eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaRaporty i prognozy › Firmy a rynek telekomunikacyjny 2011

Firmy a rynek telekomunikacyjny 2011

2012-01-09 10:53

Przeczytaj także: Gospodarstwa domowe a rynek telekomunikacyjny 2011


PRZENOŚNOŚC NUMERÓW i SPISY ABONENTÓW

fot. mat. prasowe

Dotychczasowe korzystanie z możliwości przeniesienia numeru telefonu (w %, N=374)

Dotychczasowe korzystanie z możliwości przeniesienia numeru telefonu (w %, N=374)


  • O możliwości zmiany operatora przy zachowaniu dotychczasowego numeru telefonu (tzw. przenośność numerów) słyszała zdecydowana większość badanych klientów biznesowych – łącznie 92,8 %.
  • W sumie 16,3 % firm skorzystało dotychczas z możliwości przeniesienia numeru telefonu.
  • Według przeprowadzonego badania z Ogólnokrajowego Spisu Abonentów korzystano w ciągu ostatniego roku w 18,6 % badanych podmiotów.
  • Większość respondentów (67,0 % ) nie korzystała w minionym roku z Ogólnokrajowego Biura Numerów. Jedynie 9,9 % badanych dzwoniło pod numer 118 913 kilka razy w roku.

INTERNET
  • W dwóch piątych (40 %) badanych klientów instytucjonalnych pracownicy wykorzystują komputery stacjonarne. W prawie jednej trzeciej (30 %) przedsiębiorstw pracownicy korzystają z komputerów przenośnych. W 13,9 % firm wykorzystywane są jednocześnie komputery stacjonarne i przenośne. Komputery nie są wykorzystywane przez pracowników w 43,2 % badanych firm.
  • Prawie wszystkie (95,6 %) firmy posiadające komputery posiadają również dostęp do Internetu. W 79 % przypadków posiadany Internet to stały stacjonarny dostęp, z mobilnego Internetu korzysta 30,6 % podmiotów.

fot. mat. prasowe

Korzystanie z komputera w firmie (w %, N=403)

Korzystanie z komputera w firmie (w %, N=403)


  • Firmy głównie wykorzystują łącza stacjonarne o prędkości od 1 do 7,99 Mb/s (63 % wskazań).
  • Średnie miesięczne wydatki na Internet stacjonarny w firmach wynoszą 109 PLN (mediana 90 PLN).
  • Zdecydowana większość klientów określiła wysokie zadowolenie z dostawcy usług internetowych. Ogólna ocena zadowolenia z usług w zakresie Internetu stacjonarnego osiąga średnią wartość 4,27 na pięciostopniowej skali. W przypadku Internetu mobilnego wartość średniej wynosi 4,35.
  • Zdecydowana większość badanych (86,9 %) nie zastanawia nad rezygnacją z usługi Internetu stacjonarnego, ponieważ posiadanie Internetu stacjonarnego jest dla nich ważne. Dodatkowo 10,3 % firm nie zamierza rezygnować z Internetu stacjonarnego, ponieważ chce mieć dostęp stacjonarny i mobilny jednocześnie.
  • Najczęściej posiadany limit transmisji danych w przypadku Internetu mobilnego to 5 GB. Posiada go 20,9 % badanych firm.
  • Z przeprowadzonego badania wynika, że średnie miesięczne wydatki na Internet mobilny w firmach wynoszą 116,2 PLN (mediana wynosi 99 PLN).
  • Większości badanych (86,6 %) przyznaje, że ich firmy nie zrezygnowałyby z usługi Internetu mobilnego.

VoIP
  • Znikoma część (1,2 %) badanych firm deklaruje korzystanie z technologii VoIP.

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: