eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaRaporty i prognozy › EURO 2012 a zakupy Polaków

EURO 2012 a zakupy Polaków

2012-02-27 10:35

Przeczytaj także: Sprzęt elektroniczny na wakacje 2012


Przy odpowiednio rozegranym planie marketingowym mogą zyskać przedstawiciele tych firm i marek, które zaangażowane są w działania sponsorskie UEFA Euro 2012 i pozostają w związku z najbardziej popularnymi produktami” – wyjaśnia Tomasz Lis, dyrektor działu Retail&Entertainment w On Board PR – "Pozostaje jednak nadal olbrzymia grupa konsumentów, którzy są niezdecydowani, a to prawie 10-cio proc. potencjał do zagospodarowania”.

Na mnie to nie działa

Jak wynika z badania On Board PR i Homo Homini Polaków do zakupów nie przekonuje również fakt, że dana firma lub marka sponsoruje polską reprezentację piłkarską. Dla 78 proc. nie jest to czynnik, który by w znaczący sposób przesądzał o dokonaniu zakupu. Polacy również nie czują, aby poprzez zakup danego produktu wspierali drużynę narodową. Natomiast jedynie niewiele ponad 1/5 twierdzi, że logo sponsora reprezentacji umieszczone na produktach ma wpływ na ich decyzję zakupową.

„O jednej rzeczy trzeba pamiętać – deklaracje często nieco odbiegają od rzeczywistości, działa tu bardziej ogólny mechanizm powodujący, że niechętnie przyznajemy się, iż jesteśmy podatni na wpływ reklam i innych przekazów medialnych, dodatkowo wpływ ten może pozostawać nieuświadomiony i przez to niezauważalny dla samych zainteresowanych, a co za tym idzie nie odnotowany w pomiarze. Pytani, czy reklamy wpływają na to, co kupujemy najczęściej twierdzimy, że nie, podczas, gdy większość kampanii reklamowych przynosi oczekiwane efekty” – komentuje Tomasz Lis, Head Of Department Retailing&Entertainment w On Board PR.

fot. mat. prasowe

Sponsoring Euro 2012 a decyzje zakupowe Polaków

Sponsoring Euro 2012 nie ma wpływu na decyzje zakupowe Polaków


Wyniki dotyczące form aktywności polskich konsumentów przed Mistrzostwami Europy w Piłce Nożnej są częścią większego projektu realizowanego wspólnie przez On Board PR Ecco Network oraz Instytut Badania Opinii Homo Homini. Dane dotyczące innych obszarów będą udostępniane bezpłatnie jeszcze w marcu b.r. jako raport „Euro 2012: Czy Euro opłaci się sponsorom?”.

Informacje o badaniu
Badanie zostało zrealizowane w styczniu 2012 roku, na terenie całego kraju, na reprezentatywnej liczbowo grupie 2425 Polaków, w wieku powyżej 18 lat. Badanie przeprowadzoną metodą standaryzowanych wywiadów kwestionariuszowych w technice CATI. Ze względu na badany przedmiot, za wyróżnik popularności tematu (względem płci), przyjęto chęć udziału w pomiarze, nie stosując wag stratyfikacyjnych wyrównujących udział danej płci w badaniu do populacji generalnej. Tym samym notuje się zainteresowanie mężczyzn na poziomie 70 proc. (48 proc. w populacji generalnej) i kobiet na poziomie 30 proc.(52 proc. w populacji generalnej).

poprzednia  

1 2

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: