eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaRaporty i prognozy › Najcenniejsze marki technologiczne B2B w 2013 r.

Najcenniejsze marki technologiczne B2B w 2013 r.

2013-06-05 09:26

Najcenniejsze marki technologiczne B2B w 2013 r.

Sektory technologii i telekomunikacji zdominowały ranking BrandZ™ Top 100 © Scanrail - Fotolia.com

PRZEJDŹ DO GALERII ZDJĘĆ (3)

IBM to najcenniejsza technologiczna marka świata w sektorze B2B - taki wynik przynosi ósmy doroczny ranking najcenniejszych marek świata BrandZ™ Top 100 realizowany przez Millward Brown Optimor. Marka ta, warta 112 mld USD, jest trzecią co do wartości marką na świecie i liderem kampanii Smarter Planet. W roku 2012 przychody IBM wzrosły o 80% dzięki rozwiązaniu SmartCloud przeznaczonemu dla klientów biznesowych.

Przeczytaj także: Najcenniejsze marki technologiczne świata 2013

AT&T to z kolei najcenniejsza marka telekomunikacyjna – w tym roku AT&T wspięło się o dwa miejsca, zajmując 6. miejsce w rankingu Top 100. Wartość marki AT&T zwiększyła się o 10%, sięgając 75 mld USD.

Pomimo bardzo niskiej dynamiki wzrostu, sektory technologii i telekomunikacji zdominowały ranking BrandZ™ Top 100 w roku 2013. Na 16 marek technologicznych oraz 12 marek z sektora telekomunikacji przypada 40% łącznej wartości wszystkich stu marek zakwalifikowanych do rankingu, a połowa marek z pierwszej dziesiątki należy właśnie do tych dwóch sektorów.

Z kolei w pierwszej dwudziestce marek technologicznych odnotowano łączny spadek o 1% (do 728 mld USD), choć w poprzednim rankingu wykazywało one wzrost o 2%.

fot. mat. prasowe

Najcenniejsze marki technologiczne B2B – 2013

IBM to najcenniejsza technologiczna marka świata w sektorze B2B – taki wynik przynosi ósmy doroczny ranking najcenniejszych marek świata BrandZ™ Top 100.


Microsoft, z wartością 70 mld USD, jest drugą najcenniejszą marką technologiczną w sektorze B2B. Z kolei SAP awansował o trzy pozycje na miejsce 19., dzięki 34-procentowemu wzrostowi wartości. SAP zawdzięcza swój wzrost przejściu od koncepcji wspierania klientów w zwiększaniu wydajności do pomagania im w dokonywaniu przekształceń. Na miejscu nr 72 w rankingu Top 100 uplasował się Siemens, który podniósł wartość swojej marki o 16% dzięki sukcesowi technologii Vertical IT, umożliwiającej wzajemną interakcję inteligentnych maszyn.

fot. mat. prasowe

Najcenniejsze marki telekomunikacyjne – 2013

W tym roku AT&T wspięło się o dwa miejsca, zajmując 6. miejsce w rankingu Top 100. Wartość marki AT&T zwiększyła się o 10%, sięgając 75 mld USD.


Pierwsza dziesiątka marek telekomunikacyjnych jest warta 307 mld USD, czyli o 1% więcej niż w 2012 r. Pierwsze 4 marki z rankingu telekomów, tzn. AT&T, China Mobile, Verizon i Vodafone, znalazły się w pierwszej dwudziestce najcenniejszych marek świata, a 3 zwiększyły swoją wartość na tyle, aby zakwalifikować się do Top 100. Na poziom zysków Vodafone niekorzystnie wpłynęły kłopoty gospodarcze krajów europejskich.

Marka BT po raz pierwszy znalazła się w Top 100, plasując się na 94. miejscu (wartość tej marki: 9,5 mld USD). Firma ta skoncentrowała się na rozwijaniu światłowodowej infrastruktury szerokopasmowej oraz na inwestycjach obejmujących szybko rosnące rynki, uzyskując dzięki temu dodatnie wyniki finansowe.

fot. Scanrail - Fotolia.com

Sektory technologii i telekomunikacji zdominowały ranking BrandZ™ Top 100

Na 16 marek technologicznych oraz 12 marek z sektora telekomunikacji przypada 40% łącznej wartości wszystkich stu marek zakwalifikowanych do rankingu, a połowa marek z pierwszej dziesiątki należy właśnie do tych dwóch sektorów.


Kluczowym czynnikiem sukcesu dla najcenniejszych marek technologicznych sektora B2B oraz marek telekomunikacyjnych była zmiana punktu ciężkości w odpowiedzi na nasilającą się „konsumeryzację” technologii informatycznych.

Robin Headlee, wiceprezes Millward Brown Optimor, stwierdził: „Ludzie korzystają z prywatnych urządzeń do celów zawodowych, a z urządzeń służbowych do celów osobistych, a z kolei firmy znajdują szanse biznesowe w konsumenckich serwisach internetowych. Technologia i telekomunikacja przystosowały się do tych wzajemnie przenikających się światów, przeprowadzając dywersyfikację swoich tradycyjnych usług, w efekcie czego obserwujemy postępującą konwergencję technologii i telekomunikacji. Aby osiągnąć wzrost wartości swoich marek, firmy muszą wciąż ułatwiać odbiorcom pokonywanie barier, a także eliminować granice w ramach swoich organizacji i ofert. Dzięki temu mogą one szybko reagować na potrzeby konsumentów, przedstawiać im atrakcyjną ofertę i zapewniać innowacyjność”.

 

1 2

następna

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: