eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaRaporty i prognozy › Reklama kontekstowa 2010

Reklama kontekstowa 2010

2011-04-13 12:59

Przeczytaj także: Reklama kontekstowa 2012


Jak czytamy w raporcie, największe sieci kontekstowe docierają do ponad 90% internautów w Polsce, co czyni z nich atrakcyjne medium reklamowe i uzasadnia celowe wykorzystanie go przy kampaniach zasięgowych. Analizując sieci kontekstowe pod kątem prowadzenia kampanii brandingowych trzeba zwrócić uwagę na możliwość zastosowania nowoczesnych produktów reklamowych. Dodatkowym argumentem przy tego typu kampaniach jest cały czas mechanizm analizy kontekstowej gwarantujący dobre powiązanie reklamy z treścią artykułu. Kampanie nastawione na efekt osiągają najwyższą skuteczność przy zastosowaniu precyzyjnego targetowania.

fot. mat. prasowe

Realizowane cele za pomocą kampanii emitowanych na serwisach partnerskich

Realizowane cele za pomocą kampanii emitowanych na serwisach partnerskich


Co skłania agencje do przeznaczania budżetów na kampanie w sieciach kontekstowych? Jeden z dwóch najważniejszych argumentów – szeroki zasięg (70% wskazań) – nie budzi wątpliwości i potwierdza nasze obserwacje zarówno odnośnie rozwoju działających na polskim rynku sieci kontekstowych, jak i celów stawianych przed prowadzonymi w nich kampaniami. Druga zaleta, która była najczęściej wskazywana przez specjalistów z branży, to łatwość kierowania przekazu (również 70%). Co więcej, w tym roku była ona wskazywana dwukrotnie częściej niż w ubiegłym. Pokazuje to że reklama kontekstowa ugruntowała już swoją pozycję w świadomości marketerów.

Według raportu, stawki CPC, są nadal konkurencyjne wobec reklam emitowanych w wynikach wyszukiwania. Większość agencji i domów mediowych realizując kampanie w sieciach kontekstowych płaci za kliknięcia co najmniej 10% mniej niż w wyszukiwarkach.

Raport wskazuje również, że dwie trzecie agencji nie odnotowało zmian we wskaźniku ROI, zaś spośród pozostałych dwukrotnie więcej ankietowanych odnotowało wzrost efektywności kampanii emitowanych w sieciach kontekstowych. Przeciętnie oznacza to zwiększenie ROI o 2,22%.

fot. mat. prasowe

Ocena dynamiki zmian ROI w kampaniach prowadzonych w sieciach kontekstowych na przestrzeni 2010 roku

Ocena dynamiki zmian ROI w kampaniach prowadzonych w sieciach kontekstowych na przestrzeni 2010 roku

Specjaliści wskazali, iż najskuteczniejsze w sieciach kontekstowych są kampanie motoryzacyjne (48% wskazań) oraz finansowo-ubezpieczeniowe (41%). Wytłumaczyć to można względną łatwością w dotarciu do grup docelowych tych kategorii. W ofertach sieci kontekstowych jest wiele serwisów motoryzacyjnych i finansowych, które skupiają osoby zainteresowane tymi dziedzinami. Z pozostałych branż, które kształtują się na podobnym poziomie efektywności, warto wspomnieć o turystyce i hotelarstwie (28%). Poprawnie wykorzystane korzyści płynących z doboru kontekstowego umożliwia skuteczne dotarcie do osób zainteresowanych konkretnymi destynacjami (kraje i regiony) i ofertami biur podróży.

Informacje o badaniu
Badanie zostało przeprowadzone metodą CAWI na przełomie lutego i marca 2011 roku. Respondentami byli przedstawiciele agencji i domów mediowych, którzy w przeszłości lub obecnie współpracują z siecią Adkontekst. Odpowiedzi udzielili specjaliści SEM z 31 podmiotów, z czego 29 realizowało w ubiegłym roku kampanie w sieciach kontekstowych i to do nich kierowane były szczegółowe pytania związane z rynkiem reklamy kontekstowej w roku 2010.

Przeczytaj także: Reklama kontekstowa 2011 Reklama kontekstowa 2011

poprzednia  

1 2

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: