Mikroblogging dla firm
2011-07-29 12:48
Przeczytaj także: Wizerunek Polski w rankingu marek narodowych
O mikroblogach dla początkującychMikroblog jest szczególnym rodzajem dziennika internetowego. Od innych blogów wyróżnia go możliwość dodania niedługiego wpisu o ograniczonej ilości znaków. Do takiej jednozdaniowej treści można załączyć zdjęcia czy klipy dźwiękowe lub filmowe. Wiodącą ideą funkcjonowania mikroblogów jest przekazywanie informacji o aktualnie wykonywanych czynnościach, przemyśleniach czy planach. Szybka i prosta interakcja między użytkownikami to jedna z największych zalet mikrobloga.
Najpopularniejszym mikroblogiem jest Twitter uruchomiony w czerwcu 2006 roku. Następnie twitteropodobne portale zaczęły wyrastać jak grzyby po deszczu (w Polsce m.in. Blip, Spinacz.pl, Pinger, Flaker).
Opcje dla firm na mikroblogu
Jako system łatwy w obsłudze i darmowe narzędzie biznesowe, mikroblogi przyciągają wiele przedsiębiorstw. Firma powinna tak kierować swoimi działaniami, aby informacja była widoczna dla sporej grupy użytkowników. Dobrze jest na samym początku przystąpić do grup tematycznych związanych z własną działalnością branżową. W ten sposób, oprócz śledzenia cennych informacji o konkurencji oraz jej sposobach funkcjonowania na Twitterze, pozyskuje się nowych klientów oraz potencjalnych partnerów biznesowych. Najważniejsze to znaleźć swój target, aby informacje zamieszczane na mikroblogu nie trafiały w próżnię (celem zwiększenia oglądalności „tweetów”, można wykupić reklamę lub je rozsądnie otagować). Po wpisaniu w wyszukiwarkę kluczowych słów dla swojej branży i odszukaniu osób o podobnych zainteresowaniach, warto nawiązać z nimi długotrwałe i spójne relacje. Już na tym etapie zaczyna się branding – budowanie wizerunku swojej marki.
Co dalej?
Po zbudowaniu fundamentu pod działania marketingowe można przystąpić do działań właściwych. W dobrym guście jest dzielenie się przydatnymi informacjami z potencjalnym klientem lub partnerem biznesowym. Aby wyrobić sobie opinię pomocnego, doświadczonego „kolegi” z branży lub wiarygodnego, przyjaznego klientom przedsiębiorstwa, warto proponować przydatne rozwiązania osobom, które napotykają na jakieś problemy (wklejając linki do użytecznych artykułów lub filmów na witrynie firmy, można zwiększyć na niej ruch).
Jeśli firma organizuje dni otwarte, pikniki, konferencje, szkolenia, warsztaty czy seminaria, powinna zamieścić informacje, gdzie, kiedy i w jaki sposób można wziąć w nich udział. Opatrzenie takich wiadomości filmikami lub zdjęciami tylko zwiększy atrakcyjność komunikatu. Należy pamiętać o tym, by nie stosować zbyt nachalnej reklamy. Zamiast wysyłania tekstów reklamowych, lepiej skupić się na dobrych kontaktach z innymi użytkownikami oraz ciągłej interakcji. Oferowanie „followsom” różnych promocji, rabatów czy próbek pomoże zacieśnić z nimi więzi.
oprac. : Grupa TENSE
Przeczytaj także
-
AVG: bezpieczny Twitter
-
Wybory samorządowe: prezydenci miast jak influencerzy?
-
Audio marketing w świecie online
-
Prywatność w mediach społecznościowych: ważna, ale tylko w teorii
-
Amazon preferowaną przez konsumentów platformą reklamową
-
Aplikacja Threads - 100 mln użytkowników w 5 dni
-
Najpopularniejsze filmy o miłości na Walentynki 2023
-
4 sposoby na personal branding CEO
-
W polskim internecie kwitnie dezinformacja nt. Ukrainy