eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaRaporty i prognozy › Najcenniejsze marki technologiczne B2B w 2013 r.

Najcenniejsze marki technologiczne B2B w 2013 r.

2013-06-05 09:26

Przeczytaj także: Najcenniejsze marki technologiczne świata 2013


A oto inne wybrane wyniki z rankingu BrandZ™ dla sektora technologii B2B oraz telekomunikacji:
  • Big Data motorem wzrostu dla sektora technologii: Konieczność analizy olbrzymich ilości informacji oraz rosnąca gotowość do inwestycji w informatykę (odkładanych na później w trakcie recesji) to szansa, z której skwapliwie skorzystały marki technologiczne. Niektóre z nich poprawiły dostępność cenową swoich produktów i usług, a inne szybko wprowadziły innowacje w odpowiedzi na trend polegający na przenoszeniu danych do chmury (cloud computing).
  • Z głową w chmurze: Firmy Cisco i IBM dobrze dostosowały się do świata technologii bezprzewodowych i cloud computingu dzięki innowacyjnym usługom skrojonym na potrzeby klientów biznesowych. Przychody IBM z rozwiązania SmartCloud skoczyły o 80%, natomiast firma Cisco odnotowała doskonałe wyniki finansowe, kiedy zamiast działać w obszarze sprzętowym przeniosła punkt ciężkości w swojej działalności na oprogramowanie i usługi.
  • Losy spółek telekomunikacyjnych są różne w różnych regionach: Wywodząca się z RPA firma MTN odnotowała wzrost wartości marki o 23% - był to największy przyrost w kategorii telekomów. MTN zawdzięcza go 15-procentowemu wzrostowi liczby abonentów oraz zwiększeniu przychodów z transmisji danych aż o 58,5%. Koncern China Mobile podniósł wartość o 18% po premierze planu transmisji danych Wireless City Wi-Fi oraz dzięki poszerzaniu swojej sieci 4G. Z kolei rosyjskiej firmie MTS w osiągnięciu wzrostu zysków pomogły udoskonalenia operacyjne. Gospodarka europejska spowodowała natomiast gorsze wyniki u graczy takich jak Deutsche Telekom, Orange i hiszpański Movistar, natomiast japoński NTT DoCoMo odczuł skutki spowolnienia w Kraju Kwitnącej Wiśni.
  • Konsument w centrum zainteresowania: Marki telekomunikacyjne poszukiwały także nowych, dochodowych rodzajów działalności po stronie konsumenckiej. Na przykład – w odpowiedzi na trend wieloekranowości (multi-screen) - firma AT&T wprowadziła usługę Mobile Share, w ramach której klienci płacą za rozmowy i SMS-y z telefonu, natomiast mogą bez dodatkowej opłaty przesyłać dowolne dane ze swoich urządzeń mobilnych. Z kolei Verizon wprowadził plan taryfowy Share Everything.

Informacje o rankingu
Ranking najcenniejszych marek świata BrandZ Top 100 to jedyna na świecie wycena wartości marek, w której uwzględnia się nie tylko rygorystyczną analizę danych finansowych, wyceny rynkowe, raporty analityczne i profile ryzyka, ale również opinie o poszczególnych markach. Raport badawczy (dostępny w Internecie) zawiera ranking oraz analizę najcenniejszych marek dla kluczowych regionów świata oraz dla 13 sektorów rynkowych, w tym technologii i telekomunikacji. Rankingi oraz wiele dodatkowych informacji można również uzyskać w postaci bezpłatnej aplikacji (iPhone, iPad i Android) z witryny www.brandz.com/mobile.

poprzednia  

1 2

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: