eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościPublikacje › Mikroblogging dla firm

Mikroblogging dla firm

2011-07-29 12:48

Przeczytaj także: Wizerunek Polski w rankingu marek narodowych


Złoto dla odważnych

Wielu uważa, że korzystanie z Twittera i Blipa to marketing dla odważnych. Kluczem do sukcesu jest po prostu otwartość na krytykę. Owszem, mikroblog daje użytkownikowi opcję usuwania nieprzychylnych komentarzy. Jeśli firma przyjmuje skargi niezadowolonych klientów na otwartym forum, ma szansę odnieść się w taki sposób do wad swoich usług i produktów, aby „wyjść na plus”. Dzięki uczciwemu przyznaniu się do błędu, zaproponowaniu najlepszych rozwiązań lub zmodyfikowaniu własnej oferty wedle oczekiwań oceniających, firma zyskuje bardzo dużo. Wiedza na temat własnych niedociągnięć jest dla niej doskonałą motywacją do podjęcia udoskonaleń i usprawnień.

Monitorowanie

Monitorowanie opinii publicznej dzięki Twitterowi czy Blipowi sprzyja każdemu przedsięwzięciu. Mikroblogi są doskonałym obszarem, na którym konsumenci mówiąc o marce i dyskutując na temat usług, produktów oraz wprowadzanych uaktualnień, dają firmie dość zróżnicowany obraz pojmowania marki. Mając do niego dostęp, łatwiej wdrażać zmiany, które zbliżą firmę do ideału.

Przykładowe efektywne działania firm na Twitterze

Pewna firma linii lotniczych, by nawiązać dobre relacje z klientami, udostępnia im swój nieformalny kanał. Dzięki pokazaniu specyfiki firmy oraz nieformalnym interakcjom ukazującym pracownika jako "swojaka" klienci mogą nabierać zaufania do oferowanych im usług. Sprytnie nawiązało więzi z użytkownikami pewne przedsiębiorstwo, które badało opinię nt. usług poprzez sondy. Konkursy z nagrodami również przyciągały zainteresowanych.

Mikroblogi doskonale sprawdzają się w przypadku firm, które mają przeciążoną infolinię. Konsument nie musiałby oczekiwać na rozmowę z konsultantem – wystarczy, jeśli zalogowawszy się na serwisie przeczyta stosowne informacje na profilu firmy lub zada nowe pytanie. Taki system sprawdza się tylko wtedy, gdy mikroblog jest regularnie uaktualniany i profesjonalnie obsługiwany.

Twitter czy Blip?

Twitter jest najpopularniejszym mikroblogiem w skali międzynarodowej, zaś Blip pośród polskich internautów.Twitter jest serwisem anglojęzycznym, co może znacznie utrudnić dotarcie do niektórych grup odbiorców. Jeśli nakreślony przez firmę target to klienci zagraniczni i międzynarodowe przedsiębiorstwa, korporacje, instytucje czy stowarzyszenia, bez wahania powinna ona wybrać Twitter. Blip jako jego polski odpowiednik jest niemal tak samo profesjonalny i zrzesza coraz większą liczbę ludzi. Usługi świadczone na terenie Polski polskim konsumentom mogą być efektywnie wypromowane przy pomocy Blipa.

Przyszłość mikrobloggingu

Zdania co do przyszłości tego typu e-promocji są podzielone. Część zainteresowanych uważa, że okres świetności mikroblogi mają już za sobą, zaś wszelkie działania marketingowe ze względu na zbyt długi proces trwania określane są jako strata czasu. Niektórzy widzą w Twitterze i Blipie przyszłość marketingową nowoczesnych, otwartych na klienta firm. Ze względu na to, że są to portale bezpłatne, firma poza czasem nic nie traci.Należy jedynie dobrze zorientować się w specyfice tego typu serwisów, aby nie szkodzić marce, a wywindować jej popularność w sieci, a następnie zwiększyć zyski na rynku.

poprzednia  

1 2

oprac. : Grupa TENSE Grupa TENSE

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: