eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaRaporty i prognozy › Rezerwacje wakacji przez Internet X 2010

Rezerwacje wakacji przez Internet X 2010

2010-11-09 09:39

Przeczytaj także: Rezerwacje wakacji przez Internet VIII 2010


fot. mat. prasowe

Ranking biur podróży

Ranking biur podróży


Drugie miejsce w zestawieniu minionego miesiąca zajęły Bee Free Holidays i Exim Tours, oba z 11 proc. udziałem w sprzedaży. Na trzeciej pozycji para Sun&Fun oraz Wezyr Holidays, oba z 10 proc. pakietem, na czwartym ex aequo wspomniany Neckermann i Oasis Tours, oba po 8 proc.

Zestawienie TOP 5 biur podróży zamyka Alfa Star z 7 proc. udziałem sprzedażowym. Tu także notujemy spory spadek z 2 miejsca w 2009 roku i ówczesnego, 13 proc. udziału w sprzedaży (tendencja – 46 proc.)

Rezydenci

Portalowy program OPINIE to miejsce, w którym powracający z wypoczynku klienci portali EasyGo.pl i Wakacje.pl mogą podzielić się - w kilku kategoriach - swoimi spostrzeżeniami i ocenami. Jedną z nich jest ocena pracy rezydenta pracującego dla organizatora naszych wakacji. W skali od 1 do 5 przyznawana jest przez klientów punktacja za profesjonalizm i sumienność działania lub jego zaniechanie i brak. Warto zauważyć, że nasi rodacy, należą do wymagających klientów i już sama obecność w zestawieniu jest swoistą nobilitacją. W tabeli 2010 roku znalazło się bowiem tylko 10 z blisko 100 touroperatorów, z którymi na co dzień pracują oba nasze portale.

fot. mat. prasowe

Ranking rezydentów

Ranking rezydentów

Średnia ocen w październiku wahała się zaledwie w zakresie 1 pełnego punktu. Różnicę stanowiły miejsca dziesiętne. I tak na pozycji 5 z wynikiem 3,8 pkt. znalazły się biura: Oskar, 7islands i Rainbow Tours. Na miejscu 4 ze średnią oceny 4,2 pkt. biura: Alfa Star i Itaka. Na trzecim z oceną 4,3 pkt.: Sky Club. Miejsce 2 zajęły ex aequo: Grecos, Ecco Travel i Easy Travel z wynikiem 4,5 pkt. Liderem miesiąca w tym parytecie zostali pracownicy biura Lekier uzyskując 4,8 pkt. na 5 możliwych do uzyskania.

Katalog, a realia

fot. mat. prasowe

Zgodność oferty katalogowej z realiami

Zgodność oferty katalogowej z realiami

Ten sam program OPINIE, w podobnej metodologii oceniania, pozwala na punktowanie touroperatora za uczciwe i rzetelne przedstawianie oferty w swoich materiałach marketingowych. Weryfikacji dokonuje wyłącznie klient powracający z wypoczynku. Ma on możliwość krytycznego, uczciwego porównania i ocenienia opisu i zdjęć z materiałów poglądowych i zawieranej przez siebie umowy z sytuacją faktyczną na miejscu wypoczynku. Podobnie jak przy ocenie rezydentów maksymalna ocena w liczbie przyznanych punktów wynosiła 5.

W październiku klienci Wakacje.pl i EasyGo.pl najwyżej ocenili rzetelność marketingowego przekazu biura Easy Travel przyznając mu 4,6 pkt. Na drugim miejscu ze średnią oceną 4,5 pkt. znalazły się biura: Grecos, Itaka, 7islands i Ecco Holidays. Pozycja 3 należy do Sky Clubu (4,4 pkt.), 4 do Rainbow Tours (4,2 pkt.), a 5 do Alfa Star (4,1 pkt.).

Dojazd

fot. mat. prasowe

Forma dojazdu

Forma dojazdu

Jeszcze w sierpniu na wakacje samolotem wybrało się 91 proc. klientów Wakacje.pl i EasyGo.pl. Dwa miesiące później współczynnik lotów spadł o 8 punktów, do 83 proc. Znacząco podniosły się wyjazdy z dojazdem własnym, z 7 proc. w sierpniu do 16 proc. w październiku. Co ciekawe, rok do roku, loty zyskały 2 pkt. proc. kosztem właśnie dojazdów własnych. Tylko 1 proc. klientów, podobnie jak przed rokiem, wybrał się w październiku na wakacje autokarem.

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: