eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaRaporty i prognozy › Polacy unikają reklam

Polacy unikają reklam

2005-05-08 00:02

Polacy unikają reklam

© fot. mat. prasowe

W ciągu ostatniej dekady obserwujemy nasilające się zjawisko zmieniania kanałów w trakcie trwania bloku reklamowego. Według badania Ipsos z kwietnia br. nadal blisko połowa (47%) Polaków w wieku 15 lat i więcej przyznaje, że gdy tylko w telewizji pojawia się blok reklamowy, zazwyczaj sprawdza, co jest w tym czasie emitowane na innych kanałach.

Przeczytaj także: Denerwujące reklamy

Odsetek osób deklarujących zmienianie kanału podczas trwania bloku reklamowego jest - według ostatniego badania - wyższy o 10% w stosunku do roku 2000 roku i aż o 30% wyższy w porównaniu z rokiem 1995. Należy zwrócić uwagę na fakt, iż odsetek ten nie zmienił się w porównaniu z rokiem ubiegłym. Nadal częściej w trakcie reklam kanały zmieniają mężczyźni (52%) - u kobiet odsetek ten wynosi 42% - osoby z wyższym wykształceniem (53%) oraz młodzi ludzie w wieku od 15 do 20 lat (58%).

Powodem nasilania się tego zjawiska w Polsce jest w dużej mierze coraz większa liczba odbiorników telewizyjnych z pilotem oraz rosnąca z roku na rok liczba dostępnych w telewizji kanałów. Jest to również reakcja na ogólny poziom reklam emitowanych w polskiej telewizji, odbieranych przez Polaków jako wywołujące znudzenie (46%) bądź irytację (31%), a tylko w niewielkim stopniu zainteresowanie (4%). O znudzeniu oglądaniem reklam mówią częściej ludzie młodzi ludzie w wieku od 15 do 29 lat, uczniowie i studenci, o irytacji częściej Polacy powyżej 40 roku życia oraz osoby z wyższym wykształceniem.

Co Pan(i) zazwyczaj robi, gdy w telewizji pojawia się blok reklam?

fot. mat. prasowe


„Z powyższych danych nie należy wyciągać pochopnego wniosku, ze trend związany z unikaniem reklam przez konsumentów został już zatrzymany. Co prawda, w tym roku odsetek osób przełączających się z programu na program w trakcie bloków reklamowych nie uległ zmianie, jednak dopiero kolejne pomiary pokażą nam czy rzeczywiście sytuacja - z punktu widzenia reklamodawców - nie będzie się nadal pogarszać”. – skomentował wyniki Jacek Otffinowski, Dyrektor Ipsos-ASI.

oprac. : Beata Szkodzin / eGospodarka.pl eGospodarka.pl

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: