eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaRaporty i prognozy › Polski rynek reklamy online 2011

Polski rynek reklamy online 2011

2011-03-23 12:36

Przeczytaj także: Rynek reklamy online w Polsce III kw. 2010


Raport adStandard 2011 zawiera także omówienie wyników badania polskich agencji interaktywnych przeprowadzonego przez redakcję Internet Standard pod koniec ubiegłego roku. Przedstawiciele agencji odpowiedzieli na kilkanaście pytań dotyczących prowadzonych działań marketingowych w mediach społecznościowych.

Jakie trudności w realizowaniu działań promocyjnych w social mediach napotykają najczęściej polskie agencje interaktywne? Jak czytamy w raporcie, dla przedstawicieli badanych firm największą przeszkodą w skutecznym działaniu są zbyt małe budżety kampanii. Drugi najistotniejszy problem stanowi pomiar efektów kampanii. Odpowiedzi na jedno z pytań w ankiecie dowiodły, że agencje korzystają z różnych źródeł informacji o rezultatach swoich działań. Najwyraźniej jednak takie metody pomiaru nie do końca się sprawdzają.

fot. mat. prasowe

Jakie problemy dostrzegają Państwo w prowadzeniu takich kampanii?

Jakie problemy dostrzegają Państwo w prowadzeniu takich kampanii?


Podobnie jak w ubiegłym roku redakcja Internet Standard zrealizowała drugą falę badania cenników największych polskich biur reklamy internetowej. Szczegółowa analiza wyników uwzględnia ceny dziewięciu popularnych formatów reklamy graficznej w serwisach z kilkunastu różnych grup tematycznych oraz w pakietach zasięgowych.

fot. mat. prasowe

Run of Side, Run of Network

Run of Side, Run of Network


W prezentowanych w raporcie tabelach dla każdego formatu reklamowego podane zostały cztery stawki: minimalną, maksymalną, średnią i średnią ważoną. Dwie pierwsze to najniższa i najwyższa cena pochodzące z ankiet, które wypełnili uczestnicy badania (wydawcy i sieci reklamowe). Trzecia stawka to średnia arytmetyczna ze wszystkich ofert w danej kategorii tematycznej, natomiast czwarta to średnia ważona, w której wagami są łączne liczby odsłon serwisów danej sieci reklamowej bądź wydawcy w analizowanej kategorii tematycznej.

Co można powiedzieć o cenach emisji reklam w pakietach zasięgowych? Podobnie jak w przypadku pakietów tematycznych, stawki są dość zróżnicowane. Ceny maksymalne dla poszczególnych formatów są od 7 do 20 razy wyższe od cen minimalnych.

Jak czytamy w raporcie, tak jak przed rokiem, można zaobserwować prostą zależność. Im większą powierzchnią reklamową dysponuje dana sieć bądź wydawca, tym niższe stawki CPM jest w stanie zaoferować. Potwierdzają to różnice między ceną średnią, a ceną średnią ważoną liczbą odsłon – ta druga w przypadku niektórych formatów, jak Skyscraper, może być niższa nawet o 56%.

poprzednia  

1 2 3

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: