017 i prognoza I kw. 2018
... Research. Przedsiębiorcy o zmianach w prawie Instytut Keralla Research zapytał też przedsiębiorców o przepisy, które już weszły w życie lub są w planach. Intencją było sprawdzenie, jak small biznes ocenia kierunek procedowanych zmian zwłaszcza w kontekście ich wpływu na gospodarkę czy bieżącą działalność biznesu. Czy przedsiębiorcy MŚP zauważają ...
-
Rosną zaległości i ryzyko upadłości firm
... tylko tych, które są bezpośrednio dotknięte ograniczeniami. W ramach badania zrealizowanego przez Instytut Keralla Research dla BIG InfoMonitor, zadane zostało pytanie: Czy w ostatnich 12 miesiącach w Państwa firmie istniało realne ryzyko zamknięcia biznesu, upadłości? Po roku pandemii aż 22 proc. przedsiębiorców mówi o ryzyku upadłości ...
-
Przybywa zatorów płatniczych, szczególnie w przemyśle i transporcie
... 60 dni po terminie - wynika z badania „Skaner MŚP” przeprowadzonego przez Instytut Badań i Rozwiązań B2B Keralla Research dla Rejestru Dłużników BIG InfoMonitor. To o 7 pkt ... oraz czy kontrahent jest wypłacalny i uczciwy, to dziś podstawa działania każdego biznesu – podkreśla Sławomir Grzelczak. Długów przybywa w budownictwie Po I połowie roku w ...