eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaRaporty i prognozy › Polski rynek reklamy online 2011

Polski rynek reklamy online 2011

2011-03-23 12:36

Przeczytaj także: Rynek reklamy online w Polsce III kw. 2010


fot. mat. prasowe

Co decyduje o tym, że reklama internetowa Ci się podoba?

Co decyduje o tym, że reklama internetowa Ci się podoba?

Jaka jest wartość informacyjna reklamy w sieci? Jedna trzecia respondentów dowiaduje się z reklamy na stronach WWW o istnieniu produktu i usług, które mogą ich zainteresować. Ponad połowa uczestników badania uważa jednak, że jakość produktów reklamowanych jest taka sama jak w przypadku produktów niereklamowanych. Lepsze zdanie o promowanych produktach ma co czwarty internauta.

Niestety, jak wykazało badanie, ogólny stosunek do wszystkich form reklamy w sieci jest raczej negatywny. Aż 57% polskich internautów nie czyta, nie ogląda, nie klika i nie stara się zwracać na reklamę uwagi, szybko ją zamykając, jeśli tylko jest to możliwe. Z oprogramowania blokującego emisję reklam na stronach WWW korzysta już 29% użytkowników sieci.

Kolejnych ciekawych wniosków dostarcza analiza aktywności największych reklamodawców w polskim Internecie przygotowana na podstawie danych z systemu monitoringu reklamy AdReport. Kto, kiedy i co reklamował w sieci na przestrzeni dwunastu miesięcy ubiegłego roku?

fot. mat. prasowe

Najaktywniejsi reklamodawcy ogółem

Najaktywniejsi reklamodawcy ogółem

Pierwszą piątkę najaktywniejszych reklamodawców w polskim internecie tworzą: Wirtualna Polska, Alior Bank, Open Finance, Polska Telefonia Cyfrowa oraz QXL Poland (właściciel serwisu Allegro.pl). Najpopularniejszymi branżami reklamującymi się w polskiej sieci w 2010 r. były "Finanse" oraz "Telekomunikacja". Średni miesięczny udział przedstawicieli branży finansowej w całkowitej liczbie odsłon reklamowych wynosi 20%, a w przypadku branży telekomunikacyjnej jest to 19%.

Kolejny rozdział raportu poświęcony został w całości różnym formatom reklamy internetowej. Dane przygotowane przez dostawców usług adserwerowych oraz producentów systemów do prowadzenia kampanii mailingowych posłużyły do analizy, które z formatów reklamy internetowej są obecnie najczęściej wykorzystywane w polskiej i zagranicznej sieci, a także, jaka jest ich skuteczność mierzona popularnymi wskaźnikami.

fot. mat. prasowe

Średni CTR dla najpopularniejszych formatów reklamy banerowej w Polsce 2010

Średni CTR dla najpopularniejszych formatów reklamy banerowej w Polsce 2010

Jaką efektywność osiągają poszczególne formaty reklamy banerowej w Polsce? Okazuje się, że trzy formy kreacji o najwyższej wartości średniego CTR-a (stosunek liczby kliknięć do liczby emisji reklamy) to zarazem trzy różne warianty Billboarda. Mierzona w ten sposób skuteczność jest wprost proporcjonalna do rozmiarów kreacji – największy stosunek liczby kliknięć do liczby odsłon osiąga Tripple Billboard, następnie Double Billboard i na końcu Billboard.

Uzupełnieniem analizy efektywności różnych form reklamy internetowej jest rozdział przygotowany przez studio badawcze EDISONDA. Na podstawie wyników przeprowadzonego badania eyetrackingowego mailingów reklamowych analitycy EDISONDY odpowiadają, jak należy przygotować treść mailingu, aby zainteresować i skłonić do działania jak największe grono odbiorców.

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: