eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaRaporty i prognozy › Bezpieczeństwo w sieci: dbamy o ustawienia prywatności

Bezpieczeństwo w sieci: dbamy o ustawienia prywatności

2013-06-05 13:24

Bezpieczeństwo w sieci: dbamy o ustawienia prywatności

Dbamy o ustawienia prywatności © WavebreakmediaMicro - Fotolia.com

PRZEJDŹ DO GALERII ZDJĘĆ (2)

Im więcej czasu spędzamy w Internecie, tym lepiej dbamy o swoją prywatność. Badanie przeprowadzone przez UPC Polska wśród użytkowników Internetu pokazuje, że większość z nich korzysta z ustawień prywatności w poczcie, przeglądarce i serwisach społecznościowych. Świadomość kontroli nad danymi sprzyja dzieleniu się informacjami. Konsumenci, którzy wzięli w nim udział deklarują, że do dzielenia się danymi motywuje ich przede wszystkim możliwość darmowego dostępu do produktów i usług (60%), otrzymywania zniżek (58%), lepszych usług (56%).

Przeczytaj także: Społeczeństwo informacyjne w Polsce 2011-2012

Badani, to grupa intensywnie korzystająca z Internetu – 43% ma go włączony w komputerze lub telefonie cały czas i korzysta z niego wielokrotnie w ciągu dnia, 13% szacuje ze spędza w sieci powyżej 4 godzin, 28% - między 2 a 4 godziny. Są to zatem osoby, które najwięcej korzystają z e-usług i zakupów sieci, zostawiając szereg danych na swój temat zarówno u dostawców jak i w serwisach realizujących płatności. Dlatego są świadome korzyści z dzielenia się danymi i to właśnie one, w postaci lepszych, tańszych, bardziej wartościowych transakcji, są dla użytkowników internetu głównym motywatorem do udostępniania informacji na swój temat.

Badana grupa korzysta z Internetu poprzez różne urządzenia: komputery w pracy i na uczelni, laptopy prywatne, telefony komórkowe w tym smartfony. Deklaracje dotyczące stosowania ustawień prywatności pokazują, że istnieje wysoka świadomość stosowania ustawień prywatności, na poziomie przeglądarki internetowej (70%), poczty elektronicznej (89%), w serwisach społecznościowych (68%) czy w telefonie komórkowym (57%).

fot. WavebreakmediaMicro - Fotolia.com

Dbamy o ustawienia prywatności

Deklaracje dotyczące stosowania ustawień prywatności pokazują, że istnieje wysoka świadomość stosowania ustawień prywatności, na poziomie przeglądarki internetowej (70%), poczty elektronicznej (89%), w serwisach społecznościowych (68%) czy w telefonie komórkowym (57%).


Europejskie badanie i raport „Wartość i znaczenie naszej cyfrowej tożsamości” potwierdza, że 75% badanych publikowało swoje prywatne informacje w sieci. Wśród internautów istnieje wysoka akceptacja dla dzielenia się opiniami na temat produktów i usług. Danymi na swój temat Europejczycy dzielą przede wszystkim w związku z zakupami przez Internet, a do pozostawiania informacji o sobie, bez względu na kraj motywują ich korzyści: rabaty, specjalne oferty. Polacy bardziej niż Niemcy i Holendrzy cenią personalizowane reklamy – jako korzyść wskazuje je 18-31% (w zależności od segmentu) podczas gdy w Niemczech jest to 14-18% a w Holandii 10-17%.

fot. mat. prasowe

Czy dbasz o weryfikację ustawień prywatności ?

Im więcej czasu spędzamy w Internecie, tym lepiej dbamy o swoją prywatność. Badanie przeprowadzone przez UPC Polska wśród użytkowników Internetu pokazuje, że większość z nich korzysta z ustawień prywatności w poczcie, przeglądarce i serwisach społecznościowych.


Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: