eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaRaporty i prognozy › Najcenniejsze marki technologiczne świata 2015

Najcenniejsze marki technologiczne świata 2015

2015-06-17 00:50

Najcenniejsze marki technologiczne świata 2015

Najcenniejsze marki technologiczne świata 2015 © GianlucaCiroTancredi - Fotolia.com

PRZEJDŹ DO GALERII ZDJĘĆ (2)

Apple, Google, Microsoft – tak przedstawia się podium najcenniejszych marek świata w segmencie technologicznym w rankingu BrandZTM Top 100 za rok 2015. Zwycięzca osiągnał wzrost na poziomie 67%, czego zasługą w głównej mierze był sukces iPhone’a 6. Jednak to Facebook zyskał najwięcej – dzięki przejmowaniu innych aplikacji społecznościowych jego wzrost wyniósł aż 99%.

Przeczytaj także: Najcenniejsze marki technologiczne świata 2014

Głównym motorem wzrostu wartości marki Apple stał się sukces sprzedażowy iPhone’a 6. Apple znowu staje się liderem zmian, wprowadzając je w sposób, który przynosi realne korzyści konsumentom.

Facebook rośnie najszybciej z całej setki BrandZ Top 100, osiągając wzrost na poziomie 99% (do 71 mld USD) dzięki strategii polegającej na nabywaniu innych aplikacji społecznościowych, takich jak Instagram czy WhatsApp. Facebook wie też, jak zarabiać pieniądze na swoich platformach i jak prowadzić cross-selling dzięki sprzedaży optymalnych rozwiązań reklamowych skierowanych do konkretnych grup docelowych.

Sukces marek technologicznych w tegorocznym rankingu pokazuje również siłę tej branży. Obecność tego sektora w rankingu spowodowała, że łączna wycena pierwszej dwudziestki (Top 20) podskoczyła o 24%, nieco przekraczając 1 bilion USD. Handel detaliczny był jedyną kategorią o porównywalnych wynikach – wzrost w tym przypadku wyniósł tyle samo.

Analiza, która posłużyła stworzeniu rankingu The BrandZ wykazała także, że zniknęła tradycyjna linia podziału między markami konsumenckimi (B2C) a markami typu business-to-business (B2B), ponieważ narzędzia technologiczne, które niegdyś miał na wyłączność segment biznesowy, teraz stały się niezbędne również w życiu konsumentów i vice versa. W szczególności przejście na cloud computing było czynnikiem, który radykalnie zmienił modele biznesowe firm i sprawił, że marki zaczęły przekraczać tę linię demarkacyjną.

Dwa giganty technologiczne, które podążają tą drogą rozwoju, to Google i Microsoft. Pierwszy z nich wszedł na rynek telekomunikacyjny, aby zaoferować większą wartość klientom biznesowym, natomiast drugi opracowuje obecnie narzędzia takie jak dostępny bezpłatnie Windows 10, które mają wzbogacić ofertę dla klientów indywidualnych.
Od dłuższego czasu stopniowo zaciera się linia podziału między usługami, jakich oczekują konsumenci, a tymi, jakich potrzebuje biznes. Rozróżnienie to przestało już mieć sens w praktyce. W chmurze możemy przechowywać zarówno prywatne fotografie, jak i firmowe arkusze kalkulacyjne – korzyść produktowa wynikająca z nieprzerwanej dostępności jest taka sama. Marki technologiczne jako pierwsze zrozumiały, że ludzie nie tylko podejmują decyzje biznesowe, ale są także konsumentami – stwierdziła Elspeth Cheung, Global BrandZ Valuation Director w firmie Millward Brown.

fot. GianlucaCiroTancredi - Fotolia.com

Najcenniejsze marki technologiczne świata 2015

Apple, Google, Microsoft – tak przedstawia się podium najcenniejszych marek świata w segmencie technologicznym.


Nowością w pierwszej dwudziestce marek technologicznych jest rozwijający się dynamicznie chiński dostawca infrastruktury telekomunikacyjnej Huawei. Markę tę wyceniono na 15,3 mld USD. Druga nowość to platforma Adobe, pozwalająca łączyć rozwiązania software’owe z działalnością marketingową (wartość: 7,4 mld USD).

Huawei zainwestował 600 mln USD w badania nad siecią 5G, ponieważ chce on stawić czoła szwedzkiemu Ericssonowi w sferze infrastruktury telekomunikacyjnej, jednocześnie wzmacniając swoją pozycję producenta telefonów komórkowych. Adobe w samym tylko IV kwartale 2014 roku zwiększył liczbę subskrybentów o 600 tys. i wzmocnił swoją pozycję wśród tych nielicznych agencji, które oferują kompleksowe rozwiązania marketingowe i są w stanie zarówno stworzyć kampanię reklamową, jak i dokonać jej optymalizacji w cyfrowych kanałach komunikacji.

fot. mat. prasowe

BrandZ Top 20 - segment technologiczny

Facebook zyskał w 2015 r. wzrost na poziomie 99% dzięki skutecznej strategii przejmowania innych marek społecznościowych


O rankingu najcenniejszych marek świata BrandZ Top 100


Ranking najcenniejszych marek świata BrandZ Top 100 Most Valuable Global Brands prowadzony przez firmę Millward Brown, która w ramach grupy WPP zajmuje się doradztwem marketingowym i badaniami marek, istnieje już od dziesięciu lat. Jest to jedyne badanie, które łączy w sobie wskaźniki wartości marek oparte na wywiadach przeprowadzanych z ponad 3 milionami konsumentów na całym świecie. Wywiady te dotyczą tysięcy globalnych marek konsumenckich oraz marek z segmentu business-to-business. Następnie przeprowadzana jest rygorystyczna metodologicznie analiza wyników finansowych i biznesowych każdej z firm (na podstawie danych dostarczanych przez Bloomberg i Kantar Retail), aby wyodrębnić rolę marki w generowaniu sprzedaży i wartości dla akcjonariuszy. Kluczowym elementem przy określaniu wartości marki jest jej postrzeganie przez konsumentów, ponieważ marki są wypadkową wyników biznesowych, atrakcyjności produktu, klarownego pozycjonowania oraz pozycji lidera. W rankingu brane są pod uwagę różnice regionalne ponieważ – nawet w przypadku prawdziwie globalnych marek – wskaźniki udziału marek w budowaniu wartości mogą być znacząco odmienne w różnych krajach.



oprac. : Agata Fąs / eGospodarka.pl eGospodarka.pl

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: